Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen Grand C4 Picasso Picasso II - Autobus
»
1.6 THP w Picasso II
Wpis w blogu auta
Citroen Grand C4 Picasso
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 947 razy
Data wydarzenia: 29.07.2015
1.6 THP w Picasso II
Kategoria: obserwacja
moc - 156 KM,
maksymalny moment obrotowy - 230 Nm od 1500 rpm, paliwo Pb95/Pb98
Jazda na co dzień jest bardzo zbliżona do jazdy dieslem, gdzie głównie korzysta się z obrotów do 2500/3000 rpm. Przy takim podejściu oraz delikatnym obchodzeniu się z gazem (nie mylić z zamulaniem) silnik odwdzięcza się niskim spalaniem oraz ciszą w kabinie (silnik jest prawie niesłyszalny). Nisko położny maksymalny moment obrotowy powoduje, że samochód sam skłania do spokojnej jazdy. Jednocześnie jego wysoka wartość sprawia, że często mi się zdarza ruszyć spod świateł w czołówce mimo iż mi się nigdzie nie śpieszy. Generalnie jest cicho, komfortowo i km same lecą nie wiadomo kiedy
Drugim obliczem tego silnika, znacznie ciekawszym, jest moment w którym obrotomierz przekracza te 3000 rpm przy jednoczesnym zdecydowanym wciśnięciu gazu. Nie polecam tego testować z rodziną, gdyż Piękniejsza Połowa może zacząć Was namawiać do powrotu na jasną stronę mocy
Aby w pełni cieszyć się przyśpieszeniem, najlepiej korzystać II, III i IV biegu. Pozostałe wyższe biegi idealnie nadają się do spokojnej jazdy w trasie. Jednocześnie nadają się one do wyprzedzania na "S" i "A", choć trzeba się liczyć, że manewr zabierze parę sekund więcej niż na IV. Mała dygresja odnośnie II biegu - C4 Picasso jest chyba jedynym minivanem, który osiąga 100km/h na tym biegu (generalnie jest to już domena aut lekko sportowych). Samo przyśpieszenie od zera do setki zajmuje 9s.
Zawsze przed dynamiczną jazdą daję czas osiągnąć silnikowi temperaturę roboczą, co ma istotny wpływ na jego osiągi i trwałość całego zespołu napędowego.
Podsumowując ten wpis, muszę przyznać że jazda "Autobusem" z tym silnikiem to czysta przyjemność, która nie drenuje bardzo kieszeni rodziny :D
Ostatnia aktualizacja: 29.07.2015 23:45:41
kstilger
Dodano: 10 lat temu
jak na autobus to dobrze jedzie
giernal
Dodano: 10 lat temu
Zgadzam się w 100% w kwestii liniowego przyspieszenia, gdyż mój VTi (bliski krewniak THP) ma tak samo. Podczas pierwszej jazdy próbnej czekałem na moment, kiedy zacznie mnie wciskać w fotel i się nie doczekałem, mimo iż na liczniku pojawiła się trzycyfrowa wartość.
dada89
Dodano: 10 lat temu
Autobus ale pospieszny :D
Najnowsze blogi
Dodano: 7 sekund temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
