Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda City Czarna Perła » V przegląd w ASO Grudziński - Świdnica







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda City
  • przebieg 58 910 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.4 i
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 983 razy
Data wydarzenia: 06.04.2016
V przegląd w ASO Grudziński - Świdnica
Kategoria: serwis
Dnia 17.03.2016 pojechałem na przegląd do salonu Grudziński w Świdnicy (stan licznika 58 tys). Bardzo długo zastanawiałem się czy jest sens robić ten przegląd techniczny, gdyż 28 lutego były robione badania techniczne, na których diagnosta nie stwierdził żadnych nieprawidłowości. Od ostatniego przeglądu zrobiłem niecałe 10 tys km głównie na trasie. Nie mniej jednak dowiedziałem się, że jeżeli ominę jakiś przegląd w ciągu 12 lat, stracę gwarancję na perforację. Jako, że olej i filtry zmieniam we własnym zakresie, przegląd ograniczony jest do niezbędnego minimum. W ASO Biela za każdym razem auto było podłączane pod komputer i sprawdzane. Koszt tej usługi to ok. 170 PLN. W Świdnicy natomiast sam kierownik stwierdził, że nie ma sensu robić takiego sprawdzania gdy z autem nic sie nie dzieje i nie pali się kontrolka Check Engine. Jest to taka sztuka dla sztuki. Tym samym koszty samego przeglądu spadły do kwoty 189,60 PLN. Przy okazji dowiedziałem się, że moją City obejmuje akcja serwisowa - wymiana naboju poduszki. Podobno jak ten strzeli to wyrzuca z siebie odłamki obudowy, które mogą dodatkowo ranić głowę. Na wymianę jestem już umówiony na 13.04.2016

Jeśli chodzi o sam salon Grudziński to od mojej pierwszej wizyty troszkę się tam pozmieniało. Zrobili na piętrze salon z motocyklami i poczekalnię. Na autko można sobie popatrzeć przez mały telewizor. Tu pod tym kątem Biela wypada lepiej. Tam jest duże okno, gdzie można podziwiać pracę mechaników na żywo. Dodatkowo cały czas do dyspozycji mamy kawę i ciastka. Niestety w Świdnicy nie ma takich atrakcji, a kawę robi nam kierownik :) Nie mniej jednak obsługa miła i na poziomie.

Przyszły przegląd będzie obejmował wymianę płynu hamulcowego. O dziwo klocki po 60 tys są niemal jak nowe i nie wymagają wymiany ;)

Na koniec jeszcze tylko małe info. Honda w Polsce od tamtego roku przerzuciła się z Shella na Castrola. Olej ten ma sporo negatywnych opini w necie. Kilka lat temu wykryli wodę w oleju co dla mnie eliminuje tę markę na starcie. Znalazłem bardzo ciekawy wpis w necie nt. tego oleju. Treść poniżej:

Jeszcze kilka słów o systemie smarowania... (tylko japońskie silniki)
W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka; olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco.
Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie; castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma to szczególne znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to niemieckie uszczelki spod niemieckich głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę. Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) ; a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli ; co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe.
Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale ; po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich ;szmelcwagenów;.
Wiosna2009 olej castrol zniknął z oficjalnej grupy olejów dedykowanych do silników VW...


Ostatnia aktualizacja: 13.04.2016 21:36:42
Dodano: 7 lat temu
Do piotrlct:
No tak, ale jak auto w takim stanie, to i mało dziwne :)
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1:
Niestety nie. Klient zadzwonił z Poznania 2 dni po tym jak wystawiłem ogłoszenie. Chciał wpłacić zaliczkę żeby auto zarezerwować ale na spokojnie dogadaliśmy się na wizytę i Honda sprzedała się w kilka minut za cenę która pierwotnie założyłem.
Dodano: 7 lat temu
Do piotrlct:
No właśnie to wyśledziłem i tak napisałem
A szczęśliwy nabywca to pewnie ktoś najbliższego otoczenia? :)
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1:
Nope, auto w tamtym roku zostało sprzedane
Dodano: 7 lat temu
I co, chyba już nie było następnego przeglądu? :)
Dodano: 8 lat temu
Do Askaron:
Sprawdzę na fakturze, możliwe że z tyłu jest x2 a 250 ml to pojemność jednej butelki.
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy:
To jest jasne ze względu na polarność obu cieczy. Gość troszkę kolokwialnie to napisał. Chodziło mu pewnie o dodatki w oleju, które wiążą wodę.
Dodano: 8 lat temu
Żaden olej nie miesza się z wodą :)
Dodano: 8 lat temu
Casrtola można kupić i za 20 zł/l, jak i za 100 zł/l. Ten z Hondy, to ten "prawdziwy" syntetyk API SN, ACEA A1/A5, ILSAC GF5, więc raczej zły nie jest (mam nadzieję).
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-:
Nie wiem do jakiego oleju Castrola gość piszący ten tekst się odwoływał. Raczej temat traktował ogólnie. Nie mniej firma to firma. Po wpadkach jakie zaliczyła podchodzę z dystansem do tej marki. Temat znalazłem przy okazji szukania przyczyn zapchanej odmy w Lanosie
Dodano: 8 lat temu
Castrol w wersji, którą leje teraz Honda czyli Edge Professional H, nie jest do kupienia poza ASO Hondy. Jesteś pewien, że ten o którym piszesz, to ten sam? Wszak odmian Castroli "jak psów"

U mnie właśnie komputer woła o zmianę oleju i zastanawiałem się czy wziąć ich Shella, czy Castrola.
Dodano: 8 lat temu
To sporo liczą za wymianę płynu hamulcowego. U mnie na przeglądzie Korando za wymianę zawołali 40zł, a sam płyn kupiłem za 20zł litr. Też mało go poszło. Nawet jak kupowałem w sklepie to gość powiedział, że na wymianę idzie około litr. Ja też Citiego serwisuje we własnym zakresie. Mam kanał, narzędzia i proste rzeczy mogę zrobić we własnym zakresie.
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar:
A co to ma do rzeczy? Jeśli olej nie jest dedykowany, nie jest równoznaczne z tym, że nie można go zalewać.
Dodano: 8 lat temu
Do dlaczego, pomimo oficjalnego wycofania z listy dedykowanych serwisy VW leją Castrola dalej (miałem serwis mojego nie dalej jak w styczniu)? [totalszok] Akurat w moim Beetlu ten olej się sprawdza!
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-:
Tak. Płyn był zmieniany w 2014, podczas III przeglądu.

Płyn hamulcowy DOT4 250ml (0820399932HE) - 99,63 PLN
Wymiana płynu hamulcowego - 114,39 PLN
Dodano: 8 lat temu
Chyba dużo jeździsz w trasie - pewnie stąd ten stan klocków.
Jedną zmianę płynu hamulcowego masz już za sobą?
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl