Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy bratmat » Webasto po 2 latach ciąg dalszy :-P







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika bratmat
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 3362 razy
Data wydarzenia: 27.09.2015
Webasto po 2 latach ciąg dalszy :-P
Kategoria: serwis
A więc w końcu mogę się podzielić wynikiem moich starań w celu uruchomienia webasto w multidelfinku.



Lista zakupów:
1. Pilot Webasto niby do VW - okazało się że to jest eberspacher 131zł (niestety wydatek niepotrzebny)
2. Centralka Webasto T91 VW - 155zł
3. Wtyczka Webasto VW - 24 zł
4. Pilot Webasto do centralki T91 - 125zł
4. Bateria do pilota mega dziwna - 20 zł
5. Akumulator :-) 340zł

Więc w piątek dostałem cały komplet tzn. Nowa centralka T91 z grupy wieśwagena oraz pilocik do tej centralki.Na drugi dzień wziąłem się za rozkręcanie. Myślałem że ciężej będzie się zdejmować tą przednią lewą maskownicę deski rozdzielczej. Jednak dzięki instrukcji elearn poszło gładko. Najważniejsze by umieć wyjąć zawiasy pokrywy schowka (trzeba je obrócić w lewą stronę) - pod nimi są śruby imbusowe trzymające pokrywę. Potem tylko kabel od stacyjki poduszek. I już widzimy starą centralkę . W mojej multipli znajdowała się oryginalnie centralka Webasto T70. Ma ona kilka różnic do nowszej centralki T91 - jedną z nich jest brak potwierdzenia odbioru sygnału co jest bardzo przydatne. Najgorsze jest jednak to że stara centralka ma inną wtyczkę zasilania oraz antenową. Wtyczkę zasilania kupiłem nową więc wystarczyło przełożyć piny które są identyczne. Natomiast złącze antenowe postanowiłem wy lutować ze starej centralki i zalutować na kablu bezpośrednio do nowej centralki. Pierwsze testy były niepomyślne ponieważ nie mogłem za chiny zmusić centralki by przyjęła kod pilota. Myślałem że centralka zepsuta bo pilot sobie mrugał a centralka żadnej kontrolki nie ma :-). Jednak po lekturze instrukcji obsługi pilota okazało się że bateria w pilocie jest za słaba (mierzyłem ją miernikiem i miała 2.85V - nowa 3V nie spodziewałem się że pilot może nie działać). Po wymianie pilot sparował się ze sterownikiem za pierwszym podejściem.
Po złożeniu czas na testy.
A więc pierwsze włączenie i na początku jest coś ala test ogrzewacza. sprawdza czy wszystko funkcjonuje i coś tam zaczyna szumieć. Potem chwila ciszy i słychać cykanie pompy. Po jakiejś minucie włącza się pompa obiegu i zaczyna coraz bardziej szumieć. Z moich obserwacji wynika że są 3 etapy tego szumu. Trzeci ma odgłos typu przelot odrzutowca :-P. Fabryczny ogrzewacz ma pełną kontrolę nad panelem sterowania klimatronik - sam przełącza nawiewy - najpierw szyby później kabina i tył samochodu. Nie ma znaczenie jakie mamy ustawienie na panelu sterowania ( w manualu od dokładanego webasto jest zalecenie by wszystkie przełączniki przełączyć na maks). Po kilku minutach w środku mamy już całkiem ciepło. Ogólnie jeśli chodzi o webasto dokładane to ma ono zupełnie inne rozmieszczenie elementów sterowania. W innym miejscu bezpieczniki i przekaźniki.

Jeśli chodzi o zasięg T91 to w terenie pełnym domków jednorodzinnych zmierzony przeze mnie w linii prostej zasięg wyniósł 324m. Więc całkiem sporo :-) (pomiar możliwy dzięki funkcji potwierdzenia odbioru czego nie ma centralka T70)
Acha fiat nie obsługuje trybu lato/zima - brak dodatkowego przewodu do centralki. Dodatkowo nie ma 4 pinowej wtyczki do centralki typu jajko - trzeba by było się podpinać bezpośrednio pod kable od centralki zdalnego pilota.


Z punktu widzenia pieniędzy jakie wyłożyłem na nową centralkę webasto nie wiem czy mądrzejszym rozwiązaniem nie było zamówienie centralki GSM (polski produkt można nabyć za 360zł). Tym bardziej że webasto zainstalowane w naszych fiatach jest w pełni analogowe więc można je sterować nawet zwykłym wyłącznikiem :-P

Różnica we wtyczkach - prawa niebieska to format wieśwagena





Ten pilot jest od Eberspacher - totalnie nie pasuje do webasto mimo zapewnień na alledrogo !!! Jak co to tanio sprzedam po kosztach. Na allegroszku chcą za używki prawie 200zł
Ostatnia aktualizacja: 28.09.2015 18:27:21
Dodano: 8 lat temu
Do bratmat: Ooo tak ! Najlepiej logo Fiata :)
Dodano: 8 lat temu
Pomiar zasięgu pilota w terenie wiejskim to już 670m w linii prostej
Dodano: 8 lat temu
Webast dobra rzecz
Dodano: 8 lat temu
Do RAKUS1: Hehe to jest najtańsza opcja :-) Za oryginalny z webasto musiałbym dać ze 2 razy tyle a nówka to już kosmos cenowy :-( ,Jakoś przeboleje ten znaczek, może przy okazji jakieś inne logo znajdę to przekleje :-P
Dodano: 8 lat temu
:) Teraz Kolego masz już problem ogarnięty ale ten pilot z logiem VW=to żeś "pojechał"
Dodano: 8 lat temu
Ogrzewanie postojowe to świetna sprawa w zimowej aurze. W aucie firmowym mam takie i zawsze zimą wsiadam do nagrzanego auta, nie muszę skrobać szyb tylko od razu ruszam.
Dodano: 8 lat temu
odeslij ten pilot:P

ponad 300m zasięgu to całkiem nieżle:)
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl