Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 "ZIELONO" mi » Sezonowa wymiana letnich kół na "zimówki".







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
  • przebieg 202 082 km
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.8 20V Turbo
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 946 razy
Data wydarzenia: 19.11.2013
Sezonowa wymiana letnich kół na "zimówki".
Kategoria: serwis
1. Przygotowanie kompletu kół zimowych.
2. Przygotowanie fabrycznego kompletu narzędzi do zmiany koła.
3. Poluzowanie śrub w kołach.
4. Podłożenie zabezpieczenia pod koło przeciw odjechaniu pojazdu.
5. Zaciągnięcie hamulca ręcznego.
6. Podłożenie lewarka pod próg pojazdu.
7. Odkręcenie śrub w kole.
8. Wymiana kół cztery razy i dokręcenie śrub.
9. Opuszczenie pojazdu i schowanie narzędzi.
10. Odjazd z parkingu przygotowanym pojazdem do zimowych wypraw.
11. Koszt - zero złotych polskich.
12. Czas pracy - 37 minut.
Ostatnia aktualizacja: 21.11.2013 08:20:07
Dodano: 10 lat temu
Do mirelli1986: i zgadzam się, "usługa" wykonana własnoręcznie za swoim zestawem narzędzi i wiadomo, że wymienione, sprawdzone, przejrzane i w podróż przygotowane :-)
Dodano: 10 lat temu
dokładnie mi tez tyle coś zeszło. no i koszt właśnie i kolejek nie miałeś, ja jeszcze zapas odkręciłem i podnosnik oryginalny i git
Dodano: 10 lat temu
Do BONOB5: Trening zawsze jest dobry. Jak się człowiek do uślizgów przyzwyczai to później na drodze nie panikuje, tylko jak należy próbuje się z tarapatów wykaraskać. Toć poślizg to nic strasznego jeżeli się nad nim panuje. Rzekłbym nawet, że to niezła frajda jeżeli się umie nad tym panować.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: I zgadzam się, puste marketowe parkingi sprzyjają "slajdom" - i tak jakby :-) potrenować :-) zawsze można
Dodano: 10 lat temu
Do BONOB5: Ale jak spadnie śnieg to trzeba będzie zaciągnąć go znów. To jedyna metoda żeby jazda stała się ciekawsza gdy ma się napęd tylko na przednią oś ;-)
Dodano: 10 lat temu
Do tego tutoriala to tylko fotek brakuje [rotfl]
Dodano: 10 lat temu
Dzięki wszystkim za wgląd w dziennik. Zimówki które założyłem czekały na stojaku na swój sezon, ale wg niektórych oddam do wyważenia i oczekuję opadów śniegu. Pozdrawiam, szerokości.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: nie napisałem, ale zapewniam, że zwolniłem hamulec ręczny i jedzie się prawidłowo. Thx
Dodano: 10 lat temu
Tyle ciekawych rzeczy można zrobić przy aucie, i niekoniecznie musi to być wymiana opon...
Dodano: 10 lat temu
Do wer1207: Albo, żeby nikt nie zdążył drugiej kawy sobie zrobić [smiech2]
Dodano: 10 lat temu
Do KrzysztofT: No i powinien "ręczny" zwolnić, bo nie ma nic o tym [smiech2]
Dodano: 10 lat temu
A jak przejedziesz kilka kilometrów to dociągnij koła jeszcze raz.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: pewnie tak nawalają, żeby sobie ryj poparzyć.
Dodano: 10 lat temu
[totalszok] Byczo! A u mnie tak:

1. Wstawiłem do warsztatu o umówionej godzinie
2. Wymienili na zimówki, na tych felgach co mam.
3. Czas oczekiwania ok. 7 minut (czterech pracowników na raz robiło)
4. Kosztów nie pamiętam
5. Zaoszczędzone 30 minut odnosząc się do punktu 12.
6. Zero wysiłku
7. Czyste ręce
8. Koła wyważone
9. Koła napompowane.
10. Gwarancja na usługę
11. Kawa w cenie (ledwo zdążyłem wypić)
12. Wpisu w dzienniku nie zamierzam robić.

;-)
Dodano: 10 lat temu
Kurcze ale tych aut na zimowkach juz smiga hahahahha.
Dodano: 10 lat temu
Punkt 6 czasami może popsuć cały plan :)
Dodano: 10 lat temu
Nooo co Ty gadasz................................
Dodano: 10 lat temu
Najważniejszych rzeczy zabrakło:
1. Sprawdzenie kondycji zimówek
2. Wyważenie kół

Chyba że będą następne dzienniki ;)
Dodano: 10 lat temu
a punkt odnosnie wywazenia kol to gdzie? no i najwazniejsze - czy przesmarowales tarcze hamulcowe przed zima? jak nie masz specjalnego smaru do tarcz hamulcowych i klockow, to przetrzyj je chociaz olejem silnikowym...
Dodano: 10 lat temu
ja z kolei nie rozumiem podpunktu 8. Jak to wymiana? Tak po prostu? Może jakieś szczegóły?
Dodano: 10 lat temu
W sumie to mam kilka pytań:
1. Jaki był średni obrót klucza potrzebny do odkręcenia śruby?
2. Jaka była średnia siła potrzebna na popuszczenie śruby?
3. Ile masz śrub w kołach?
4. Lewarek nożycowy, czy ten drugi?
5. Na jaką wysokość podnosiłeś afto?
6. Jaki był nacisk na lewarek na poszczególnych przyłożeniach?
7. Ile razy cyknął hamulec ręczny zanim został ostatecznie zaciągnięty?
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl