Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Cinquecento Szerszeń - Franek » Wymiana łańcucha rozrządu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Cinquecento
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 10507 razy
Data wydarzenia: 16.03.2013
Wymiana łańcucha rozrządu
Kategoria: serwis
Wpis będzie krótki bo opisywana czynność jest omawiana na większości portali dotyczących FIATa., gdzie istnieją bardzo dobrze zrobione manuale ze szczegółami.

Ja napiszę tylko jak zablokować koło pasowe, ponieważ moje było wcześnie traktowane przez mechanika o pseudonimie KOWAL a chyba wiele osób postępuje podobnie.

Po zdjęciu paska napędzającego alternator ukazuje się koło pasowe, które jest przykręcone za pomocą śruby 36.
W różnych poradnikach czytałem że należy wrzucić "4" i nacisnąć pedał hamulca a druga osoba odkręca. Niestety u mnie ten wariant nie zdał egzamin koło pasowe się kręciło.
Inni piszą żeby użyć "ruskiego klucza", widać że mechanik KOWAL podążał tym tropem i po śrubie widać efekty młotka i przecinaka.

Żeby odkręcić koło pasowe nie mając do dyspozycji drugiej osoby, wystarczy odkręcić osłonę koła zamachowego znajdującego się po drugiej stronie bloku (3 śruby 8 i jedna 13). Następnie w jeden z otworów znajdujących się w tym kole wkładamy klucz imbus, który skutecznie zablokuje koło zamachowe podczas odkręcania śruby z koła pasowego.

Koszt zestawu naprawczego 59 zł

Zdjęcia robione telefonem więc przepraszam za jakość.

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2013 11:18:20
Dodano: 11 lat temu
Do huri_khan: Jajca Ci powiem z tego są. Łańcuch a co 20 tys trzeba wymieniać Ech te maluszki.
Dodano: 11 lat temu
Do luckyboy: Ja podejrzewam zalanie sprzęgła bo trochę zaczyna kapać olejem między silnikiem a skrzynią. Tylko zastanawiam się czy przepuszcza od strony silnika czy skrzyni, niestety nie mam czasu żeby zrzucić silnik i sprawdzić.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: 0,7 to prawie ta sam konstrukcja co w 126p, więc łańcuch prawie ten sam.
Dodano: 11 lat temu
Do margwi: Problem w tym, że nie posiadam kompresora
Dodano: 11 lat temu
dobrym rozwiązaniem jest pneumat też daje rade
Dodano: 11 lat temu
Czyżby to był taki sam łańcuszek jak w 126p??
Dodano: 11 lat temu
Świetny patent tym bardziej, że dla solisty mechanika jest jak znalazł! Gratulację za pomysłowość.
Dodano: 11 lat temu
Kiedyś holowałem Cinquecento z zerwanym łańcuchem rozrządu... stare dzieje...;)
Dodano: 11 lat temu
Skoro nie mogłeś zablokować koła pasowego hamulcem/biegiem to wróżę niebawem wymianę sprzęgła - albo zużyte albo zaolejone.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl