Blog auta Volkswagen Golf
Dodano: 14 lat temu, przez
therunner
Dnia 12.04.2011 jechałem sobie spokojnie na uczelnię i na ul. Bytomskiej dziadek (ford escort) wymusił pierwszeństwo i uderzył w prawy bok Golfa. Siła była duża bo auto odrzuciło na pobocze i złamało półoś. Zniszczenia są duże i Golfik zakończył swój 240 tysięczny żywot przez emeryta :( Niech złom mu będzie lekki :(
Dodano: 14 lat temu, przez
therunner
Od ostatniej wymiany oleju minęło już 11 kkm, a ponieważ pogoda była bardzo ładna postanowiłem go wymienić. W olej zaopatrzyłem się miesiąc wcześniej, czekałem tylko na ładną pogodę. Do wymiany zabrałem się u mnie w garażu, niestety nie posiadam kanału, ale nie jest to jakaś wielka przeszkoda. Ponieważ dopiero co przyjechałem więc silnik był jeszcze ciepły. Wsunąłem się pod auto zlałem stary olej, odkręciłem stary filtr i po jakichś 20 minutach przykręciłem ...
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
3 tygodnie temu, gdy sprawdzałem filtr powietrza przez przypadek ułamałem część zaworku. Niestety auto musiało mieć przymusowe wolne na prawie 3 tygodnie.
Po długich poszukiwaniach znalazłem na aukcji taki zaworek tzw. N75 odpowiadający za regulację ciśnienia doładowania. Pochodzi z Audi A3 z takim samym silniczkiem. Koszt 100 zł.
Wymiana była prosta, bez komplikacji, turbinka ładnie świszcze ;)
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika ...
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
W drodze powrotnej pękł mi pasek klinowy napędzający klimę, alternator i pompe wodną. Dodatkowo wciągnął go pasek od wspomagania. Tak więc musiałem pierwszy raz holować golfa. Tego samego dnia zakupiłem oba nowe paski a także termostat bo nie dogrzewał go (max 70 stopni). Do wymiany zabrałem się późno i w garażu siedziałem do 2 w nocy ale udało się. Nowe paski, termostat już nagrzewa i trzyma 90 stopni, ale pozostała wymiana paska rozrządu. Tego już się nie chwyciłem ...
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
Po ostrej zimie i poprzez nasze dziurawe drogi poczułem luzy w tylnych kołach. Postawiłem go na lewarek i potwierdziły się moje przeczucia, że łożyska już są powybijane. Tak więc zakupiłem nowe łożyska i przy okazji wymieniłem tarcze i klocki. Wszystko robiłem sam, ale jak się okazało do cofania cylinderków potrzebny był specjalny klucz ;/ Musiałem pożyczyć od znajomego mechanika. Na drugi dzień okazało się, że jedno koło się grzeje, i znowu od początku babranina. ...
Dodano: 15 lat temu, przez
therunner
Dodano: 16 lat temu, przez
therunner
Śnieżyca nawiedziła miasto i od razu duże korki
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
