Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Bora "Bora Bora Airlines" » wymiana oleju na... ;)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Bora
  • przebieg 273 800 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2059 razy
Data wydarzenia: 02.12.2010
wymiana oleju na... ;)
Kategoria: serwis
przyszedł czas na zmianę oleju po roku i niecałych 10kkm...
długo zastanawiałem się nad tym jakie oleum zalać teraz :) , jak kupowałem go rok temu to z informacji jakie miałem jeździł na syntetyku...potwierdziłem to w salonie VW, ale kilku ostatnich przeglądów nie miał wpisanych :/ , więc zaprzyjaźniony mechanik polecił zalać go pierwszy raz półsyntetykiem i zobaczyć, jak nic się nie "podzieje" (nie będzie podpierał, przepuszczał itp) to wtedy wlać syntetyk...
jako, że przez ten rok miał Castrol Magnatec 10W40 i wszystko było w porządku (bez dolewki, mimo że nie miał zalanego na fulla tylko niecałą połowę zagięcia) to zdecydowałem się zalać go teraz syntetykiem Castrol Magnatec 5W40...

poczytałem trochę po necie, popytałem i wyrobiłem sobie własne zdanie na temat zmian oleju...
wszyscy pewnie znają ogólne "zasady" zalewania olejami syntetycznymi do 100-150kkm, powyżej to półsyntetyk, a przy 300kkm to już mineralny, co dla mnie jest bzdurą i może było stosowane w starych konstrukcjach i niektórzy nie zauważyli, że świat i konstrukcje silników poszedł trochę do przodu...
w serwisie VW usłyszałem, że mój silnik do końca powinien jeździć na syntetyku i mam zamiar mu to zapewnić :)

jako, że nikt nie jest nieomylny, ja również prorokiem nie jestem (choć niektórzy mają o tym inne zdanie ;) ), tak więc czekam na opinie, a co się stanie to zobaczymy bo olej jest zalany i póki co zauważyłem tylko że ciszej chodzi ;), ale nie trochę ciszej tylko zauważalnie ciszej, szczególnie zaraz po odpaleniu, co również mu łatwiej przychodzi...

będę Was informował na bieżąco co się dzieje z samochodem w tym temacie :)

Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do Wigash: po 600 kilometrach wszystko gra :), chociaż mam już słaby akumulator (po nocy zawsze przy odpalaniu zapala się kontrolka ABS) to odpala pięknie i nie miałem problemów nawet przy większych mrozach i jeździe na krótkich trasach (do pracy mam teraz ok 2,5km)...na trasie dopiero wczoraj miałem okazję go wypróbować przy znośnej temperaturze ok. 10 stopni...silniczek ładnie pracuje i wydaje mi się że ciszej na wyższych obrotach, a zarazem wydawało mi się że lepiej idzie pod górkę :) - ale to jak wiadomo po jakimś czasie nie jest się w stanie stwierdzić i może mi się tylko wydaje...w każdym bądź razie mam nadzieję, że ta zmiana wyjdzie mu tylko na dobre ;)
W Twoim przypadku Wigash myślę, że jeszcze nie jest za późno na powrót na syntetyk (o ile taki był wcześniej lany), tym bardziej, że masz przebieg ponad 100kkm mniejszy o mojego ;)...
Dodano: 13 lat temu
ja już dwa razy lałem półsyntetyk i teraz trochę żałuje jak przeczytałem, że ciszej chodzi i lżej się rozkręca :) No i w sumie dopiero niedawno przeczytałem gdzieś, że półsyntetyk to tak naprawdę mineralny tylko ze wzbogacony a jakieś cuda.
Daj znać, czy po miesiącu jazdy na nowym oleju chodzi tak samo :)
Dodano: 13 lat temu
Do Visitor1230: tenjedyny13 miał chyba na myśli mój roczny przebieg 10kkm, bo Ty nie masz w profilu autka zaktualizowanego i pisze tylko 24809 km...
a co do mojego przebiegu to na razie tylko tyle bo praca na miejscu była, ale teraz zapowiada się chyba trochę więcej :)
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: Ta... takiemu dobrze? rok bedzie w sytczniu. I jak tak dalej pojdzie to jeszcze cztery i bedzie 150 K. [rozpacz]
Dodano: 13 lat temu
Takiemu to dobrze taki mały przebieg przez rok.:) A co do oleju to się nie znam.:)
Dodano: 13 lat temu
Kazdy robi jak uwaza. Tomaski w dobitny sposob wajasnil temat. Jezeli silnik jes niewysilony, osmiozaworowy uzytkowany pokojowo to nie bedzie bral oleju. Jaki on by nie byl. W nowszych jednostkach stosuje sie cienkie pierscienie tlokowe. Silniki sa szesnastozaworowe i z tad zuzycie oleju moze byc wieksze. jezeli wytworza sie nagary i zlogi, pierscienie nie leza jak trzeba to i motorek lyknie oleju. A takie rzeczy to wlasnie dzieki mineralom albo pseudosyntetykom sie dzieja, jezeli wykorzystujemy dosc intensywnie moc motoru. Zakladamy oczywiscie ze silnik sam w sobie jest sprawny.
Dodano: 13 lat temu
Te bzdurne teorie o mineralnych czy półsyntetykach to tylko ploty rozpowszechniane przez ludzi niemyślących. Zasłyszeli coś, pojęcie mają żadne i puszczają dalej. Nie ma przeciwwskazań co zalewania SAABa czy Volvo taxi ze Szwecji przy przelocie 600 czy 800.000km 5W40 czy nawet 0W40. Gdy coś leje się albo turbina czy silnik biorą olej to się to remontuje albo złomuje, a nie zalewa mineralnym.
No. To tyle w temacie.
Dodano: 13 lat temu
Do Visitor1230: nie spotkałem się jeszcze z taką opinią o Castrolu, mimo przeczytania dużej ilości tematów na różnych forach...może dlatego, że nie czytałem for Toyoty ;)
jakbym miał taki samochodzik jak Ty to też bym lał pełen syntetyk i szukał najlepszego, ale nie wykluczone, że będę musiał z powrotem półsyntetyk lać, więc nie ma co szaleć na razie :P
co do opinii o olejach to najgorszą opinię ma chyba Lotos, a znam poczciwego poldka'99, który od nowości jeździ na Lotosie syntetyku i przy 170tys (w tym 160tys na gazie, łącznie z odpalaniem, bo benzyny już ładne parę lat nie widział) silniczek chodzi jak ta lala, nie bierze oleju w ogóle, a kolor i konsystencja oleju przy zlewaniu jest taka sama jak nowego :D...czary mary jakieś ;)
Dodano: 13 lat temu
Do maro_xcx: Opinia jest taka o Castrolu, ze zostawia duzo osadow. Nawet toyota w serwisach odeszla od castrola. Jest drogi a szczerze nie oferuje niczego specjalnego. Castrol robi oleje HC a opisuje je jako syntetyki. Ja wlewam u siebie Valvoline synpower, ktory jest prawdziwym syntetykiem
Dodano: 13 lat temu
jutro jadę kupić olej i wymiana w garażu:) półsyntetyk GM
Dodano: 13 lat temu
zdaję sobie sprawę z różnic między prawdziwymi syntetykami, a "udawanymi" ;), ale nie będę przeginał też w drugą stronę :P
VW do 1,9 TDI na pompie rotacyjnej przewidział specyfikację VW 505.00 i to właśnie spełnia Catsrol Magnatec 5W40, więc nie widzę problemu :)
Visitor1230, mógłbyś się podzielić również spostrzeżeniami, i wyjaśnić dlaczego: "...castrola szczerze mowiac do siebie nie wlalbym." ? :)
Dodano: 13 lat temu
Jak auto nie bierze oleju to ja nie widzę problemu żeby jeździć na 5W40, zawsze to łatwiejszy rozruch, cichsza praca i nie ma problemu z ciśnieniem oleju. Z tym 0W40 to bym tak nie szalał jak napisał Visitor1230. Ja wcześniej też miałem 5W40 i musiałem dolać 1L na 15tyś. Teraz śmigam na 10W40 Castrol Magnatec i od wymiany do wymiany dolewam 0,5-0,7 dlatego się zdecydowałem na zmianę na 10W40.
Dodano: 13 lat temu
bardzo ważne przed zimą :)
Dodano: 13 lat temu
"wszyscy pewnie znają ogólne "zasady" zalewania olejami syntetycznymi do 100-150kkm, powyżej to półsyntetyk, a przy 300kkm to już mineralny"

W pelni sie z tym zgadzam. Takie obiegowe zasady stworzyli mechanicy starej daty. A mialo to miejsce bytu 20 lat temu, gdy na naszych drogach krolowaly poldki, kredensy, kaszlaki,jedynie slusznie ideologicznie dwusowy oraz cala reszta motoryzacji z zaprzyjaznionego bloku wschodniego. Stosowanie syntetyka lub nie ma kardynalne znaczenie jezeli chodzi o zuzycie silnika. Jezeli chodzi o same opory jakie stawia olej w przypadku nagrzanego silnika to nie ma to wiekszego znaczenia. W czasie mrozow juz tak. 10W40 przy wychlodzonym silniku to mniej wiecej mowiac kitowata sybstancja. 5W albo 0W jest o wiele bardziej plynny. Ulatwia rozruch, predzej zaczyna smarowac wszelkie elementy. Zwroc uwage jeszcze na to ze pelne syntetyki robi tak naprawde niewielu producentow. A castrola szczerze mowiac do siebie nie wlalbym. Napis "technologia syntetyczna" na butelce nie oznacza to ze jest to olej syntetyczny a tzw. hydroaktywny. To takie poprawione mineraly. Sprawdz norme VW dla oleju jaki masz wlac. oznaczeniea te to np 503 00. Sprawdz co masz w ksiazce i taki wlej.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl