Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 » Słów kilka po paru chwilach nieobecności :)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
  • przebieg 353 000 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2017
  • silnik 2.0 TDI PD
Dodano: 2 lata temu
Blog odwiedzono 533 razy
Data wydarzenia: 31.01.2021
Słów kilka po paru chwilach nieobecności :)
Kategoria: obserwacja
WPIS Z DN. 31.01.2021 KOPIOWANY ZE STAREGO KONTA



Witam,
po krótkiej nieobecności :D przypomniałem sobie o portalu, oraz po dłuższym zastanowieniu się, jakie było hasło, udało mi się tutaj zalogować. Więc pomyślałem, że skoro już tu jestem, odświeżę trochę profil, a przy okazji zbadam czy portal nadal żyje czy kona. :)

Minęło trochę czasu od ostatniego wpisu, Audi służy mi nadal i nic nie zapowiada by miało się to zmienić w najbliższym czasie.
Planowałem zmianę na coś nowszego, lecz przez pandemię plany wzięły w łeb, priorytety zmieniły się diametralnie, był też czas że auto stało dość długo w garażu nieruszane...

Do chwili obecnej, (tj. 31.01.2021) autem przejechałem ok. 60tys. km, zwiedziłem nasz kraj od gór do morza (byłem w Ustce u baaartez'a) oraz ze wschodu na zachód. Ma również za sobą podróż z Hrubieszowa w Lubelskim do Lillehammer w Norwegii, ale tą trasę zrobili moi rodzice.

W codziennym użytkowaniu, silnik oraz skrzynia biegów CVT, uważane za zło prawie tak jak motor 2.5 V6 TDI, w moim aucie sprawują się bez zarzutu. Skrzynia przeszła ostatnio serwis, jej stan został określony na wzorowy, co mnie bardzo cieszy. Poważnych problemów z samochodem nie odnotowałem, aczkolwiek jedyna poważniejsza awaria jaka unieruchomiła mi całkiem auto i trzeba było auto zawieźć lawetą do warsztatu, to awaria pompy paliwa. Turbina bliżej przebiegu 300tys. km wymagała przeglądu więc została zregenerowana. Przy okazji została przeprowadzona zmiana geometrii łopatek wirnika, co zniwelowało w dużym stopniu turbo dziurę, i pozwoliło po ułożeniu się turbo uzyskać moc już od dolnego zakresu obrotów (jest to ok. 1100rpm).
Olej w silniku zmieniam co 10tys. i prawdę mówiąc po regeneracji turbiny nie potrzebuje dolewek, lub są to dolewki symboliczne. Przerabiałem już różne oleje m.in.: Castrol EDGE, Mobil1, Valvoline, a obecnie Liqui Moly. Póki co Liqui i Valvoline wypadają dla mnie najlepiej.
Spalanie w cyklu miejskim to ok. 7,5-9L, cykl mieszany, zaobserwowałem 8,3L, a w trasie przy prędkościach do 120km/h 5,8L 140km/h 6,6L

Tak po za tym, to samochód sprawuje się ok, z wad można już uznać wiek, przebieg oraz stan lakieru, posiada drobne obcierki parkingowe i poobijany przez kamienie przedni zderzak po częstych jazdach po autostradzie i drogach szybkiego ruchu. Pasowałoby się tym zająć w niedalekim czasie. Cóż, czarna codzienność posiadania czarnego auta, na którym wszystko widać :P. Jednakże na szczęście rdzy nie ma, więc wygląda na to, że jakiś ocynk jeszcze na nim pozostał xD.

PS. Jak przejrzałem swoje stare wpisy, to prawie nic z moich planów modowych nie wyszło xD jedyny mod jaki zrobiłem w ostatnim czasie to soft z j. polskim menu do radia :P

Poniżej trochę zdjęć z ostatnich kilku lat... znaczy chwil. Pozdrawiam :)
Dodawanie komentarzy do tego obiektu zostało zablokowane przez właściciela
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl