Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 PzKpfw "Mitzi" » Pół roczek - małe podsumowanie:)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
  • przebieg 204 470 km
  • rocznik 1995
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.8 20V
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1076 razy
Data wydarzenia: 09.01.2012
Pół roczek - małe podsumowanie:)
Kategoria: inne
Niedługo, bo 13 stycznia minie pół roku jak jestem w posiadaniu tego Audi A4. Mogę się teraz trochę po rozwodzić na jej temat, a jest nad czym. Od czego zacząć...no cóż..jest tak jak przewidywałem, czyli częściej przy dystrybutorze niż na serwisie:) Jak na 16 letnie auto to sprawuje się przyzwoicie.

Audi ma szereg "typowych" usterek, z którymi na pewno się borykał każdy jego użytkownik. Ja opiszę te, które mi się przytrafiły:

1. Zamek centralny. Na ten temat są już mity i legendy. Począwszy od padających pompek, przetartych kabli, padających siłowników. Czasem trzeba szukać przyczyny nie działania w zupełnie innym miejscu. Jednak nie ma co szukać na oko. Najlepiej oddać do dobrego elektryka lub też zamontować pilota. - koszt około 150 z montażem oraz kluczem

2. Termostat - bolączka Audi przy gwałtownej zmianie temperatury:) Mnie się to trafiło i nawet opisałem to w swoim dzienniku - nauka na przyszłość - niech się inni brudzą - koszt: 35 złotych termostat plus płyn chłodzący. Wymiana około 50 złotych

3. Przegub. Jeżeli samochód długo nie jeździ to tak się dzieje, gumy parcieją i są podatne na przetarcia. Objawy - charakterystyczne terkotanie przy skręcaniu kołami, ale wtedy już to lepiej wymienić cały przegub niż tylko osłonę. Koszt w przegubu z wymianą - 180 złotych.

4. Silniczek wycieraczek - żywotność jakieś 5-6 lat. Nie używane szybko padają. Koszt - oryginalny Bosh 300 złotych, ale można poszukać używki za 150 - 200. Wymienić można samemu ale trzeba uważać na gwinty ramion wycieraczek. Ja ja ułamałem bo były tak sparciałe. Musiałem dokupić jeszcze mechanizm około 120 złotych plus nowe ramiona - koszt 60 złotych za komplet

5. Radio - stare mi się znudziło i je wymieniłem. Najtańsze z możliwych plus dwie zaślepki na boki - nie zaliczam tego jako mankament, stare też ładnie grało - jedyna wada to w trasie nie przestawiało się na inne fale danej stacji co było dosyć męczące:)

6. Jak samochód długo stał to trzeba wymienić filtr paliwa i po przejechaniu około 5000 wymienić jeszcze raz. Jakie wielkie zdziwienie moje było gdy zobaczyłem co tam się nazbierało po tak krótkiej jeździe

7. Jak samochód "nie kręci" tzn, odpala się ale zaraz gaśnie to możemy mieć do czynienia z dwoma rzeczami: pompa paliwa - to ostateczność, bo są one w miarę trwałe, lub kostka przy stacyjce immo. Są wykonane z tandetnego plastyku i mają tendencje do pękania - kostka 25 złotych. koszt wymiany jakieś 70. Przy 16letnim dziadku to też normalne:)

8. Płyn do wspomagania - mówią "nie wymieniaj", ja wymieniałem i nie żałuję bo stary nie wyglądał zbyt dobrze. Po spuszczeniu była to szara breja z syfem. W układ idzie jakieś 0,7 litra płynu. Ja miałem dwukrotnie zalewany bo tak powinno się to odbyć prawidłowo. Wspomaganie pracuje lepiej i pompa nie buczy, przez co nie świrują obroty. Ja wlewam do swojego mineralny zielony. Koszt za litr około 25 złotych.

9. W starym samochodzie , nie jeżdżonym, na pewno trzeba wymienić tarcze, klocki oraz wydech. Ja tutaj przepłaciłem. Czas pokazał, że można to zrobić o wiele taniej. Prawidłowy koszt wymiany wydechu to 350 wraz z częściami. Roboty na niecałą godzinę.

10. Climatronic - i tutaj też mity, legendy i bajki: by układ działał to MUSI być odpowiedni panel od odpowiedniego rocznika. Nie można przeprogramować panelu z A3 do wersji A4 B5. To mit, bajka, bujda i czary mary. Należy sprawdzić numer seryjny panelu jaki powinien być przy danym samochodzie. To nic trudnego. Jeden telefon do serwisu Audi, podajemy VIN i po chwili otrzymamy odpowiedź. O cenę nie pytać bo idzie się załamać;)Trzeba jechać na szrot i szukać takiego modelu jaki ma być. Ja znalazłem i również znalazłem firmę która je naprawia i testuje pod kontem konkretnego modelu - koszt panela około 180 złotych - naprawa - 60 złotych. Dobry panel załączy sprężarkę i wiatrak, zły - tylko zapali się śnieżynka. Bardzo często zdarza się, że z układu został wyciągnięty pławik, takie małe ustrojstwo co się wsadza w rurkę przy klimatyzacji. Fachowo nazywa się to sprężacz eeee czegoś tam w każdym bądź razie kosztuje to około 10 złotych:) Co dwa lata należy wymienić również osuszacz. Koszt to około 100 złotych. Serwis klimy, w zależności od miasta to około 250 - 300 złotych (nabicie, odgrzybienie etc)

Bolączką Audi są również...mechanicy..Tak, nie żartuję. Powiem tak we Wrocławiu o takiego ciężko. Jak wyczują pismo nosem, że można zarobić, to potrafią nawciskać takiego kitu, że na szyby w Sky Tower wystarczy. Teraz jak pytam mechanika "ile to kosztuje" i nie otrzymuję odpowiedzi, albo słyszę "dogadamy się" - dziękuję grzecznie. Jak chce się dogadywać to niech to robi ze swoją teściową:) Cenę tez musi podać, a nie po fakcie. Dobrze wiedzą, że ja spierdzielą to i tak frajer do nich wróci. Z dala od "domowych" pasjonatów motoryzacji, którzy maja warsztat pod domem. Najczęściej wygląda to tak: Dajesz samochód, a on i tak jedzie w inne miejsce, bo np rozrząd robi facet na drugim końcu miasta..standardowa praktyka amatorskiego dłubania w autach:)

Spalanie - cudów nie ma , 9.4 średnio, ale w trasie za to komfort i wygoda - trasa Wrocław - Berlin i z powrotem - 7,05 litra:) Chociaż przy cenach ropy to i tak jest to korzystne. Na gaz przerabiać nie mam zamiaru. Po prostu to się nie opłaca. Nasłuchałem się też mitów i bajek na ten temat, tylko szkoda, że prawda jest trochę zawsze inna;)

Na koniec jakiś f**t zrobił mojej Mitzi "sznytę". Przyfiluję tego kolesia....bo nie tylko mnie to zrobił, a wówczas jak to mówi klasyk: "Oj będzie się działo.."

Szerokości
Dodano: 12 lat temu
Jechałem takim podobnym do ślubu i powiem tak Audi jest ok ,ale ma zawieszenie do bani i mało miejsca na tylnej kanapie . Reszta to jest na plus . Szerokości
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: Ich wola, a później dzienniki, że np ecoteci w oplach są do kitu... a rozrządu nie wymieniał. Czaisz ten temat??
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: no takim nie przeszkadzają takie "pie...doły" przy normalnym użytkowaniu:) jeżdżą aż im się totalnie rozsypie samochód:)
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: to co? są niezniszczalne czy co??
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: długo jeżdżą, oj długo
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: ale daleko nie pojadą z takim podejściem
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Nie narzekam;)) Nie znam osoby, która nie ma problemów z autem..przepraszam znam "jak jeździ to co mnie reszta obchodzi" i tak też można;)
Dodano: 12 lat temu
Sporo tego jest. Miejmy nadzieję, że będziesz miał spokój.
Dodano: 12 lat temu
Do piotr1988_17: No ciasno jest:) dlatego więcej niż trzy osoby nie biorę z czego ta trzecia może siedzieć za pasażerem Ja muszę sobie nóżki wyciągnąć
Dodano: 12 lat temu
Do Masterek: Budą na 4 kółkach:D Wozem Drzymały Ale jest jazda jak na rolerkosterze:)
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: To, czym jeździsz...;)
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: Nie no pamiętam Twoją przesiadkę;) no z tym porównaniem to żarcik Ja po prostu jestem do tego modelu zrażony, bo kiedyś dojeżdżaliśmy we 4 takim audi do pracy i było ciasno (że tak powiem od tamtej pory mi zbrzydło;) ).
Odnośnie gazu to by Ci się opłacało, nowa instalacja nie powinna sprawiać problemów i po roku by się zwróciła;) a wiesz mnie też stać na jazdę na benzynie, ale skoro mam gaz to aż szkoda nie skorzystać po roku z różnicy jazdy na gazie a na benzynie auto zostanie mi gratis hehe
Dodano: 12 lat temu
Do Masterek: Jedna strona ma brzydką rysę od d***y przez dwoje drzwi. Jakiś niemyty farfocel mi strzelił dziarę:) Więc nie ma co pokazywać:) Kołpaków też nie mam, bo mnie denerwowały:) I co tu pokazywać:)
Dodano: 12 lat temu
Do piotr1988_17: Ale co Ty porównujesz;) autobus do meleksa:) Tylko zauważ że ja przesiadłem się z malutkiego Clio II do naprawdę większego samochodu. Teraz mogę powiedzieć że dokonała się ewolucja. Wiesz, ale z tego co mi wiadomo to samochód nie jest równy samochodowi, nawet ten sam:) Ojciec, męża mojej kuzynki (też zawiłe, ma takie samo Audi jak moje, tylko, jak to sam stwierdził, w moim siedzi się lepiej:) A co do gazu: to w rok przewiduję mniej więcej 16 000 - 18 000 robić. To nie są duże przebiegi. I póki mnie stać to nie będę się gazował
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: Auto z kilku stron kurde!;)
Dodano: 12 lat temu
Do Masterek: Ni ma fotek;)) ale co tu dawać nie mam tych zużytych części więc nie mam co fotografować:)
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: Na szczęście nie jest Można by rzecz, że jak coś padnie to można to naprawić na zwykłym kanale i w sumie tak jest:) Podziękował:)
Dodano: 12 lat temu
Bardzo ciekawe i konkretnie opisane. Czytało się bardzo dobrze i trochę informacji nabrało. Dzięki:)
Dodano: 12 lat temu
Pompka centralnego, pamiętam jak w VAGu się z tym użerałem... nawet dym z niej poszedł.[rotfl]

Cromm, jestem zawiedziony. Ty i wpis bez fotek?[rozpacz]
Dodano: 12 lat temu
Już 17 letnie:P;) hehe Dlaczego twierdzisz że na gaz się nie opłaca przerabiać?? To pewnie mało jeździsz, bo w sumie koszt sekwencji zwróci się po 15 tys kilometrów. Odnośnie komfortu to się nie zgodzę, ale A4 jest to wóz drabiniasty mojej dziewczyny brat ma i dla mnie to nie nadaję się na nasze drogi to auto. Przejechał byś moją W124 to byś zrozumiał i odczuł;)
Dodano: 12 lat temu
Powodzenia w dalszej eksploatacji. Troszkę mnie zdziwiło, że nie wspomniałeś o zawieszeniu, bo też jest bolączki audiczek;)
Dodano: 12 lat temu
Jak na PanzerKampfWagen ;) nie jest zbyt skomplikowany w obsłudze :). Praktyczny wpis [up].
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: Wszystko zostaje w rodzinie
Dodano: 12 lat temu
Z tego co czytam, to większość usterek jest typowych nie tylko dla Audi, ale też i Volkswagena. ;)
Dodano: 12 lat temu
Do ALEXANDREX: No tak najlepiej bym się czuł w A6
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: autko przy Tobie wypada raczej skromnie ;-}
Dodano: 12 lat temu
Do ALEXANDREX: a co?:) no trochę se mam;) ale w porównaniu do Clio II...no tutaj to nie ma porównania:)
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: Mój pierwszy silniczek nie wytrzymał:) a ten co wyciągnąłem miał datę produkcji 2006 to tak estymuję że na jakieś 6 lat dają radę:)

Dodano: 12 lat temu
mnie nic nie zdziwiło prócz jednego...Comm,ile masz wzrostu ?
Dodano: 12 lat temu
Jedyne co mnie zastanawia to silniczek wycieraczek, jego żywotność to 5-6lat ? [totalszok] Zgodzę się że ewentualnie 15-16 [rotfl] Szerokości i dalszego zadowolenia z Audicy [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
44 komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
13 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl