Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf » Wymiana Oleju







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 5051 razy
Data wydarzenia: 22.03.2011
Wymiana Oleju
Kategoria: serwis
Od ostatniej wymiany oleju minęło już 11 kkm, a ponieważ pogoda była bardzo ładna postanowiłem go wymienić. W olej zaopatrzyłem się miesiąc wcześniej, czekałem tylko na ładną pogodę. Do wymiany zabrałem się u mnie w garażu, niestety nie posiadam kanału, ale nie jest to jakaś wielka przeszkoda. Ponieważ dopiero co przyjechałem więc silnik był jeszcze ciepły. Wsunąłem się pod auto zlałem stary olej, odkręciłem stary filtr i po jakichś 20 minutach przykręciłem nowy filtr oleju marki Bosch i zalałem olejem Castrol Egde Turbo Diesel 5W40. Stary olej zlałem do kanistra i posłuży do malowania płotów bądź zabezpieczenia podwozia :P
Dodano: 13 lat temu
Masz jeszcze syntetyk... Ja niestety juz dawno na minerale...
Dodano: 13 lat temu
Do Aero_: no i prawidłowe podejście. Ja się właśnie zastanawiałem czy nie przejść na Motula, ale do Castrola nie mam zastrzeżeń
Dodano: 13 lat temu
Przyjęło się że wraz z wiekiem auta i spadkiem jego wartości leje się coraz tańszy olej - półsyntetyk, później mineralny. Stąd pewnie opinia że do większego przebiegu lejemy wyżej wymienione.
Ja oczywiście leje pełen syntetyk 5W40 i nigdy innego nie zaleje, tyle że stawiam na firmę Motul - w moim mniemaniu najlepsze oleje.
Dodano: 13 lat temu
Oleje należy ze względu na trwałość silnika i turbosprężarki, wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km (najkorzystniej co max 10.ooo km) lub po okresie 1 roku od wymiany. Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny, wałkow rozrządu, itp.oleje syntetyczne można stosować bez względu na przebieg pojazdu, bez względu jakim oleju silnik eksploatowany był wcześniej, bez ryzyka rozszczelnień czy tez uszkodzenia silnika nie ma przeciwskazań do zmiany na olej innego producenta, niż był stosowany do tej pory, istotne sś opisane powyżej normy olejów. oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny, szczególnie w warunkach zimowych - niektóre w temperaturze -300C zaczynają zmieniać stan skupienia na stały

Dodam że u mnie wcześniej był też półsyntetyk, zalałem go syntetykiem i silnik zdrów jak ryba ;)
Dodano: 13 lat temu
1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.



punkt 4 mówi o oleju :]
Dodano: 13 lat temu
Do And1WT: do tego silnika wg książki serwisowej i opinii wielu fachowców stosuje się oleje vw 505.00 a takie są syntetyki, zresztą jak byk jest napisane żeby właśnie na syntetyku jeździć. Zalanie mineralnego uśmierca turbinę. Auto mimo takiego przebiegu jeździ cały czas na syntetyku, nie ma wycieków i nie bierze oleju od wymiany do wymiany :) Błędem jest przechodzenie wraz z przebiegiem na oleje coraz gorszej klasy lepkości
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: samym to raczej nie bardzo, ale zmieszany z tawotem zabezpiecza na dłuuuuuuuugie lata
Dodano: 13 lat temu
Podzielam opinie V-Power. Trochę się dziwię...
Dodano: 13 lat temu
Olej bardzo dobry ale pełny syntetyk jeszcze lejesz [totalszok] ?
Dodano: 13 lat temu
Z tym olejem do płotów to nie zły pomysł ale do podwozia ? czy ja wiem można oleju dolać trochę do bitex-u lepiej się maluje
Dodano: 13 lat temu
Nowa krew zalana.:) I można śmigać. Starym olejem można konserwować podwozie?? Wow nie wiedziałem,trzeba coś do niego dodawać czy samym??
Dodano: 13 lat temu
I to się nazywa ekologiczne podejście, stary olej zawsze się przyda.[up]

Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
36 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl