Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Bora "Bora Bora Airlines"
»
wymiana oleju na... ;)
Wpis w blogu auta
Volkswagen Bora
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2059 razy
Data wydarzenia: 02.12.2010
wymiana oleju na... ;)
Kategoria: serwis
długo zastanawiałem się nad tym jakie oleum zalać teraz , jak kupowałem go rok temu to z informacji jakie miałem jeździł na syntetyku...potwierdziłem to w salonie VW, ale kilku ostatnich przeglądów nie miał wpisanych :/ , więc zaprzyjaźniony mechanik polecił zalać go pierwszy raz półsyntetykiem i zobaczyć, jak nic się nie "podzieje" (nie będzie podpierał, przepuszczał itp) to wtedy wlać syntetyk...
jako, że przez ten rok miał Castrol Magnatec 10W40 i wszystko było w porządku (bez dolewki, mimo że nie miał zalanego na fulla tylko niecałą połowę zagięcia) to zdecydowałem się zalać go teraz syntetykiem Castrol Magnatec 5W40...
poczytałem trochę po necie, popytałem i wyrobiłem sobie własne zdanie na temat zmian oleju...
wszyscy pewnie znają ogólne "zasady" zalewania olejami syntetycznymi do 100-150kkm, powyżej to półsyntetyk, a przy 300kkm to już mineralny, co dla mnie jest bzdurą i może było stosowane w starych konstrukcjach i niektórzy nie zauważyli, że świat i konstrukcje silników poszedł trochę do przodu...
w serwisie VW usłyszałem, że mój silnik do końca powinien jeździć na syntetyku i mam zamiar mu to zapewnić
jako, że nikt nie jest nieomylny, ja również prorokiem nie jestem (choć niektórzy mają o tym inne zdanie ), tak więc czekam na opinie, a co się stanie to zobaczymy bo olej jest zalany i póki co zauważyłem tylko że ciszej chodzi , ale nie trochę ciszej tylko zauważalnie ciszej, szczególnie zaraz po odpaleniu, co również mu łatwiej przychodzi...
będę Was informował na bieżąco co się dzieje z samochodem w tym temacie
Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
14
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17
komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
W Twoim przypadku Wigash myślę, że jeszcze nie jest za późno na powrót na syntetyk (o ile taki był wcześniej lany), tym bardziej, że masz przebieg ponad 100kkm mniejszy o mojego ...
Daj znać, czy po miesiącu jazdy na nowym oleju chodzi tak samo
a co do mojego przebiegu to na razie tylko tyle bo praca na miejscu była, ale teraz zapowiada się chyba trochę więcej
No. To tyle w temacie.
jakbym miał taki samochodzik jak Ty to też bym lał pełen syntetyk i szukał najlepszego, ale nie wykluczone, że będę musiał z powrotem półsyntetyk lać, więc nie ma co szaleć na razie
co do opinii o olejach to najgorszą opinię ma chyba Lotos, a znam poczciwego poldka'99, który od nowości jeździ na Lotosie syntetyku i przy 170tys (w tym 160tys na gazie, łącznie z odpalaniem, bo benzyny już ładne parę lat nie widział) silniczek chodzi jak ta lala, nie bierze oleju w ogóle, a kolor i konsystencja oleju przy zlewaniu jest taka sama jak nowego :D...czary mary jakieś
VW do 1,9 TDI na pompie rotacyjnej przewidział specyfikację VW 505.00 i to właśnie spełnia Catsrol Magnatec 5W40, więc nie widzę problemu
Visitor1230, mógłbyś się podzielić również spostrzeżeniami, i wyjaśnić dlaczego: "...castrola szczerze mowiac do siebie nie wlalbym." ?
W pelni sie z tym zgadzam. Takie obiegowe zasady stworzyli mechanicy starej daty. A mialo to miejsce bytu 20 lat temu, gdy na naszych drogach krolowaly poldki, kredensy, kaszlaki,jedynie slusznie ideologicznie dwusowy oraz cala reszta motoryzacji z zaprzyjaznionego bloku wschodniego. Stosowanie syntetyka lub nie ma kardynalne znaczenie jezeli chodzi o zuzycie silnika. Jezeli chodzi o same opory jakie stawia olej w przypadku nagrzanego silnika to nie ma to wiekszego znaczenia. W czasie mrozow juz tak. 10W40 przy wychlodzonym silniku to mniej wiecej mowiac kitowata sybstancja. 5W albo 0W jest o wiele bardziej plynny. Ulatwia rozruch, predzej zaczyna smarowac wszelkie elementy. Zwroc uwage jeszcze na to ze pelne syntetyki robi tak naprawde niewielu producentow. A castrola szczerze mowiac do siebie nie wlalbym. Napis "technologia syntetyczna" na butelce nie oznacza to ze jest to olej syntetyczny a tzw. hydroaktywny. To takie poprawione mineraly. Sprawdz norme VW dla oleju jaki masz wlac. oznaczeniea te to np 503 00. Sprawdz co masz w ksiazce i taki wlej.