Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Stilo MultiWagon W.O.L.F » Wymiana filtra paliwowego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Stilo
  • przebieg 159 952 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.9 JTD
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 7315 razy
Data wydarzenia: 16.09.2011
Wymiana filtra paliwowego
Kategoria: serwis
Wbrew pozorom czynność nie jest skomplikowana i możliwa do przeprowadzenia dla każdego kto posiada umiejętność posługiwania się kluczem oraz zakupi w Castoramie ściągacz do fltrów za 5 dukatów ;)

Najważniejsze przed całą procedurą to odpięcie połączeń giętkich doprowadzających ropę do filtra.

Aby nie uginać przewodów należy najpierw porozpinać plastikowe zapadki przytwierdzone do ściany grodziowej - ułatwi nam to odsunięcie rurek w bezpieczne miejsce.

Przewodów mamy trzy sztuki, rozpinamy je poprzez ściśnięcie zielonych guzików na łączeniu i odsunięciu wtyku z nasady dystrybutora do którego przykręcony jest filtr. Wycieka przy tym ropa więc polecam zaopatrzyć się w chusteczki higieniczne do owinięcia końcówek.

Najlepszym rozwiązaniem przed odkręceniem filtra jest demontaż całego dystrybutora z samochodu. Jest to bardzo proste gdyż trzyma się ściany grodziowej jedynie na dwóch śrubach. Wyjęcie dystrybutora pozwoli nam sprawniej przeprowadzić proces odkręcenia filtra nie męcząc się z tym na samochodzie.

Po odkręceniu dystrybutora czeka nas jeszcze jeden szczegół ;)
Pozbycie się okablowania z czujnika paliwa. Specjalnie napisałem ten krok po demontażu dystrybutora gdyż w taki sposób będzie nam łatwiej się do niego dostać. Umiejscowiony jest na samym dole filtra. Kabel zabezpieczony przed zsunięciem jest metalową zapadką którą należy zsunąć paznokciem aż wyskoczy, wtedy możemy odpiąć kabel i wyjąć cały dystrybutor z samochodu.

Teraz dobieramy się do filtra. Musimy spuścić z niego całe paliwo którego w środku mamy dobre z pól litra. Najlepiej do tego celu odkręcić delikatnie czujnik wody ( pisze delikatnie gdyż czujnik jest plastikowy i łatwo go uszkodzić szczególnie przy wkręcaniu )

Teraz możemy ściągaczem do filtrów ( może być zarówno gumowy jak i łańcuchowy ) odkręcić filtr kręcąc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

Może, ale nie musi wypaść nam mała centralna uszczelka na osi gwintu, należy o niej pamiętać bo łatwo ją zgubić.

Teraz mamy dwie opcje, albo zalać nowy filtr paliwem albo nie;) System paliwowy w STILO jest samo odpowietrzający się, więc nic tutaj nie zepsujemy. Zalanie filtra zlanym ze starego paliwem pozwoli na szybsze odpowietrzenie układu. Uważajmy aby wlewane paliwo było czyste i zlane wcześniej do czystego pojemnika.

W nowym filtrze smarujemy dużą gumową uszczelkę olejem albo innym mazidłem ( mało ) i przykręcamy go mocno ręką do dystrybutora, nie używając ściągacza szczególnie tego łańcuchowego gdyż łatwo zrobić w nowym filtrze dziurę.

Teraz pozostaje nam poskładać wszystko w odwrotnej kolejności i cieszyć się sprawnym układem paliwowym

Wymianę filtra paliwa przeprowadzamy co drugą wymianę oleju. Nie rzadziej jednak niż co 40 kkm.

Polecane marki filtrów: UFI, KNECHT, MANN.


Ostatnia aktualizacja: 17.09.2011 18:27:26
Dodano: 12 lat temu
Bardzo dokładna instrukcja wymiany filtra. Na pewno przyda się wszystkim użytkownikom Fiata Stilo (i nie tylko)!
Dodano: 12 lat temu
Nie łatwiej jest wykręcić filtr paliwa bez demontowania całego uchwytu ?

A co do testów na filtrach to nie czytałem ale z podstaw machaniki filtr ma za zadanie wychwytywanie drobinek o określonych rozmiarach, duża powierzchnia to większy przepływ i dłuższa żywotność.

Jeżeli w testach które kolega czytał wyznacznikiem oceny była powierzchnia filtrująca to zostaję przy Filtronie.
Dodano: 12 lat temu
po ty co oferują nasze stacje paliw, a zwłaszcza orlen! to lepiej wymieniac nawet częściej niż 40tysi.
Dodano: 12 lat temu
Do mamlecz: Ktoś, gdzieś, kiedyś napisał... ;) lepiej jest kupić nawet tańszy filtr i wymieniać go częściej niż nie wiadomo jak dobry i drogi i zwlekać z interwałem wymiany. Nie twierdzę że FILTRON jest zły, grunt aby spełniał swoją rolę i nie przepuszczał syfu dalej :) W dieslu jest to tym bardziej istotne z uwagi na wyjątkowo wrażliwy system paliwowy, pompę paliwa, wtryskiwacze itp.
Dodano: 12 lat temu
Do ArekWolf: Dzięki, warto wiedzieć. Co prawda, ja już kupiłem filtr - oleju - Filtrona, ale następnym razem pewnie wybiorę coś innego.
Dodano: 12 lat temu
Do mamlecz: Wg. testów przeprowadzanych w tygodnikach motoryzacyjnych FILTRON nie wypadał najlepiej z uwagi na ograniczoną ilość wkładu filtrującego, podobnie zresztą jak rozpowszechniony BOSCH. UFI to marka dedykowana przez FIATA, KNECHT przez BMW.
Dodano: 12 lat temu
Czemu Filtrona nie polecasz? Zawsze wydawało mi się, że to najlepszy producent filtrów.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
6 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
12 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl