Dodano: 11 lat temu, przez
Sylwo
No i wreszcie doczekałem się bolida :D
Jeździ się prawie fantastycznie... prawie, ponieważ auto było składane na szybko i trochę silnik poszarpuje. Oraz nie działa ABS.
Poza tym przyspieszenie ok 7,5 (0-100km/h).
Przy okazji regeneracja kielichów, malowanie pasa przedniego i wyciszenie grodzi matą GMS.
Grzechy główne:
- Pierścienie Tłokowe NPR
- Panewki główne ACL
- Panewki Korbowodowe ACL
- Uszczelki pod głowicę Elring
- Uszczelki pod dekiel zaworowy
- ...
Dodano: 12 lat temu, przez
Sylwo
Trafiła się okazja więc bez namysłu zakupiłem fotele z alcantary z ostatniego rocznika produkcji. Jest prawie w idealnym stanie, poza kilkoma błyszczącymi miejscami tam gdzie najczęściej jest obcierane poszycie.
Po 2 tyg użytkowania potwierdzam, że było warto. :)
Wsiadając do zimnego auta rano jest o wiele przyjemniej i cieplej w "zadek". Poza tym trzymanie boczne rewelacyjne.
No i ciszej w aucie - lepiej tłumią dźwięki.
Stare fotele w nie najlepszym stanie są na ...
Dodano: 12 lat temu, przez
Sylwo
Kilka tygodni temu zakupiłem Forda Probe 2 z silnikiem 2,5 V6 z zamiarem oddania silnika do remontu i niedługo będzie SWAP do Xedosa :)
Silnik już leży u mechanika.
Wstępny kosztorys mnie trochę przeraził... ale myślę, że warto.
- Pierścienie Tłokowe NPR po 340 PLN komplet
- Panewki główne ACL 160 PLN Komplet
- Panewki Korbowodowe ACL 180 PLN komplet
- Uszczelki pod głowicę Elring 2x120 PLN = 240 PLN
- Uszczelki pod dekiel zaworowy 55 PLN x 2 OEM = 110 PLN
- ...
Dodano: 12 lat temu, przez
Sylwo
Po dłuższym czasie walk z błędami komputera wreszcie udało się dojść do ładu :)
Autko pali pięknie a silnik chodzi cichutko i płynnie.
Wymieniony został aparat zapłonowy oraz sondy lambda. Przy okazji też alternator bo w starym łożyska szumiały ;)
Cennik:
Sondy nowe NGK/NTK 169pln/szt
Aparat zapł.: 50pln używka.
Alternator 100pln, stary już ma wymienione łożyska i jest na sprzedaż. Stan ideał :)
Dodano: 12 lat temu, przez
Sylwo
Wreszcie miałem trochę czasu i pomalowałem zaciski :)
Farba Foliatec (złota) z utwardzaczem, nanoszona pędzlem. 2 warstwy.
Hamulce pochodzą z Mazdy 6, tarcze mają o 28mm więcej niż oryginalne co skutkuje efektywniejszym hamowaniem. Nawet przy większych prędkościach sprawują się baz zarzutu. Na oryginalnych "udawało" mi się je przegrzać.
Dodano: 13 lat temu, przez
Sylwo
Dodano: 13 lat temu, przez
Sylwo
Wymieniłem linkę ręcznego ponieważ już od jakiegoś czasu przez nieszczelny pancerz dostawała się woda i potrafiła "zablokować" klocki.
PS. fajnie się lata boczkiem :D
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
