Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Wymiana termostatu , krótka instrukcja i fotoleracja .







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 24315 razy
Data wydarzenia: 08.03.2013
Wymiana termostatu , krótka instrukcja i fotoleracja .
Kategoria: inne
Zaczęło się że w zimę nie chciała mi na trasie grzać się betka , w mieście było lepiej , przejżałem przewody itp , nic nie znalazłem , więc podjąłem decyzję aby rozebrać motorek i dobrać się do termostatu , przy okazji wymiana płynu chłodnicego po raz drugi :( .

Okzazało się że pękł uchwyt spręzyny i termostat nie zamykał się do końca .


Czas pracy: Robiłem to pierwszy raz, więc zajęło mi to 3h, teraz z tym opisem pewnie zajmie wam to z 1,5h;).

Potrzebne nam będzie pełen zestaw kluczy nasadowych z przedłużkami i grzechotką, imbusy, oraz dobry szeroki (ok. 8mm) płaski śrubokręt.



zdejmujemy pierwsza i drugą pokrywę silnika oraz harmonijkę od dolotu do filtra powietrza.
Wyciągamy wentylator razem z żaluzją
odkręcamy dolot powietrza od przepływki do turbiny, wystarczy odkręcić wyciągnąć z przepływki ten kanał powietrzny i odsunąć troszkę w lewo.
Następnie odłączamy dwa węże od termostatu głównego z prawej i lewej.
Kolejną rzeczą jest odkręcenie chłodniczki spalin. Chcemy czy nie, musimy:). Chłodniczka jest przykręcona dwoma wspornikami do bloku silnika 4 śrubami, następnie odkręcamy ją od rurek - kolejne 4 śruby (imbusowe). Kiedy mamy już wolną chłodniczkę możemy możemy sobie odpiąć wężyk od termostatu egr i plastikowej rurki i odłożyć na bok, natomiast sama chłodniczka ma jeszcze jeden wężyk na objemce zaciskowej, więc ja po prostu przesunałem ją w lewo i zahaczyłem ją o coś żeby nie wisiała.
Po demontażu chłodniczki ukazuje się nam termostat w pełnej okazałości... ... Dobra odkręcamy plastikową . Noo od tego się
Plastikowa rurka mocowana jest na dwie śruby M10 z czego jedna jest zarazem mocowaniem pompy wody - długa śruba, a krótka obok koreczka odpowietrzającego jest po prostu mocowaniem rurki - krótka śruba. oAle wracając do tematu, po ściągnięciu rurki, mamy dostęp do czwartej śruby termostatu. I tu tez jest mały problem bo potrzebujemy nasadkę z cieńką ścianka boczną, bo przeszkadza uszczelka głowicy;). Po wykręceniu już termostatu możemy sobie sprawdzić co było przyczyną niesprawności - uszkodzona obudowa czy po prostu pogorszone właściwości samego termos
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, sprawdzamy 5 razy czy wszystkie węże dobrze zaskoczyły w złączach, ZAKŁADAMY NOWY ORING uzupełniamy płyn chłodniczy.



Wpis troszkę spóźniony wymieniałem termostat dnia 12,09,2012.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2013 20:01:51
Dodano: 9 lat temu
Dziś wymieniałem, dostałem się tylko od góry. Odłączyłem termostat i wylało się jakieś 3l płynu na paski i podłogę. Założyłem nowy , zalałem układ wszystko śmiga, pasek nawet nie zapiszczał zaraz wszystko wyschło od temperatury silnika. To tylko glikol.
Dodano: 11 lat temu
Witam :) też to nie tak dawno przerabiałem i też nieźle musiałem się na kopać by się do niego dostać [rozpacz]
Dodano: 11 lat temu
Do bugipitbull: No bez kitu, nie ma... To ja do swojej Vectry termostat za chyba 250 kupiłem, a do Lincolna za 65 zł
Dodano: 11 lat temu
Mnie też to pewnie czeka niedługo.
Ostatnio jak podłączyłem pod kompa po trasie to pokazywał jedynie 72C.
Jak pojeździłem po mieście wczoraj, w ogromnych korkach to po podpięciu pod komputer pokazywał 78C. To i tak za mało bo powinno być 82C lub 85C w zależności od termostatu jaki zamontowano.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Jak zobaczyłem pękniety uchwyt plastikowy , i tak się zdziwiłęm że tyle wytrzymał , myślałem że to bedzie wymiana termostatu , jak zobaczyłem ten plastik też się zdziwiłem.
Dodano: 11 lat temu
Do bugipitbull: No tak... Najlepiej metalową, pracującą część pod obciążeniami umieścić w plastikowej obudowie żeby się wytarła, pękła i trzeba było kupić kolejną. Trochę kiszkowate rozwiązanie.
Dodano: 11 lat temu
Najwazniejsze że zrobione!
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: ..zabawy było sporo , a co do kosztów to termostat BMW oe 200 zł , więc tragedii nie ma
Dodano: 11 lat temu
Sporo zawarencji z tą robotą. A i kosztuje pewnie, bo to z obudową jest ustrojstwo.
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl