Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta
»
Wymiana termostatu , krótka instrukcja i fotoleracja .
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 24315 razy
Data wydarzenia: 08.03.2013
Wymiana termostatu , krótka instrukcja i fotoleracja .
Kategoria: inne
Okzazało się że pękł uchwyt spręzyny i termostat nie zamykał się do końca .
Czas pracy: Robiłem to pierwszy raz, więc zajęło mi to 3h, teraz z tym opisem pewnie zajmie wam to z 1,5h.
Potrzebne nam będzie pełen zestaw kluczy nasadowych z przedłużkami i grzechotką, imbusy, oraz dobry szeroki (ok. 8mm) płaski śrubokręt.
zdejmujemy pierwsza i drugą pokrywę silnika oraz harmonijkę od dolotu do filtra powietrza.
Wyciągamy wentylator razem z żaluzją
odkręcamy dolot powietrza od przepływki do turbiny, wystarczy odkręcić wyciągnąć z przepływki ten kanał powietrzny i odsunąć troszkę w lewo.
Następnie odłączamy dwa węże od termostatu głównego z prawej i lewej.
Kolejną rzeczą jest odkręcenie chłodniczki spalin. Chcemy czy nie, musimy. Chłodniczka jest przykręcona dwoma wspornikami do bloku silnika 4 śrubami, następnie odkręcamy ją od rurek - kolejne 4 śruby (imbusowe). Kiedy mamy już wolną chłodniczkę możemy możemy sobie odpiąć wężyk od termostatu egr i plastikowej rurki i odłożyć na bok, natomiast sama chłodniczka ma jeszcze jeden wężyk na objemce zaciskowej, więc ja po prostu przesunałem ją w lewo i zahaczyłem ją o coś żeby nie wisiała.
Po demontażu chłodniczki ukazuje się nam termostat w pełnej okazałości... ... Dobra odkręcamy plastikową . Noo od tego się
Plastikowa rurka mocowana jest na dwie śruby M10 z czego jedna jest zarazem mocowaniem pompy wody - długa śruba, a krótka obok koreczka odpowietrzającego jest po prostu mocowaniem rurki - krótka śruba. oAle wracając do tematu, po ściągnięciu rurki, mamy dostęp do czwartej śruby termostatu. I tu tez jest mały problem bo potrzebujemy nasadkę z cieńką ścianka boczną, bo przeszkadza uszczelka głowicy. Po wykręceniu już termostatu możemy sobie sprawdzić co było przyczyną niesprawności - uszkodzona obudowa czy po prostu pogorszone właściwości samego termos
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, sprawdzamy 5 razy czy wszystkie węże dobrze zaskoczyły w złączach, ZAKŁADAMY NOWY ORING uzupełniamy płyn chłodniczy.
Wpis troszkę spóźniony wymieniałem termostat dnia 12,09,2012.
Pozdrawiam.
Ostatnia aktualizacja: 08.03.2013 20:01:51
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Ostatnio jak podłączyłem pod kompa po trasie to pokazywał jedynie 72C.
Jak pojeździłem po mieście wczoraj, w ogromnych korkach to po podpięciu pod komputer pokazywał 78C. To i tak za mało bo powinno być 82C lub 85C w zależności od termostatu jaki zamontowano.