Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Escort Esi » 200 tys. km i licznik dalej się kręci ;)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Escort
  • przebieg 200 031 km
  • rocznik 1987
  • kupione używane w 2005
  • silnik 1.4
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 909 razy
Data wydarzenia: 02.01.2015
200 tys. km i licznik dalej się kręci ;)
Kategoria: inne
Dnia 2.01.2015 r. Escort przekroczył granicę 200 tys. km (chociaż licznik niestety wskazywał same zera, co jest powszechne w escortach, gdy rozpoczyna się kolejną setkę tysięcy kilometrów). Gdy przyjechał do nas z Niemiec w 2005 roku miał przebieg 90 000 km. Najpierw był użytkowany przez mojego tatę, a później przeze mnie i tak jest do tej pory. Przez te prawie 10 lat użytkowania kilka rzeczy zostało wymienionych. Tata wymienił m.in. pompę oleju, lewą sprężynę z przodu, wahacze z przodu, część tłumika, termostat, przegub, łożysko w przednim kole, a przy przebiegu 118 902 po raz pierwszy wymieniony został kompletny rozrząd i wtedy Escorta przejąłem ja ;) Też kilka rzeczy wymieniłem, m.in. wymieniłem 2 razy wahacze z przodu w tym ostatnio we wrześniu 2014 r., łożysko w przednim lewym kole, drążki kierownicze w prawym i lewym kole. Pojawiły się też problemy z tłumikiem, który wymieniłem w całości. Przy przebiegu 139 tys. wymieniłem prawy i lewy amortyzator z przodu, gdyż poprzednie były już w dosyć opłakanym stanie. W zawieszeniu wymieniłem również obie tylne sprężyny, ponieważ jedna z nich pękła. W 2012 r. przy przebiegu 156 tys. naprawiłem kompletne hamulce, tzn. wymieniłem tarcze z przodu wraz z klockami oraz wymieniłem cały środek w obu bębnach. Po drodze pojawiły się też problemy z gaźnikiem, wyciekało paliwo, ale został w dosyć łatwy sposób naprawiony ;) Wymieniłem również tłoczek w prawym przednim kole, który się blokował i powodował, że klocek ocierał o tarczę, a przy okazji tej usterki okazało się, że pękła obudowa przegubu w przednim lewym kole, która również została zmieniona. Dwa razy wymieniałem pasek klinowy- aby nie zaskoczył mnie w trasie;) a także świece zapłonowe oraz uszczelkę pod pokrywą zaworów. Poza tymi naprawami prowadzone były również okresowe wymiany eksploatacyjne, takie jak wymiany oleju ( chociaż niestety zawsze przekraczałem granicę 10 tys. i więcej kilometrów robiłem na jednym oleju), wymiany filtra powietrza, filtra oleju. W czasie eksploatacji dwa razy urwała się samoregulacja sprzęgła, ostatnio w sierpniu 2014 r. na szczęście stało się to przy samym domu, gdy już wróciłem, więc nie było problemu i nie trzeba było zamawiać lawety ;) Przyczyną urwania samoregulacji było z pewnością już wyeksploatowane sprzęgło. W styczniu 2014 r. przy przebiegu 179 tys. wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą wody a także nalany został nowy płyn chłodniczy. Grudzień 2010 r. przyniósł mi niezbyt miłe zdarzenie, stłuczkę w której ucierpiał przedni zderzak oraz prawy przedni błotnik. Pęknięty zderzak wymieniłem, a błotnik został wyklepany przeze mnie i przez brata i pomalowany lakierem. Jak na dwóch amatorów wygląda całkiem dobrze, nie widać praktycznie, że był uszkodzony ;) W lipcu 2011r. kupiłem do escorta alufelgi 14 calowe, na których bardzo fajnie wygląda, oraz opony letnie, gdyż poprzednie były już mocno zużyte. Natomiast w grudniu 2014 r. zaopatrzyłem swój samochodzik w opony zimowe, co prawda używane, ale w stanie praktycznie nowym, poprzednie opony były łyse, twarde i do jazdy po śniegu się nie nadawały. Poza wymianami te ponad 5 lat eksploatacji przyniosło również wiele miłych wyjazdów wakacyjnych i nie tylko oraz chwil spędzonych w trasie ;) W najbliższym czasie będzie mnie czekała z pewnością wymiana sprzęgła, które jest już dosyć mocno wyeksploatowane- momentami ciężko wchodzi bieg wsteczny, a kilka razy ciężej wchodził pierwszy bieg. Ponad to zauważyłem też wycieki oleju z silnika, niezbyt duże, ale pewnie do wymiany będzie uszczelka pod miską olejową a także pod pokrywą zaworów i mam nadzieję, że to zniweluje już te wycieki ;) Olej wycieka również ze skrzyni biegów, tam też z pewnością będzie do wymiany uszczelka i konieczne będzie zalanie nowego oleju. No ale na te naprawy będę musiał najpierw trochę pieniążków zorganizować, a na razie będziemy z Esi jeździć w takim stanie w jakim jest. Mam nadzieję, że kolejne miesiące, a może i lata eksploatacji będą nam się dobrze układały ;)Pomimo tych wszystkich wymian nie narzekam na swojego escorta, gdyż pomimo swojego wieku (ma już 28 lat) mam do niego pełne zaufanie, nie boję się nim jechać nawet w najdalszą trasę i wiem, że dowiezie mnie zawsze tam gdzie chcę ;) Pozdrawiam wszystkich, którzy przeczytali cały mój wpis :D
Dodano: 9 lat temu
Do niki129: a z rudą, hmm no wiadomo, że pojawia się, ale dbam o to, żeby nie było jej i żeby escort jej się nie dał ;)a progi nie były wymieniane.
Dodano: 9 lat temu
Dbaj o niego, nie sprzedawaj. Będzie klasyk i z całą pewnością jeszcze 100 tys spokojnie przejedzie jeśli nie dasz się rudej :-)
Dodano: 9 lat temu
Co do przebiegu to może mieć już 500 tys ;) bo ile razy się przekręcił, to tylko niemiec wie :P a auto klasyk powoli, tak widzę zadbany egzemplarz więc go trzymaj.
Dodano: 9 lat temu
A jak z korozją? Progi były wymieniane??
Dodano: 9 lat temu
Ja ja takiego Escorta dobrze wspominam! Uczyłem się na takim jeździć tylko w wersji Express.....
Dodano: 9 lat temu
a moze ma juz 300 :P nie wiesz w koncu ile razy się przekręcił ;) ważne ze i tak dalej daje rade:)
Dodano: 9 lat temu
no i jeszcze pewnie z raz przekęci licznik! czego Ci bardzo życzę!
Dodano: 9 lat temu
Niech się kręci nadal bezawaryjnie. Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
17 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl