Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Toyota Corolla Verso VERSO » Raport Euro NCAP Toyota Corolla Verso







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Toyota Corolla Verso
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1236 razy
Data wydarzenia: 13.02.2011
Raport Euro NCAP Toyota Corolla Verso
Kategoria: obserwacja
Podsumowanie
Corolla Verso okazała się być niezwykle stabilna i bezpieczna dla pasażerów. Zabrakło tylko 1 do kompletu punktów za test zderzenia czołowego. System przednich dwustopniowych poduszek oraz czujnik wagi w fotelu kierowcy pozytywnie wpływają na ocenę. Poduszka na kolana uruchamia się podczas wypadku powyżej 25kph i zapewni dobrą ochronę. Inteligentny system przypomina o zapięciu przednich pasów. Fotelik starszego dziecka, umieszczony dzięki mocowaniom ISOFIX i górnemu pasowi, nie spisał się najlepiej jeśli chodzi o ochronę klatki piersiowej. Ochrona pieszego w normie, ale brak widocznych starań o zabezpieczenie kolan i górnych partii nóg pieszego.

Zderzenie czołowe

System zabezpieczeń zawiera dwustopniowe poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami oraz ogranicznikami napięcia. Mimo wszystko nacisk na klatkę piersiową kierowcy był nieco za duży. Widać starania o bezpieczeństwo kolan, poduszka powietrzna wypadła bardzo dobrze. Zanotowano również niewielkie zniszczenie podłogi. Wszystkie pasy bezpieczeństwa są 3-pktowe.

Zderzenie boczne

System zawiera wbudowane boczne poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, która chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach.

Ochrona dziecka

3-latka umieszczono w foteliku markowanym przez Toyotę, przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus. Zamontowano go przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. Dla 1,5-rocznego dziecka przeznaczono fotelik tyłem Britax Romer Baby-Safe, który przytwierdzono zwykłymi pasami. Głowy "dzieci" są dobrze chronione, ale nacisk na klatkę piersiową starszego w czasie zderzenia czołowego przekracza normę. Trwałe etykiety po obu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzegają o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki.

Ochrona pieszego

Ochrona jest wystarczająca, słabej jeśli chodzi o zderzak i krawędź przednią. Centralna część maski oferuje pewną amortyzację krytycznych dla głowy pieszego obszarów.
Dodano: 13 lat temu
Do murphy6:
Najlepszy przykłąd podałeś :) Nissan Navara na czoło z Fiatem 500 i nagle widać, że gwiazdki mają małe znaczenie, bardzo małe, żadne.
Dodano: 13 lat temu
Do grzegorzatut: Ależ tak są to rozważania czysto teoretyczne. Nissan Navara który chyba ma 3 gwiazdki jest bezpieczniejszy od Fiata 500 który posiada ich 5 choc to wszystko zależy od sytuacji. Nie chce mi się tu rozstrząsac tematu NCAP wiem tylko że im więcej systemów i im lepsza konstrukcja samochodu tym większe bezpieczeństwo na drodze. Aha i jeszcze jedno cięższe nie zawsze oznacza bezpieczniejsze!
Dodano: 13 lat temu
Do murphy6: To są rozważania, czysto teoretyczne, model zderzenia służy wyłącznie do porównywalnych pomiarów. Każda minimalna zmiana siły lub kierunku wektora zderzenia prowadzi do znacznych zmian w osiąganych wynikach. I pewne jest, że jedna gwiazdka różnicy +/- może nie mieć żadnego znaczenia w konkretnym zdarzeniu drogowym. Ponadto już dziś istnieje duże prawdopodobieństwo, graniczące wręcz z pewnością, iż zarówno konstrukcje aut jak i kalibrowanie urządzeń typu pasy (napinacze), poduszki, kurtyny podporządkowane jest specyfice – specyfikacji testów prowadzonych wg. standardu NCAP. Czy to dobrze czy nie – nie wiem, nie oceniam, nie mam ku takiej ocenie narzędzi :) Ja to tylko zauważam.

Oczywiście, że ryzyko obrażeń powiązane jest ściśle tym w jaką ubierzemy się zbroję. Natomiast decydujące jest to z jaką prędkością i z czym się zderzymy ;) pamiętaj zawsze naprzeciwko możesz spotkać zbroję lepszą, a co gorsza cięższą.
Dodano: 13 lat temu
Nieźle!
Dodano: 13 lat temu
Jak to Toyota trzeba powiedzieć...
Dodano: 13 lat temu
Do grzegorzatut: Nieśmiertelnośc nie istnieje w żadnym samochodzie ale większe ryzyko odniesienia obrażeń istnieje.
Dodano: 13 lat temu
Fajnie, że istnieje system testów oraz system zunifikowanej oceny umożliwiający porównania różnych samochodów. Nie należy jednak zanaddto podniecajć się wynikami testów. Dotyczy to zarówno ocen bardzo wysokich jak i niskich uzyskiwanych przez wybrane do testów modela.
Nieśmiertelność nie istnieje w żadnym samochodzie ;) nawet w tym, który otrzyma sześć ;) gwiazdek.
Dodano: 13 lat temu
Fajnie..do dzwona będę szukał Verso ;-}
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl