Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy mummy » Spalanie Auris zmienia się z czasem... w katalogu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika mummy
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 854 razy
Data wydarzenia: 17.11.2014
Spalanie Auris zmienia się z czasem... w katalogu
Kategoria: inne
Ciekawa sprawa.
W/g cennika wyprzedaży rocznika 2014 spalanie Autis Hybrid TS wzrosło przez rok.
Rok temu spananie wynosiło zmniej w tym samym samochodzie z tym samym silnikiem.
Jak to możliwe? :-)

Więcej na foto.
Dodano: 9 lat temu
tyle pali ile się wleje:)
Dodano: 9 lat temu
Do mummy: Ale to nie do mnie pytanie, tylko do autora tekstu ;) Ja tylko mówiłem o programowaniu aut pod testy zużycia paliwa.

"Producenci samochodów badają zużycie paliwa nie w ruchu ulicznym, alena hamowni. Procedura jest precyzyjnie określona: zgodnie z dyrektywą80/1268/EWG i rozporządzeniem 101ECE każdy samochód odbywa teoretycznie11-kilometrową rundę testową. W pierwszej części cyklu auto rozpędza sięmaksymalnie do szybkości 50 km/h, średnia wynosi 19 km/h, a pokonywanydystans to prawie 4 km. W drugiej części prędkość maksymalna wzrasta do120 km/h, średnia – do 63 km/h, a całkowity dystans to 7 km. Podczastrwającej łącznie 1180 sekund „podróży” samochód porusza się ze średniąprędkością 33,6 km/h. Nigdy gwałtownie nie przyspiesza, pedał gazu niejest wciskany w podłogę, unika się także gwałtowniejszego hamowania.Podobnie nierealistyczne są warunki, w jakich przeprowadza się badanie: wlaboratorium panuje temperatura od 20 do 30 stopni Celsjusza, bak jestwypełniony do 90 procent pojemności, a wilgotność i ciśnienie powietrzasą ściśle określone. Zużycie paliwa nie jest mierzone bezpośrednio, alewyliczane na podstawie przelicznika z wydalanych spalin (łącznie z„zimnym” startem)." Ogólnie to wielka ściema...
Dodano: 9 lat temu
Do mrBean:
A o co chodzi w punkcie 4? Zbieżność kół.
"...w egzemplarzach produkcyjnych jest ona bardzo rygorystycznie przestrzegana, ale na potrzeby testu producenci ustalają bardzo szeroką tolerancję ustawienia zbieżności,..."
Jak odstępstowo od prawidłowej zbieżności może polepszyć wynik spalania? Raczej pogorszy.
I gdzie są przeprowadzane te testy na hamownii czy na drodze? Wydaje mi się że każdy punkt o czymś innym mówi.
Dodano: 9 lat temu
Do LeVinh: Wierzę. Przynajmniej w to, że producenci wszystkiego oszukują na każdym kroku.
http://www.biztok.pl/moto/jak-producenci-oszukuja-podczas-testow-zuzycia-paliwa-samochodow_s13949/
pkt. 16 - nie jest niestety rozwinięty, a nie mam czasu na szukanie dokładnych informacji o które marki chodziło... :P

Dodano: 9 lat temu
Do mrBean:
Naprawde wierzysz, ze producenci zaryzykowali by tak prosty do wykrycia przekret jak implementacja dodatkowej mapy uruchamianej w momencie wykrycia cyklu testowego? zakladajac nawet, ze nie nie daloby sie odczytac oprogramowania z ECU, to srednio rozgarniety student elektrotechniki bylby w stanie skonstruowac stanowisko pomiarowe skladajace sie z peceta z zainstalowanym LabView i zbadac reakcje ECU na zadane warunki.

zreszta, pogadamy jak sie dowiesz o ktorego wlasciwie producenta chodzi :)
Dodano: 9 lat temu
Do LeVinh: Nieprawda :)

Nic nie mówiłem i tego się będę trzymał.

Co najwyżej pisałem, a i to mogłem być nie ja - jak nawet w systemie wyborczym idzie się pod komisję wyborczą podszyć ;)

To co opisuje dotyczyło producentów Europejskich i chyba Japońskich i to było rok/dwa lata temu - chodziło o osobówki - poważnie.

Dodano: 9 lat temu
Do mrBean:

nieprawda :)

to o czym mowisz wydarzylo sie w 1998 roku w US i dotyczylo ciezkich ciezarowek z dieslami. Komputer w pewnych okreslonych warunkach zmienial mieszanke powietrzna na uboga, co powodowalo mniejsze spalanie w cyklu pomiarowym kosztem wiekszej emisji tlenkow azotu.
Ale tego od dawna sie nie praktykuje, bo to sie po prostu nie oplaca.

a niedawny skandal dotyczyl KIA-Hyundai i chodzilo o to, ze koncern podal inne wartosci spalania w cyklach EPA, niz wartosci zmierzone przez innych producentow w tych autach, a takze samej EPA W TYM SAMYM CYKLU.

PS. od dawna dzieckiem nie jestem i w bajki nie wierze :)

Dodano: 9 lat temu
Do Slawomirus44: Aha. To fajnie. Zapomniałeś tylko dodać że masz o 279 l mniejszy bagażnik
Dodano: 9 lat temu
Do LeVinh: Panie, nie bądź dzieckiem.

Nie od dziś wiadomo, że producenci aut tak ustawiają auta, że te wyczuwają gdy robi im się test zużycia paliwa. A wtedy komputer zmienia dawki paliwa, kąty wtrysków itp. tak, aby auto jechało na kropelce - co nie jest do osiągnięcia w normalnej eksploatacji.
Nie chce mi się szukać, ale w zeszłym roku/2 lata temu ten temat był głośny - podobnie jak ustawianie aut pod testy zderzeniowe.
Jeszcze raz, żeby było jasne - to nie chodzi nawet o nierealne warunki drogowe w testach zużycia paliwa, a o celowe programowanie komputerów aut tak, aby w czasie testów zużywały mniej paliwa niż normalnie.
Dodano: 9 lat temu
Do mummy: takie spalanie mam w skodzie citigo MPI bez gazu i hybrydy.
Dodano: 9 lat temu
Do glotox:
Do mrBean:
Do Egontar:
Do Stig210:
Panowie, nie badzcie dziecmi.
Spalanie katalogowe jest mierzone w standardowym cyklu pomiarowym „New European Driving Cycle”. Ten sam cykl stanowi podstawe do obliczen emisji. Trudno winic producentow, ze pokazuja wyniki spalania uzyskane w narzuconym im cyklu pomiarowym. Jezeli juz, to mozna winic organ (komisje europejska??) ktory ten cykl narzucil.
Byc moze wyniki uzyskane w ten sposob nie do konca odpowiadaja rzeczywistosci, ale za to uzyskane wartosci pozwalaja zmiescic sie producentom w narzuconych limitach emisji (obecnie wysrubowana norma euro6). Gdyby cykl zostal zmieniony, okazaloby sie, ze moga byc sprzedawane tylko hybrydy i elektryki i ewentualnie jakies popierdolki ze zminiaturowymi silnikami, bo reszta nie miesci sie w limitach. Wtedy bylyby dwa rozwiazania – albo KE zliberalizowalaby norme (co oczywiscie niemozliwe), albo producenci musialiby wlozyc mase pieniedzy w R&D by samochody mniej spalaly – a to oznacza drozsze samochody (ktos musi za to zaplacic) i wiecej wynalazkow typu downsizing, DPF, systemow start&stop, itd.
Wiec zamiast zrzedzic, po prostu poszukajcie raportow spalania na internecie. Bo te katalogowe spalanie nie jest dla was (klientow), tylko dla urzedasow!
Dodano: 9 lat temu
Toyota chyba jako jedyny producent podaje najbardziej wiarygodne wyniki spalania. Ale żeby je osiągnąć to naprawdę trzeba się napocić.
Dodano: 9 lat temu
Zrobili poprawkę na pozwy sądowe, których w Polsce coraz więcej. Niedługo będą podawali "spalanie nawet poniżej 3,8 l/100 km" - bo przedział 3,7 - 4,0 to i tak wielka ściema.

Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: Trasę którą zwykle jadę 50km w 47 min latem miałem spalanie (wg wskazań komputera) 3,9 l/100km do 4,1 l/100km. 2 razy udało mi się mieć 3,2 l/100km - w tym samym czasie. Teraz gdy jest około 8'C spalanie wychodzi 4,6 l/100km. Z wyliczeń wychodzi mi że komputer zaniża o około 0,3-0,5 l/100km.
Dodano: 9 lat temu
Podali od-do. ale ja myślę, że rzeczywiste spalanie jest i tak wyższe!
Dodano: 9 lat temu
Do mummy : Tak z ciekawości, te wartości są wql możliwe do osiągnięcia ?
Bo w Astrze to realne jest tylko [i o dziwo] zmieszczenie się w 8,8L/100 w mieście. Wartości w trasie i średnie raczej odpadają :D
Ostatnio jeździłem tylko w mieście starając się unikać korków i mam 8,1 na komputerze ;)
Dodano: 9 lat temu
Ja tutaj nie widze, by cokolwiek wzroslo.
W jednym cenniku masz liczby, a w drugim przedzial. Widac ze liczby z jednego cennika zawieraja sie w przedziale podanym w drugim cenniku, wiec jest OK. Roznica jest zreszta bardzo mala.
Po drugie, w podanym przedziale zawieraja sie dane zarowno dla modeli TS oraz HB, bez rozroznienia na modele (wartosci sa po myslniku a nie po "/"). W drugim cenniku dane sa tylko dla wersji TS.
Byc moze podali przedzial dlatego, ze spalanie moze sie roznic ze wzgledu na wyposazenie, np. wielkosc kol.
Dodano: 9 lat temu
Raczej asekuracyjnie podali górną granicę - dla uczących się jeździć hybrydą . Różnica nie jest wielka
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl