Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 3 » Przegląd - kilka pytań







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 3
  • przebieg 137 773 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.6 MZ-CD
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1289 razy
Data wydarzenia: 02.03.2011
Przegląd - kilka pytań
Kategoria: serwis
Zbliża się przegląd, 140 tysięcy na karku i tak się zastanawiam co by tu jeszcze za jednym zamachem zrobić. Płyny, filtry, wiadoma sprawa, ale... Po pierwsze rozrząd. Stwierdziłem, że już czas najwyższy to zrobić, tylko pytanko mam do fachowców - rozrząd czyli co tak naprawdę? Pasek, rolka, napinacz, coś jeszcze o czym nie wiem?
Druga sprawa - hamulce. Klocki kończą powoli swój żywot i trzeba będzie wymienić. Różnica w cenie miedzy tzw. oryginałami a zamiennikami sięga nawet stówy na oś więc może warto pomyśleć nad zamiennikiem. Warto w ogóle się w to pchać? Z tego co udało mi się wyszperać to klocki mazda=ATE, prawda li to?
Trzecia rzecz - silnik. Ostatnimi czasy mam wrażenie, że jakby twardo pracuje, że coś z lekka dzwoni, bardziej klekota, itp. Mam nadzieję, że to tylko zaworki do regulacji...
Przy okazji pytanko do właścicieli M3 - możecie polecić sprawdzonego solidnego mechanika w Warszawie?
Dodano: 13 lat temu
No to jadę do Jaksy :) Na przegląd, wymianę rozrządu i mam nadzieję, że nic poza tym. Jak już będzie po wszystkim nie omieszkam się podzielić wrażeniami.

EDIT: dziś rano odstawiłem auto. Mam nadzieję, że w dobre ręce :) Po kilku chwilach wstępna diagnoza - zaczyna się na 2 i ma trzy zera hehe a najlepsze, że to nie koniec. No ale w końcu do zrobienia trochę jest. Pełna relacja będzie w osobnym wpisie.
Dodano: 13 lat temu
Do kubakocoj:
Widzę, że masz sporo wątpliwości. Dzwoń do Jaksy (ma zwykle dwutygodniową kolejkę klientów :) ), zapytaj, czy/kiedy zmieniać rozrząd. Jeśli faktycznie miałbyś kupować zestaw rozrządu, to znajdź na mazdaspeed gościa o nicku Riki (ma sklep w Warszawie) albo pytaj w sklepie online Carspeed. W każdym przypadku "będzie pan zadowolony" ;)
Dodano: 13 lat temu
Jeśli zdecydujesz się na rozrząd to wymiana całości - pasek, napinacz i rolka . Przy okazji wymień również pompę wody na nową . Mnie się raz zdarzyło , że po wymianie rozrządu na drugi dzień , wysiadła pompa wody w Hondzie Accord. Podwójna robota. Jeśli klocki to dobrej jakości / mimo , że droższe / , najlepiej zalecane przez producenta dla tego auta. Klekotanie - to mogą być zawory , ale nie znam tego silnika i dlatego nie jestem pewien , czy nie ma on samoczynnego likwidowania luzów zaworowych bo i takie coś mają japońskie / i nie tylko / silniki. Popytaj fachowca mechanika w dobrym warsztacie. Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: co do paska to już kilka opinii słyszałem - wg instrukcji do wymiany po 240 tysiącach (tiaaaa, na pewno tyle wytrzyma), na forum ludzie mówią wymienić profilaktycznie przy 120, teraz Ty mówisz że 70... bądź tu mądry :) się wymieni razem z pompką i będzie spokój
Dodano: 13 lat temu
Do Burdoror: jeśli chodzi o dzwonienie, to pojawiło się to niedawno więc zimę wykluczam. Na jałowym biegu chodzi sobie równo, ale mam wrażenie że się silnik zaczął bardziej telepać :) dosłownie i w przenośni. No i głośniej pracuje. Świece to raczej nie, bo to dieselek ;) Tak czy siak mechanika poinformuję.

Dzięki wszystkim za wskazówki, szczególnie za namiary na AutoJaksa, widzę same pozytywne opinie na ich temat. Teraz tylko kaskę trzeba wygospodarować, pewnie ze dwa tysie poleci.....
Dodano: 13 lat temu
Tak jak poprzednicy, pompa wody powinna być raczej wymieniona. Klocki: ATE, TRW, to sprawdzone marki. Pylą umiarkowanie, ale hamują b. dobrze.
Warsztat: AutoJaksa pod Warszawą, robią przeglądy, mazdowskie diesle nie mają dla nich tajemnic ;). Zajrzyj czasem na forum mazdaspeed, są tam przecież całe poradniki, gdzie wszelkie tego typu sprawy są dokładnie wyjaśnione.
Dodano: 13 lat temu
Zgadzam sie z kolega ant1wt, na pasku rozrzadu przejechales chyba dwukrotnosc przebiegu... Z pompa wody tez sie w 100% zgadzam... Co do klockow, to popytaj o miekkie, wtedy tarcze beda sie mniej zuzywaly... Ja niedawno wymnienialem u siebie komplety i zalozylem tarcze bosch i klocki trw. Moze nie jest to spuer zestaw, ale jestem zadowolony z efektow i ceny...
Dodano: 13 lat temu
Adin: Jeżeli rozrząd ma 140 tyś nalatane to według mnie już bardzo dużo.
Co wymienić... Najlepiej komplet: rolka, napinacz, pasek. I niech sprawdzą pompę wody bo czasami się opłaca ją też wymienić. Bo nie daj Boże poleci Ci niedługo i kolejny koszt plus znowu rozrząd.

Dwa: Co do oryginalnych klocków to ja jestem ich przeciwnikiem. W każdym swoim samochodzie miałem zamienniki i chodziły tak samo, a czasem i lepiej. A czasami starczają na dłużej niż oryginały (np. u mnie w Palio)
Dodano: 13 lat temu
Witaj.
W instrukcji obslugi masz dokladnie napisane, co i kiedy trzeba wymienic, sprawdzic... W linku przyklad do mojego auta, ale taka informacja jest w kazdym manualu :)

Mnie tez dopadlo 140 tysiow - Tym razem zrobie przeglad w ASo. Za duzo rzeczy jest do kontrolui, zeby powierzac je Panu Zdisiowi. Niestety mieszkam w Pradze i nie moge Ci nic poradzic w sprawie serwisow w Warszawie. Sprawdz na forum mazdaspeed.pl - mysle ze tam znajdziesz odpowiedzi na temat zarowno polecanych warsztatow, jak i tych, ktore nalezy omijac szerokim lukiem.

CO do klockow - tak, Mazda laduje ATE. O ile dobrze pamieta, to one calkiem dobrze hamuja, tylko pyla okrutnie. Ja jezdze na HAWK Performace i sa calkiem caliem... jak sie je rozgrzeje, bo zimne nie hamuja wcale :) Ale zowu inne mam hamulce, niz Ty. ZAraz sam bede je zmienial, tym razem na Ferodo 2500.

Z tym dzwonieniem, to pewien jestes, ze to nie zima sie do tego przyczynila. Ja mam w samochodze cala orkiestre. Skrzypi, puka. Zilny silnik raz po uruchomieniu wchodzi na 2000 rpm i spoda powoli (tak byc powinno), innym rzem strzela focha i nie chce sie rozgrzac, trzeba mu pomoc pedalem gazu :) Przy 140 tysiacach - powineines chyba juz pomyslec nad wymiana swiec. Czy silnik pracuje rowno? Jak jest na jalowym biegu?

Pozdrawiam,
Bartek
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl