Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mazda 6 GG LF
»
Pobyt w SPA ... czyli poprawiamy lakier.
Wpis w blogu auta
Mazda 6
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1662 razy
Data wydarzenia: 18.07.2010
Pobyt w SPA ... czyli poprawiamy lakier.
Kategoria: inne
Mycie i glinkowanie lakieru:
- piana aktywna (pierwsze mycie)
- szampon: Autoglym
- rękawica: Meguairs Wash Mitt
- system: 1 wiadro
- osuszanie: ręcznik do osuszania Fluffer + ściereczka Jan Niezbędny
- glinkowanie: glinka Bilt Hamber soft + woda
Korekta i zabezpieczenie lakieru:
- maszyna Sparky PMB 1200CE
- pady polerskie: Monster Shine (twardy), ABW (średni), 3M, Monster Shine (wykończeniowy),
- pasty polerskie: Surface Rapide, Scholl S17, Meg's Swirl'x
- środek odświeżający i zabezpieczający (cleaner/glaze): Autoglym SRP
Woskowanie lakieru:
- wosk: Meguiars #16
- mikrofibry: Temachem, Poorboys Mega Plush, Eurow
Koła i opony:
- Tenzi EnJee- do mycia felg i nadkoli
- szczotka do kół i nadkoli
- Meguairs Endurance Tire Gel
Wnętrze ("plastiki"):
Smartwax Smartdressing i Poorboys Natural Look
Pozostałe środki i elementy:
- nafta oświetleniowa (środek do usuwania smoły)
- uniwersalny środek do czyszczenia (APC) Autoglym
- szyby: Clin
- uszczelki i zewnętrzne plastiki: Meguairs GC Trim Detailer, Endurance
- nadkola: K2 Polo
Ostatnia aktualizacja: 10.11.2010 10:32:13
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Kredki koloryzujące, jeśli już, to tylko po polerce, jeśli jakieś rysy nadal byłyby widoczne .
Poza tym kredki dają dość tandetny efekt maskujący, nie zawsze współgrają z lakierem, najpóźniej po kilku myciach efekt kredki znika.
Są też sztyfty zawierające żel/płyn do uzupełniania rys (np. Fix It Pro), efekt nieco lepszy i trwalszy niż przy kredkach. Są testy tych wynalazków na youtube. Ale szału nie ma.
Dzięki. Aż tak idealnie nie jest . Na zderzaku i masce miałem już wtedy kilka małych odprysków po kamieniach. Tego nie zamaskuje się ani polerką, ani woskiem.
efekt genialny
jeżdżąc jeszcze seatem zostawiałem tak raz na 2 miesiące z 70PLN na myjni (razem ze sprzątaniem wnętrza)
myślę że inwestycja w odnowienie lakieru i czyszczenie foteli jest dużo trafniejsza
Odpryski tylko nieznacznie zamaskujesz umiejętnymi zaprawkami i lekką polerką, przy czym z polerowaniem takich rzeczy bardzo trzeba uważać na plastikowych częściach, bo w Mazdach nowszych generacji jest bardzo miękki i cienki lakier.
Jeśli masz dużo odprysków np. na przednim zderzaku, najlepiej dać element do lakierowania.
Cała kosmetyka (lakier, koła, kokpit, czyszczenie 2 foteli) zajęła 25 godzin. Za taką operację zapłacisz w profesjonalnym zakładzie od 600 do 900 zł, w zależności od użytych materiałów. Ja miałem znacznie taniej.
Efekt warty włożonej pracy.
Ja następnym razem też chyba zlecę to koledze.