Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Obserwacje filtra DPF







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
  • przebieg 19 000 km
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1370 razy
Data wydarzenia: 15.09.2013
Obserwacje filtra DPF
Kategoria: inne
Według mnie filtr zachowuje się wzorowo, jeżdżę 50/50% miasto /trasa. Kontrolka jak na razie się nie zapala, a filtr się oczyszcza dość często sam, co widać na komputerze spalania, ktore wzrasta do 10l,odbywa się to nawet w mieście i ustaje po jakichś 10 minutach. Po prostu staram się w takim momencie kontynuować jazdę, ale nie zawsze jest to możliwe. Akt. przebieg 19000, ponad rok uzytkowania.
Muszę dodać dwa słowa do powyższych, dalsze doświadczenia już nie są takie słodkie, przebieg obecnie 25tys, pomimo jazdy na dłuższych odcinkach w aglomeracji katowickiej co pozwalałoby na jako takie wypalanie filtra, niestety dość często obserwuję próby wypalania - spalanie wzrasta nawet do 15l, a poczytawszy informacje dziennikarskie choćby z Autoświata o DPF zaczynam sie niepokoić. Niedobrze wypalony filtr powoduje różne niedogodności, np wzrost poziomu oleju z powodu zmieszania z niespaloną ropą. Zaliczyłem już wymianę oleju z tego powodu po 10tys km. Obawiam się, że po dłuższym czasie filtr jednak zapcha się sadzami i zaczną się kłopoty. Spróbuję zastosować chemię specjalną do DPF do paliwa. Szkoda, że nie informuje się klientów nabywających takie auta o takich szczegółach.
Przebieg 33000km,nie jest źle, stosuję dodatek do paliwa do dpf, jak na razie nie ma problemów, staram się mieć lekką nogę i obserwować wypalanie, ktore manifestuje się tylko zwiększonym spalaniem.
Ostatnia aktualizacja: 20.07.2014 14:51:29
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: We Francuzach chyba jest inaczej, u mnie suchy filtr, obecnie praktycznie go nie czuję. Może zimowa ropa ma lepsze dodatki? Mam zasadę nie produkować sadzy, nie deptac gazu niepotrzebnie, niskie obroty i odpowiednia technika przyspieszania. Wypalenie i tak nic nie da, jeśli w mieście produkuje się od nowa sadzę stojąc w korkach.
Dodano: 9 lat temu
NIe wiem jak to w Twoim modelu, ale słyszałem, że w Cruzach to duży problem, wiążący się każdorazowo z wizytą w serwisie. Ja mam FAP i praktycznie nie mam z nim problemów. Wystarczy raz w miesiącu przejechać jakąś trasę, co w moim przypadku się udaje. Raz miałem problem, ale był związany z uszkodzeniem dwóch świec żarowych, które biorą udział w dopalaniu filtra. No i trzeba dbać o to, by był płyn Eloys, który wpływa na obniżenie temperatury wypalania sadzy!
Dodano: 10 lat temu
Do jaworznianin: Absolutnie Panowie macie wszyscy rację. Przebieg juz 24tys km, jeżdżę nieco więcej po mieście i tylko sobiue obserwuję, jak wypala to spalanko rośnie do 15l nawet, zamiast lądować spokojnie w garażu co jakiś czas to muszę nie gasić silnika tylko pojeździć po okolicy aż sie uspokoi. Zaliczyłem już przedwczesną (po 10tys) wymianę oleju, bo poziom wzrósł o ponad pół litra. Nie podoba mi się to i przewiduję kłopoty. Zatem zgodnie z wieloma opisami problemu (Autoświat i inne) oraz Waszymi poradami chwast zostanie wycięty jak tylko skończy się gwarancja. Trochę pomaga środek dodatek na DPF marki Liqui Moly, używam według zaleceń.
Dodano: 10 lat temu
Do darhad: Dokładnie [up] Dlatego napisałem "co najmniej" ;-)
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Opryszczka to za mało.
Dodano: 10 lat temu
Wypala się na Twój koszt. Tylko czemu Ty masz to finansować? Skoro UE to wymyśliła, to niech UE to finansuje. Jego wymiany i usuwanie awarii z nim związanych również. Życzę co najmniej opryszczki narządów rodnych wszystkim tzw. Eko- czy tam "ecodebilom".
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Ważny jest komputer/program, żeby to zrobić. A jako, że do mojego potrzebny jest nowszy, odbijają sobie to na cenie. Problem miałem, żeby na nowo zakodować kluczyk, bo magicy nie mieli kompa współgrającego z moim. Daj namiary na firmę która robi to za ok 1000zł
Dodano: 10 lat temu
Do Askaron: Cóż w takim razie nie do końca wiem czemu te firmy cieszą się renomą skoro naciągają klienta.
Rozumiem, że wiele osób oczekuje hamowni przy chip tuningu co jest dodatkowym kosztem, ale by liczyć za to aż 1000 zyla?
Przecież to jedna robota, i tak trzeba zmienić mapę, więc co za problem zmienić ja tak by klient był zadowolony?
Ja tam załatwiałem wielu znajomym jedno i drugie w komplecie za 1000 zł + koszt hamowni (jeśli ktoś chce) + koszt wycięcia filtra (100-200 zł) - i to w dodatku w firmie specjalizującej się w VAG-u i świadczącej usługi nawet dla ich ASO .
A co do sterowników to też mnie zaskoczyłeś, bo dużo więcej pracy jest przy zmianie mapy w starszych sterownikach (zwykle z przed 2000 roku) i to wtedy powinno być drożej.
Chyba, że te firmy kupują mapy(bo sami nie potrafią napisać) to wtedy rozumiem, za nowe zapewne trzeba więcej zapłacić bo jest okazja.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Niestety to zależy do rodzaju sterownika. Ja mam ten nowszy i małych firmach usunięcie 1100zł, ale w takich z renomą to ok 1500. A z chipem już pod 2500zł, więc jak na razie mnie to przerasta, szczególnie że w grudniu rozrząd i coś w zawieszeniu na bank.
Dodano: 10 lat temu
Sprawdzaj dobrze stan i jakość oleju silnikowego, bo zapchanie filtra to tylko wierzchołek góry lodowej, dużo bardziej niebezpieczny jest ściekający po ściankach ON do oleju silnikowego, podczas nieprawidłowo przeprowadzonego procesu wypalania.
To grozi zatarciem silnika i koniecznością jego remontu.
Pamiętaj iż DPF potrzebuje dobrze nagrzanego silnika i układu wydechowego, a także w miarę stałych podwyższonych obrotów (zazwyczaj powyżej 2000 rpm) by proces przebieg całkowicie poprawnie.
Dodano: 10 lat temu
Do Askaron: Usunięcie DPF'a kosztuje ok 1000 zł (przy okazji w tej cenie mogą Ci zrobić chip tuning).
To chyba niezbyt duży koszt w porównaniu z ewentualnym remontem silnika, w wyniku rozrzedzenia oleju silnikowego przez ON.
Widziałem auta które nie dożyły 50 tys. z powodu złego wypalania DPF'u, więc nie byłbym taki pewny czy te 100 tys. przejeździsz na pewno bez problemów.
Ja osobiście bym nie zaryzykował.
Dodano: 10 lat temu
Zobaczymy co powiesz po sześciu latach.Właśnie jestem umówiony na usunięcie tego dziadostwa.Spala ponad dwa litry paliwa więcej.Ekologia,tylko że my użytkownicy na tym cierpimy.
Dodano: 10 lat temu
Do Askaron: Życzę Ci żeby tak było,ale ja na Twoim miejscu bym uważał,bo z tym mogą być problemy w każdej chwili:P
Dodano: 10 lat temu
Do wlodarz: Wydaje mi się, że do ponad 100tyś dożyje czyli jeszcze z ok 50tyś, a później i tak mam zamiar auto zmienić.
Dodano: 10 lat temu
Dobrze, że Ci działa. Oby tak dalej. Zobaczymy co będzie jak przebieg skoczy.
Dodano: 10 lat temu
Do Askaron: Jak go nie wytniesz to, dopiero wtedy zobaczysz co znaczy ,,dużo kosztuje" :P
Dodano: 10 lat temu
Ja miałem problemy przy 40 tyś już. Zapchał się gdy miałem okres jazdy ciągle na krótkich dystansach przy siarczystych mrozach. A rozrzedzanie oleju na bank nie jest korzystne, tak samo jak za wysoki poziom oleju, ale niestety operacja wycięcia dużo kosztuje. Ja będę go miał aż padnie.
Dodano: 10 lat temu
Radzę, wytnij to szybko.
Nowoczesne diesle z filtrem DPF nie są przystosowane do jazdy po mieście(jak żaden diesel z resztą) a rozdział trasa-miasto 50:50 to za mało by wszystko było ok. Nie życzę, ale prędzej czy później będziesz miał z tym problemy.
Dodano: 10 lat temu
Do jaworznianin: Popieram. Wyrwać chwasta, ale teraz kiedy nowy to raczej bez sensu. Wyrzucić dopiero jak zaczną się problemy.
Dodano: 10 lat temu
Jak auto nowe i filtr to wszystko będzie działać jak trzeba - problemy pojawią się po przejechaniu 100tys.
Dodano: 10 lat temu
Nie lubię tego... DPF-u znaczy się [foch]
Dodano: 10 lat temu
ty go nie obserwuj tylko usuń za wczasu
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl