Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Passat Turbi » Pół roku za nami







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Passat
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 790 razy
Data wydarzenia: 03.02.2016
Pół roku za nami
Kategoria: obserwacja
Czas pędzi jak szalony,wydaje mi się że przed chwilą kupiłem to autko a to już dziś mija pół roku od tego dnia.Co mogę o nim napisać,raczej same superlatywy,Passat spełnia pokładane w nim nadzieje jeżdzi,nie sprawia wielu problemów,nawet pobił kilka moich samochodowych rekordów.
Pierwszy z nich to przebieg w ciągu pierwszego miesiąca po zakupie podczas którego pokonał 4800 kilometrów co potwierdziło jego dobry stan,Następny to fakt dwukrotnego pokonania w tym czasie trasy do Zagłębia Ruhry w Niemczech gdzie pozostał aż do sylwestra choć w pażdzierniku gościł u mnie przez pięć dni.Trzeci z rekordów to trzykrotne pokonanie tej trasy w obie strony w ciągu pierwszego półrocza eksploatacji a czwarty rekord to pokonanie tej trasy (970km)w czasie poniżej dziesięciu godzin,a dokładnie w 9.5h.Ostatni z rekordów to raczej przypadek że brat nie trafił na korki bo szaleńczej jazdy raczej nie było.
Jednak nie ma w życiu nic za darmo,obsługa auta sporo kosztowała a najwięcej pochłonęła wymiana rozrządu w komplecie z pompą,uszczelniaczami i rolkami paska wieloklinowego,sporo kosztowały też prawie nowe opony zimowe.Zabolała również jedna usterka której początkiem był niewielki ubytek płynu chłodzącego który przerodził się w mocny wyciek.Sprawcą tego był pęknięty króciec wodny na głowicy,problem polega na tym że stało to się podczas pobytu w Niemczech i naprawa która kosztowała by max.sto złotych pochłonęła tą samą kwotę w europejskiej walucie.
Wszystkie wydatki są dostępne dla każdego w dzienniku kosztów,więc nie będę pisał o drobniejszych sprawach,dodam tylko że wydatki serwisowe pochłonęły prawie 3000 złotych a nie jest to mało jak na przejechane w tym czasie 15300km.
W tej chwili Turbi dobrze rokuje na przyszłość,nie widzę potrzeby dokonywania poważnych napraw w najbliższym czasie,silnik którego trochę się bałem pracuje bez zastrzeżeń podobnie jak reszta podzespołów. Najpoważniejszym wydatkiem który mnie czeka to zakup opon letnich,no chyba że nie sprzedam letniego ogumienia z Omegi wtedy zdejmę gumy z felg i założę je do Passata,choć wolałbym kupić inne,nieco mniejsze.
Jednak temat przyszłości tego autka jest otwarty z powodu o którym pisałem odpowiadając jednemu z kolegów w blogu na pożegnanie Omegi.Gdy kupię samochód który zastąpi tamte auto wtedy Passat trafi do sprzedaży by zrobić miejsce swojemu następcy,taką przyszłość przewidziałem dla niego jeszcze przed zakupem.
Ostatnia aktualizacja: 03.02.2016 23:13:07
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Mam porównanie ze starym Espasem i widzę ,że pomimo większej masy nowszy nie pali więcej od starej jednostki 8 zaworowej wolnossącej .Tamtym ,żeby jechać musiałem go cisnąc a tym jazda to przyjemnośc :)
Ja nie będę ustawiał instalacji na oszczędność ten samochód ma jechac podobnie jak na benzynie ,ale muszę najpierw zamontować lpg bo jeszcze nie mam:(
Dodano: 8 lat temu
Do Anna1111: Wtedy wszystko działo się za szybko,dlatego przeoczyłem tą wydawałoby się drobną usterkę,myślałem że puszcza płyn przez nieszczelną uszczelkę korka wlewowego.
Dodano: 8 lat temu
Do Tomaszczyk: Masz rację a niestety im młodsze auto tym głębsza skarbonka.
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Też mi trochę szkoda sprzedawać,wiem również że znalezienie dobrego c4 zwłaszcza TDI za rozsądne pieniądze to nie lada wyzwanie,jednak mam czas na poszukiwania,zbliża się wiosna ,potem będzie lato a mam czym jeżdzić.
Dodano: 8 lat temu
Do KULAWY: Benzyna z turbo to nie jest wzór oszczędności,ustawienie instalacji na tryb oszczędny na pewno przyśpieszy wypalenie zaworów i ich gniazd,w końcu uboga mieszanka to wyższa temperatura spalania,jeśli dodamy turbodoładowanie to mamy już gotową receptę na problemy.
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: Zgadza się że z tym silnikiem jeżdzi się całkiem przyjemnie choć czasami brakuje trochę momentu obrotowego,dane są nieubłagalne tu jest tylko 210Nm a nawet stukonne TDI dysponuje już 240Nm co oznacza lepszy ciąg podczas wyprzedzania.Oczywiście że priorytetem jest 2.5TDI 140KM z sześciobiegową skrzynią,290Nm poniżej 2000rpm to już spora wartość a dodatkowy bieg pozwala na spore oszczędności na trasie,zwłaszcza autostradzie.
Dodano: 8 lat temu
Niestety naprawy w Niemczech są drogie.
Lepiej to robić w Polsce.
;)
Dodano: 8 lat temu
Do Tomaszczyk: Owszem, każde auto które jeździ wymaga wydatków, jednak nie musi być wcale skarbonką bez dna. Albo płaci się więcej za auto przy zakupie, albo kupuje po taniości i płaci później przy naprawach :)
Dodano: 8 lat temu
Skoro zainwestowałeś tyle w Passata to moim zdaniem szkoda go sprzedawać. Owszem A6 C4 jest bardzo fajne, miałem okazję nim jeździć w wersji 2.5TDI. Najmłodsze egzemplarze jednak liczą już 19lat, a w związku z tym nawet blacharsko nie będą wolne od wad. Dostać diesla z tego rocznika w dobrym stanie to raczej niemożliwe - pozostają benzyny. Też myślę o Audi ale raczej o A2, jednak ze względu na bagażnik i przestrzeń (bardziej praktyczny) chyba zostanę przy Picasso, które kupiłem przypadkowo :)
Dodano: 8 lat temu
Benzyna z Turbo w gazie to jest mój sposób na płynną tanią jazdę ale szczerze powiem ,że przy V 6 chodzi to jak jednostka 3 cylindrowa w porównaniu do czterocylindrowej :)
Passat to wygodne auto na pewno cicho pracuje w stosunku do TDI i choć kosztu rozrządu i zawieszenia są nie najmniejsze to warto się zastanowić chociażby ze względu na blachy ...
Dodano: 8 lat temu
Wiele razy miałem okazję pośmigać A4 (b5) z tym silnikiem i muszę przyznać, że to przyjemna jednostka. Dawała radę nawet w quattro, choć z A6 w automacie już niekoniecznie. Powodzenia w dalszej eksploatacji, choć wiem, że c4 2.5 cieszyłoby Cię bardziej ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl