Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta BMW Seria 3 Becia » Serwis e46 olej, wycieraczki, filtry, amortyzatory, odma, świece żarowe







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta BMW Seria 3
  • przebieg 156 000 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.0 318d
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2318 razy
Data wydarzenia: 05.11.2011
Serwis e46 olej, wycieraczki, filtry, amortyzatory, odma, świece żarowe
Kategoria: serwis
Witam wszystkich jako że serwis był wykonany już miesiąc temu mogę opisać jakie dostrzegłem zmiany związane z kultura pracy silnika itp.

Olej: wybrałem Valvoline SynPower 5w30(drogi jak cholera ;p) pełny syntetyk(każdemu polecam kto dba o samochód) i choć wcześniej miałem zalany jakiś lipny platinum 5w40 (przez 8tys km) w pierwszej chwili nie dostrzegałem różnicy ale po czasie upewniłem się że jednak coś się zmieniło mowa tu o delikatnym stukacie słyszalny na zewnątrz samochodu i raczej w nocy gdy w około była cisza tak że można było się wsłuchać w pracujący motor teraz żebym jak się wsłuchiwał nic nie słychać więc wiem że kasa nie wydana na marne a olej spełnia swoje zadanie.

Wycieraczki: wybrałem Bosch AeroTwin wcześniej miałem takie same ale jedno pióro się naderwało i wymieniłem po za tym nie ma co się rozpisywać świetnie spełniają swoje zadanie

Filtry i odma: wybrałem Mann czyli oem(ori)(powietrza, paliwa, oleju, przeciwpyłkowy z aktywnym węglem) do tego dokupiłem sam filterek odmy ogólnie kultura pracy na pewno się poprawiła a silniczek łatwiej wchodzi na obroty.
PS: Jeszcze odnośnie filtra przeciwpyłkowego są dwa rodzaje z Mann-a zwykły i ten z aktywnym węglem w prawdzie jest kilkanaście złoty różnicy ale szczerze polecam wydać te pieniądze a różnice sami odczujecie ;)

Amortyzatory: tu wiadome co mogłem wybrać tylko oemowe czyli firma Sachs stare miałem Delphi więc ktoś już kiedyś zmieniał a były całkowicie wywalone jeden miał coś koło 50% a drugi 27% choć muszę przyznać że nie czułem tego jeżeli chodzi o komfort jazdy tylko czasem jak jechałem 120km/h< i wpadałem w poprzeczną nierówność drogi to koła ocierały o nadkole ale myślałem ze to normalne na tak dużych kołach teraz po wymianie auto się klei do asfaltu nic nie ociera przy żadnej prędkości firma godna polecenia no ale cena robi swoje...

Świece Żarowe: tylko Beru czyli również oem, po sprawdzeniu bo ciężko odpalał po nocy okazało się że 3 sztuki są spalone a jedna ma zwarcie więc wszystkie do wymiany chcieli mi wstawić NGK cz jakoś tak ale się nie zgodziłem i kazałem zamówić Beru bo nie mieli na miejscu przez co czekałem 5h w warsztacie:( po wymianie niestety nic się nie zmieniło ;/;/ auto dalej odpalało po 8s kręcenia rozrusznikiem w końcu postanowiłem sprawdzić bezpiecznik(F104) wysoko oporowy znajdujący się za schowkiem ciężko go zlokalizować ale koledzy z forum pomogli okazało się że jest upalony nigdzie nie mogłem go już w sobotę dostać więc próbowałem naprawić stary lutując go ale on za każdym razem się przepalał więc myślę lepiej poczekać do poniedziałku i kupić nowy jako że jest to rzadko stosowany bezpiecznik to dopiero w trzecim sklepie dostałem taki tylko 50A a miał być 100A więc kupiłem 2x 50A i złączyłem je razem bo to takie płaskie blaszki przykręciłem śrubkami i dopiero teraz poczułem jak auto powinno rano odpalać NA STRZAŁA!!! :):)
Dodano: 11 lat temu
za gęsty olej
Dodano: 12 lat temu
Zapodajesz swojeje Buni najlepsze rzeczy :) pięknie ... :) Dzięki za podpowiedź odnośnie bezpiecznika :) może kojarzysz co to może być ? - podczas odpalania kręci i odpala normalnie ale im zimniejszy silnik tym obroty dłużej falują między 600-800 obrotów , kiedy temperatura powietrza na zewnątrz jest letnie około 20-25 stopni , wogóle nie falują obroty , a jeżeli jest minus , falują dłużej , tzn , do zagrzania silnika .... Dzięki za odpowiedź ...
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Też miałem stracha przed odkręcaniem bo warsztat nie odpowiada za urwane śruby czy świece ;/
Dodano: 12 lat temu
Świece "Beru" są rekomendowane przez BMW więc dobrze,że takie zakupiłeś...ja też właśnie takie kupiłem,ale z wymianą nie było tak kolorowo i jedna (stara) nie dała się odkręcić, tzn. dałoby się ale nie chciałem,żeby się urwała bo byłby kłopot,więc zmienione zostały tylko 3..
Dodano: 12 lat temu
Valvoline- olejowa czołówka;)
Dodano: 12 lat temu
[up]
Dodano: 12 lat temu
Do mamlecz: nom na początku na lutowałem po prostu miedziany drucik ale go przepalało wiem że druciarstwo ale chciałem sprawdzić czy to to a po weekendzie i tak miałem kupić nowy:P
A te bezpieczniki bez problemu można łączyć oczywiście że równolegle bo co by dało szeregowe?:)pewnie dalej by paliło
tak wygląda taki bezpiecznik http://allegro.pl/bezpiecznik-samochodowy-blaszkowy-100a-nowy-fv-i1873852283.html
Dodano: 12 lat temu
Autko dostało wszystko, co trzeba!
Dodano: 12 lat temu
NAPRAWA bezpiecznika przez LUTOWANIE?

Złączanie dwóch bezpieczników w jeden? Mam nadzieję, że równolegle, a nie szeregowo...

Tak czy siak, druciarstwo pierwsza klasa.
Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl