Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo Brera [2010-2012] » Po ponad roku, wciąż nowe doświadczenia







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo Brera
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 648 razy
Data wydarzenia: 03.04.2011
Po ponad roku, wciąż nowe doświadczenia
Kategoria: podróż
W niedzielę, w ramach relaksu, wybrałem się na przejażdżkę.
Postanowiłem pojechać w okolice Walimia. Sporo czytałem o fajnych drogach w tej okolicy, a właśnie fajne, kręte drogi, to jest to, co mnie rajcuje.
Rzeczywiście, kilka kilometrów tej drogi, to jest właśnie to co uwielbiam! Szkoda tylko, że w sumie jest to dosyć krotki odcinek. Szkoda również, że w ten przepiękny niedzielny dzień, nie tylko ja wybrałem się na przejażdżkę, i ruch był trochę za duży ;-).
Mimo wszystko udało mi się na kilku zakrętach troszkę pobawić, i po raz pierwszy odkąd mam Brerę, między zegarami pojawiała mi się migająca kontrolka systemu VDC (czyli ESP). Instrukcja obsługi mówi: "Lampka sygnalizacyjna miga, podczas interwencji VDC, aby zaawizować kierowcy, że system dostosowuje się do warunków przyczepności kół do drogi." Co ciekawe, system interweniował przy wyjeżdżaniu z zakrętów, a nie przy wjeżdżaniu w nie, co przy przednionapędowym aucie trochę mnie dziwi... W każdym razie, jestem zachwycony tym, jak to auto spisuje się w ostro pokonywanych zakrętach - gdyby nie to, że widziałem migającą kontrolkę systemu VDC, to bym nawet nie wiedział, że zbliżam się do utraty przyczepności, i musi interweniować elektronika.
Ponieważ brakowało mi jeszcze wrażeń, postanowiłem pojechać w stronę Zieleńca. Przed zjazdem z krajowej "8" na Zieleniec, mocno przyhamowałem, i przeżyłem kolejne pierwsze doświadczenie przy tym niedzielnym wyjeździe. Po raz pierwszy, przy hamowaniu, włączyły mi się na chwilę światła awaryjne - ot, taki bajer w sprawach bezpieczeństwa, hehe...
A drogę na Zieleniec, i potem do Rudawy, po prostu uwielbiam - to jest to! Kocham te zakręty!
Całą trasę pokonałem dosyć dynamicznie. Całkiem sporo wyprzedzania, na podjazdach w górach komputer pokazywał spalanie 20-30 l/100 km, za to na zjazdach gazu w ogóle nie wciskałem, a w trasie, kiedy nie wyprzedzałem, z pedałem gazu obchodziłem się bardzo delikatnie. Efektem tego jest wynik spalania z tej trasy przy dystrybutorze - 8,6 l/100 km. Całkiem nieźle, jak na 200-konne auto z silnikiem benzynowym, przy jeździe dającej mnóstwo frajdy :-)

Dane z komputera pokładowego z tego wyjazdu:
śr. spalanie - 8,4 l/100 km
czas podróży - 6 godz 44 min
śr. prędkość - 56 km/h
dystans podróży - 377,2 km
Ostatnia aktualizacja: 09.04.2011 23:35:55
Dodano: 13 lat temu
Do DiKej:
Hehe, chyba jednak nie skorzystam
Dodano: 13 lat temu
jest na to dobra rada właścicieli BolidówMłodzieżyWiejskiej, a konkretnie wiertara z długim wiertłem
Dodano: 13 lat temu
Do DiKej:
Tak naprawdę jedyne czego mi w Brerze brakuje, to właśnie ten ryk, albo chociaż pomruk.
Skoro silnik nie może mieć odpowiedniego dźwięku, to mogli te braki nadrobić dźwiękiem wydechu - a tu 4 końcówki wydechu i cisza
To już w Tigrze pod tym względem jest zdecydowanie lepiej - wydech Remusa robi dobrą robotę :-)
Dodano: 13 lat temu
ale jeszcze się nie rozleciała i zdaje mi się że jeszcze długo się nie rozleci;), a brera to inna liga, nawet nie porównuje do preli, u mnie ryk jak w formule
pzdr
Dodano: 13 lat temu
Do DiKej:
W Brerze jest dosyć cicho nawet przy odcince, więc nie mam wrażenia, że silnik się rozpadnie. Takie odczucia mam natomiast w Tigrze, i to pomimo tego, że powyżej 4 tys Tigra najlepiej jedzie :-)
Dodano: 13 lat temu
Nie wiem jak Ci się kojarzą, ale na pewno byś to polubił, to jest jak nałóg już niejeden mój kumpel mówił że jak swoją fure wkręca ponad 4krpm, to ma wrażenie że zaraz mu silnik wyskoczy z pod machy, a u mnie aż prosili o więcej czerwieni, ale myślę (myślę bo nie znam tego silnika) że w brerze powinno to być raczej przyjemne doświadczenie;)
Dodano: 13 lat temu
Do DiKej:
Czyli mówisz, że jak bym się przejechał Twoją Pralką, to obroty pod czerwone pole przestałyby mi się kojarzyć z rozlatującym się silnikiem? ;-)
Dodano: 13 lat temu
no ja jestem wychowany na hondach, u mnie odcina przy 7200, a 3-4tyś to normalna ekonomiczna jazda:), może kiedyś jak się zrobi jakieś spota, to się przejdziesz moim kręcąc do końca
pzdr
Dodano: 13 lat temu
Do DiKej:
Dla mnie jedyną wadą tego silnika jest brak dźwięku, bo wysoko kręcić nie lubię. W Tigrze odcina przy 6,5 tys, a jak kręcę powyżej 4 tys, to zawsze mam wrażenie, że silnik zaraz wyzionie ducha
Ale jak ktoś jest przyzwyczajony do silników wysokoobrotowych, i lubi je kręcić, to w mojej Brerze mógłby być rozczarowany ;-)
Dodano: 13 lat temu
no to faktycznie mało, ale z drugiej strony ekonomicznie;) to czekam na raport z dynamicznej jazdy
ps, w końcu znalazłem jakąś wadę brery, jak bym wsiadł z mojej preli do niej, to co zmianę biegu by mi odcinało:P
Dodano: 13 lat temu
Do DiKej:
Jeśli chodzi o odcinkę, to oprócz braku dźwięku, to właśnie odcięcie jest drugą wadą tego silnika - już przy 5,8 tys. obr/min, a maksymalna moc przy 5 tys obr. Dlatego też powyżej tych 5 tys nie ma sensu kręcić.
Także bardzo dynamiczna jazda to w tym przypadku pomiędzy 3 a 5 tys obr/min :-)
Dodano: 13 lat temu
chwilowe, to się rozumie, ja wole na takie nie patrzeć, bo się załamać idzie, a tak z ciekawość, wstyd się przyznać że nie wiem, ale przy ilu ci odcina? taki wstęp do dynamicznej jazdy
Dodano: 13 lat temu
Do DiKej:
Te 30 litrów to spalanie chwilowe, przy pedale gazu w podłodze komputer pokazuje 40 litrów
Tak jak niżej napisałem, planuję zrobić test, ile spali w bardzo dynamicznej jeździe - jestem bardzo ciekawy wyniku :-)
Dodano: 13 lat temu
30l[totalszok], to nawet moja tyle nie łyknie, a co do systemów, to myślę że jeszcze długo będą Cię zaskakiwać, to samo mam jak jeżdżę cifem[los2], a zdjęcia że tak powiem "pafkowe";)
pzdr
Dodano: 13 lat temu
Do szafax:
Z tym silnikiem 20 l średniego spalania raczej nie grozi, chociaż, kto wie?
Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale mam w planach jazdę w 100% dynamiczną, w górach, przy pedale gazu w podłodze, i z obrotami cały czas na poziomie 3-5 tys obr./min. Ciekawe jaki byłby wynik spalania przy takiej jeździe?
Dodano: 13 lat temu
Nawet 20 L/100 km nie odstraszy mnie od zachwycania się nad tą maszyną :)
Dodano: 13 lat temu
Jak zawsze dobre zdjęcia i ładna okolica.
Dodano: 13 lat temu
Na widok tych zdjęć naprawdę można przeżyć potężne doznania estetyczne. Tobie chyba jedno śię śni po nocach [rotfl] - Brera
Dodano: 13 lat temu
Do lawender:
Koszty paliwa (i pozostałe związane z utrzymaniem auta),to ostatnio również dla mnie jest problem, i niestety różnie to w najbliższej przyszłości może być, ale póki co, staram się cieszyć tym co mam...
Dodano: 13 lat temu
Jeżdżąc Dogem Nitro, pod którego maską siedział 24 zaworowy, silnik V6 o mocy 260KM, ESP interweniowało przy każdej próbie dynamiczniejszego ruszenia z pod świateł :)

Niestety, auto więcej czasu stało, aniżeli jeździło. Przyjemność przeogromna, stan techniczny i wygląd super, tylko to spalanie... Doge był bardziej reprezentatywny niż użyteczny.
Dodano: 13 lat temu
Do Skorpion1985:
No właśnie - życie jest pełne niespodzianek ;-)
Wcale bym się nie zdziwił gdyby Brera jeszcze miała przede mną jakieś inne tajemnice - oby tylko pozytywne ;-)
Dodano: 13 lat temu
Do ALEXANDREX:
Oj trzeba, zdecydowanie polecam - zwłaszcza Alfą ;-)
Dodano: 13 lat temu
Do murphy6:
Jeśli chodzi o mocne wciskanie gazu na zakręcie, to dokładnie w połowie zakrętu, czyli już w momencie wychodzenia z niego, bo inaczej to już bym chyba teraz tutaj nie pisał ;-)
Testu porównawczego Laguny Coupe też nie widziałem, a ten Brery z Civiciem to oglądałem kilka razy, mam go też chyba gdzieś na dysku...
Dodano: 13 lat temu
O fotkach nie będę już nic pisał bo ile można ci słodzić :P i właśnie w życiu piękne jest to że człowiek cały czas się uczy :) kumpel ma już prawie rok autko a dopiero ostatnio odkrył że po zamknięciu elektronicznie autka szyby mu się domykają :P
Dodano: 13 lat temu
taa..no to trzeba się przejechać ,skoro tak..;-}
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: Teraz sobie przypomniałem, że zimą mi się włącza i to bardzo często. Nigdy nie próbowałem wciskac pedału gazu maksymalnie na zakęcie. Szukam testu Laguny Coupe w którym jeżdża profesjonaliści na torze ale niestety jeszcze nie znalazłem. Chyba, że zagraniczny test to tak, porównywali Lagune z BMW 3. A Twoja Brera to już była testowana z usportowionym Civicem. :)
Dodano: 13 lat temu
Do lysy 1233:
Dupka też niczego sobie ;-)
Dodano: 13 lat temu
Do majcher836:
U mnie gdyby nie migająca kontrolka to bym nie zauważył działania ESP.
Rzeczywiście w zimie ESP ma najwięcej roboty, ale ja Brerą zimą nie jeżdżę. Z kolei zimą w Tigrze wielokrotnie działał mi ABS.
Dodano: 13 lat temu
No ryjek to ma niesamowity
Dodano: 13 lat temu
Mi się dwukrotnie włączyło ESP w Polówce Objaw taki że jak skręcałem w prawo to blokowało chyba tylne lewe koło Tak mi się przynajmniej zdarzało Słychać było takie szurnięcie No a w zimie to już duuużo razy się włączało;)
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 5 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
44 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl