Blog auta Volkswagen Golf
Dodano: 14 lat temu, przez
therunner
Dnia 12.04.2011 jechałem sobie spokojnie na uczelnię i na ul. Bytomskiej dziadek (ford escort) wymusił pierwszeństwo i uderzył w prawy bok Golfa. Siła była duża bo auto odrzuciło na pobocze i złamało półoś. Zniszczenia są duże i Golfik zakończył swój 240 tysięczny żywot przez emeryta :( Niech złom mu będzie lekki :(
Dodano: 14 lat temu, przez
therunner
Od ostatniej wymiany oleju minęło już 11 kkm, a ponieważ pogoda była bardzo ładna postanowiłem go wymienić. W olej zaopatrzyłem się miesiąc wcześniej, czekałem tylko na ładną pogodę. Do wymiany zabrałem się u mnie w garażu, niestety nie posiadam kanału, ale nie jest to jakaś wielka przeszkoda. Ponieważ dopiero co przyjechałem więc silnik był jeszcze ciepły. Wsunąłem się pod auto zlałem stary olej, odkręciłem stary filtr i po jakichś 20 minutach przykręciłem ...
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
3 tygodnie temu, gdy sprawdzałem filtr powietrza przez przypadek ułamałem część zaworku. Niestety auto musiało mieć przymusowe wolne na prawie 3 tygodnie.
Po długich poszukiwaniach znalazłem na aukcji taki zaworek tzw. N75 odpowiadający za regulację ciśnienia doładowania. Pochodzi z Audi A3 z takim samym silniczkiem. Koszt 100 zł.
Wymiana była prosta, bez komplikacji, turbinka ładnie świszcze ;)
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika ...
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
W drodze powrotnej pękł mi pasek klinowy napędzający klimę, alternator i pompe wodną. Dodatkowo wciągnął go pasek od wspomagania. Tak więc musiałem pierwszy raz holować golfa. Tego samego dnia zakupiłem oba nowe paski a także termostat bo nie dogrzewał go (max 70 stopni). Do wymiany zabrałem się późno i w garażu siedziałem do 2 w nocy ale udało się. Nowe paski, termostat już nagrzewa i trzyma 90 stopni, ale pozostała wymiana paska rozrządu. Tego już się nie chwyciłem ...
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
Po ostrej zimie i poprzez nasze dziurawe drogi poczułem luzy w tylnych kołach. Postawiłem go na lewarek i potwierdziły się moje przeczucia, że łożyska już są powybijane. Tak więc zakupiłem nowe łożyska i przy okazji wymieniłem tarcze i klocki. Wszystko robiłem sam, ale jak się okazało do cofania cylinderków potrzebny był specjalny klucz ;/ Musiałem pożyczyć od znajomego mechanika. Na drugi dzień okazało się, że jedno koło się grzeje, i znowu od początku babranina. ...
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
Dodano: 16 lat temu, przez
therunner
Śnieżyca nawiedziła miasto i od razu duże korki
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
