Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Seat Ibiza Poczwarka 110 » Rozkodowany transmiter, centralny zamek nie działa z pilota







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Seat Ibiza
  • przebieg 208 477 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 24493 razy
Data wydarzenia: 05.10.2012
Rozkodowany transmiter, centralny zamek nie działa z pilota
Kategoria: serwis
Witam,

ostatnio miałem problem z fabrycznym centralnym zamkiem w Ibizie IIFL 2000r (wbudowanym w kluczyk). Auto nie otwierało się, ani nie zamykało po naciskaniu przycisków na transmiterze.

Dowiedziałem się, że istnieje możliwość rozkodowania się transmitera od tak sobie (fora dodatkowo opisywały, że nie powinno się nosić kluczy i komórki w jednej kieszeni, gdyż fale mogą mieć wpływ na proces rozkodowywania).

Próbowałem zakodować kluczyć w sposób opisany na forum Klub Seata Ibiza. Instrukcja na nich zawarta była dobra ale chciałem dodać swoje spostrzeżenia w tej kwestii.

Jeżeli po pierwszej próbie kodowania auto nie dało, żadnego znaku skończenia procesu kodowania( np. automatyczne zamknięcie auta i otwarcie centralnego) to nie należy się poddawać i trzeba czynność wykonać raz jeszcze. Mi udało się zakodować kluczyk dopiero przy czwartym podejściu.

W tej wersji auta (tzn. po 1999) należy:

- włożyć kluczyk do stacyjki i przekręcić (nie odpalać silnika) na krócej niż 5 s (ja polecam włożyć kluczyk, przekręcić i od razu wyjmować),
- kluczyk zbliżyć do lusterka wstecznego gdzie jest odbiornik,
- następnie trzymać przycisk zamykania i wykonać szybkie trzy kliknięcia przyciskiem do otwierania auta,
- puścić przycisk zamykania.

Teraz na pilocie dioda zacznie mrugać, a po chwili auto zamknie i otworzy zamek centralny i pilot będzie zakodowany.

Dość istotną kwestią jest prędkość wykonywania powyższych czynności. Nie ma co się ociągać tylko żwawo naciskać przyciski. Moje pierwsze trzy próby skończyły się pisakiem najprawdopodobniej z tego powodu.

P.S. Jeżeli kodowanie nie pomoże, a dioda nie świeci na transmiterze to można spróbować wymienić baterie w pilocie. Pilot zasilany jest z dwóch bateryjek CR 2016 3V.
Ostatnia aktualizacja: 05.10.2012 21:00:44
Dodano: 3 lata temu
Do marcin_bor: "Siedem życzeń" i jest [puchar]





Dodano: 3 lata temu
Do Egontar: Zupełnie jak wyłączanie pikania gdy niezapięte pasy w Fordzie lub kasowanie błędów silnika w komputerze w Alfie Romeo Giulia -> 5x otworzyć oraz zamknąć drzwi kierowcy i 5x wcisnąć przycisk Start/Stop, a po błędach ani śladu, można jechać dalej [smiech2]
Dodano: 11 lat temu
Mam nadzieję, że przydatna instrukcja [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl