Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen Grand C4 Picasso GP Exclusive 2.0HDi » Pikus w serwisie - cos mu stuka... czesc 2







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen Grand C4 Picasso
  • przebieg 83 206 km
  • rocznik 2007
  • kupione używane w 2011
  • silnik 2.0 HDi FAP
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 5939 razy
Data wydarzenia: 20.02.2012
Pikus w serwisie - cos mu stuka... czesc 2
Kategoria: awaria
Witam ponownie,

Po prawie 6 tygodniach przepychanek udalo sie szczesliwie rozwiazac problemy gnebiace moje auto.

Po poczatkowych blednych diagnozach (czyt. tutaj: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/citroen-c4/pikus-w-serwisie-cos-mu-stuka-16716/) ustalono, ze przyczyna halasu bylo uszkodzone lozysko w skrzyni biegow. Sama naprawa trwala ok 12 dni, w czasie ktorych jezdzilem uzyczonym przez serwis Citroenem C4 an pozniej Citroenem DS3. Naprawiono skrzynie biegow, wymieniono kolo dwumasowe, przy okazji zdecydowalem sie takze wymienic okladziny sprzegla, bo byly juz troche zuzyte (zaoszczedzi mi to troche na robociznie w przyszlosci Odbior naprawionego samochodu nastapil 1 lutego, byl to przedostatni dzien gwarancji mojego pikusia.

Nastepnego dnia rano wyruszylem do pracy i prawie natychmiast po ruszeniu z miejsca uslyszalem krotkie "biip" i zobaczylem komunikat na wyswietlaczu: "Risk of particle filter blocking". Cisnienie mi troszke podskoczylo. Wygrzebalem ze schowka swoj TurboGauge aby sprawdzic, czy znajde jakies bledy zapisane w ECU silnika. Znalazlem tam blad P0472 (P0472: Suspect areas: Particle filter differential pressure sensor - Hoses - Connectors - Electrical harness). Jako, ze byl to ostatni dzien gwarancji od razu zadzwonilem do serwisu Citroena aby sie zapowiedziec z wizyta i upewnic, ze gwarancja pokryje koszt ewentualnych napraw. 2 dni pozniej samochod juz byl w warsztacie. Okazalo sie, ze sadza ze spalin zablokowala czujnik cisnienia spalin (ktory zostal oczyszczony i przetestowany) i przytkala filtr czastek stalych (DPF). Serwis wykonal "wypalanie" filtra, jednakze zalecono mi dokonanie (jak to nazwal serwisant) "wloskiego serwisu" czyli: wypad na autostrade i ostra jazda :) Zapakowalem sie do auta i uczynilem co mi zalecono. Ledwie wyjechalem na autostrade zauwazylem, ze rozpoczal sie proces wypalania filtra DPF. Utrzymywalem silnik na wysokich obrotach (staralem sie nie schodzic ponizej 3ooo rpm). Po okolo 10-12 minutach proces sie zakonczyl. Od tamtej pory nie zauwazylem zadnych bledow w ECU, problemow z DPF czy czujnikiem cisnienia spalin.

Mam nadzieje, ze to koniec moich problemow z Pikusiem :) Przezornie wykupilem gwarancje na auto w jednej z zewnetrznych firm, nie wiem na ile sie to przyda, ale przynajmniej zapewni mi to spokoj ducha

Na koniec mala rada dla wlascicieli diesla z filtrem czastek stalych: jesli duzo jezdzicie po miescie, zabierzcie swoje auto na "wloski serwis" przynajmniej raz na 1-2 tygodnie :) Zaoszczedzi wam to problemow w przyszlosci..

Pozdrawiam!
marek
Dodano: 12 lat temu
Musze to samo zrobić z moja stara wierną pasaacinka, bo turbinka cosik muła załapała tej zimy, no a miasto to mam na razie w 90% 10%trasa to na tdi trochę lipa, Pozdrawiam!
Dodano: 12 lat temu
Same filtry i inne cuda potem są kłopoty i po mieście jeździć się nie da bo później trzeba grzać w palnik
Utrudniają życie jak tylko się da ;(
dobrze że mam benzynę :P
Dodano: 12 lat temu
Do helmi: To jak załatwiłeś sprawę ze sprzęgłem to masz spokój na ok 100 kkm :) Moja dwumasa była wymieniona w listopadzie i całe sprzęgło także, z tym że stare koło było montowane jeszcze w fabryce czyli wytrzymało 210 kkm :) mam nadzieję że nowe też dwusetki dożyje
Dodano: 12 lat temu
Do panda05: dziekuje :)
Dodano: 12 lat temu
I niech mi ktoś powie, gdzie tu jest sens kupowania "oszczędnego" diesla do jazdy po mieście?! [szok]
Dodano: 12 lat temu
Dziennik dnia! Gratuluje! [puchar]
Dodano: 12 lat temu
Czym wiecej techniki to mechaniory się gubią, nie wysyłaja ich na szkolenia, a poźniej ucza sie na błędach.
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: tak, wymienilem caly komplet (u mnie to nazywaja "clutch kit")...
Masz racje - ostra jazda na zimnym dieslu to zabojstwo dla silnika, turbo tez ustawiloby sie w kolejce do zejscia z tego swiata :)
Dodano: 12 lat temu
Każdy diesel z turbo, nie tylko nowsze z DPF, powinien być od czasu do czasu mocno przegoniony mniej więcej co dwa tygodnie, tylko pamietac należy o tym że auto powinno przed tym osiągnąć optymalną temperatury pracy!!!! Broń Boże wcześniej.

A to sprzęgło to komplet wymieniłeś? Z tego co wyczytałem to tylko dwumasę i tarczę. Chyba warto było jednak dołożyć do tego docisk i łożysko wyciskowe....
Dodano: 12 lat temu
No tak coś o tym słyszałem :( i z tego wychodzi że raz na jakoś czas trzeba autko komin przeczyścić :) Pozdr szerokości i bezawaryjności życzę
Dodano: 12 lat temu
Nie wiem jak w C4,ale w Partnerze tylko wersja 110km ma DPF,dwu masę oraz turbo ze zmienną geometrią. Do czego zmieżam - DPF w obsłudze kosztuje a wymiana też nie jest za darmo,dwu masa 2500pln,turbo 3500pln - Kupujemy wersję 90km bez zbędnych bajerów i za 1400pln podkręcamy ECU na 110km :) Proste i tanie.
Dodano: 12 lat temu
Na szczęście nie każdy nowy diesel ma aż tyle dolegliwości [los] Dobrze że naprawione i niech Cytryna lata
Dodano: 12 lat temu
I dlatego kocham benzynę - pozdro
Dodano: 12 lat temu
Tez nie znałem tego określenia ale mi sie podoba. Problem w tym, że w moim Picadorze nie miałem zadnych problemów jak dotąd (tu odpukuje w niemalowane puk, puk!), pomimo, że kręcę autem głównie po mieście. Zdarza się oczywiście trasa 100km w jedną raz na miesiąc, ale głownie miasto i krótkie przebiegi. Tydzień temu robilem przegląd generalny w ASO i zadnych problemów, płyn Eloys na właściwym, dość dużym poziomie, prawdopodobnie worek w płynem wymieniony lub usupełniony na przeglądzie przy 120tys.km. Słyszalem różne opowieści o FAP w innych samochodach innych marek (Ch Cruze np.) że są wieczne problemy i trzeba często jexdzić do ASO resetować komputer. Nie mam takich objawów i dziwi mnie fakt że u ciebie cos takiego się zdarzyło. Ale bede mieć na względzie twoja uwage o właskim serwisie. A o przegrzaniu filtra w ten sposob traktuje instrukcja obsługi C4 Picasso! Hej.
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: tez spotkalem sie z tym okresleniem po raz pierwszy dopiero w serwisie Citroena :) Najsmieszniejsze jest to, ze ten "wloski serwis" zadzialal :)
Dodano: 12 lat temu
Do helmi: "włoskie serwis", gaz w podłogę i heya! Dobre, nie znałem tego określenia [smiech2]
Dodano: 12 lat temu
Do AS1969: jesli ktos kupuje takiego diesla tylko do jazdy po miescie, to radzilbym sie naprawde zastanowic.... wersja "benzynowa" bylaby naprawde lepszym rozwiazaniem (czyt. tanszym w eksploatacji i serwisowaniu w przyszlosci)
Dodano: 12 lat temu
Do -Marek-:
hej :) Mieszkam w Anglii, nie wiem czy cos takiego dziala takze w Polsce. Wykupilem gwarancje z firmy Warranty Direct (http://www.warrantydirect.co.uk/car-warranty.html). Taka gwarancja to w rzeczywistosci ubezpieczenie od awarii samochodu. Kosztuje znacznie mniej niz rozszerzona gwarancja producenta, a pokrywa znacznie wiecej czesci (przynajmniej w teorii, chociaz czytajac fora internetowe dochodze do wniosku, ze to naprawde dziala Najwyzszy pakiet kosztowal mnie 340 funtow za rok. Teoretycznie taka gwarancja pokrywa nawet czesci ktore sie zuzywaja (okladziny sprzegla, klocki hamulcowe - pod warunkiem, ze "zeszly" z tego swiata naprawde przedwczesnie). Dla porownania, rozszerzona gwarancja z Citroena kosztowalaby mnie ok. 790 funtow za rok i nie poktylaby nawet polowy czesci pokrytych przez Warranty Direct.

Dodano: 12 lat temu
Fajny dziennik... a swoja droga co za zielony cymbal wymyslil ten wynalazek ... na szczescie nie mam tego u siebie
Dodano: 12 lat temu
Szybko zaczął znać o sobie DPF ale w sumie nie ma co się dziwić bo to co podaje producent o jego żywotności to jakieś bajki
Ja staram się głównie jeździć trasy i materiały eksploatacyjne wymieniam częściej niż ASO podaje w książce serw.
Dodano: 12 lat temu
kurcze czyli z tego wynika, iz takie autko tylko do jazdy miejskiej to trochę lipa
Dodano: 12 lat temu
Napisz coś więcej o tej wykupionej gwarancji, bo bardzo mnie to zaciekawiło.
Najnowsze blogi
Dodano: 16 godzin temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
21 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl