Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Batmobil II » Nowy aku i jadnak nie odpalił przy -22st.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1175 razy
Data wydarzenia: 02.02.2012
Nowy aku i jadnak nie odpalił przy -22st.
Kategoria: inne
Założyłem w moim golfie nowy akumulator - 60Ah i 540A rozruchu. Mam go juz trzy dni. Pierwszy dzień z trudem ale odpalił. Drugi dzień podobnie. Dzisiaj już nie dał rady (-22st). Nie zachowywał się jakby aku padł (zawsze mi sie licznik resetował - teraz nie). Ale nie odpalil. Przy przekręceniu klucza auto zajęczało, jakby chciał odpalić (w sensie chyba zakręcił) i nic. Światło przygasało i tyle. Czy może być jakaś przyczyna inna niż aku, że nie odpala? Koledzy podpowadają, że to przez olej minralny - gęstnieje przy mrozach. Dla mnie to wygląda jakby coś tam zamarzło (a przynajmniej zgęstniało jak mówią) i nie chce puścić. A wieczorkiem jeszcze jeździłem. Poradźcie.
Dodano: 11 lat temu
a jaki olej masz w silniku zalany?? im bardziej olej krzepnie tym ciężej się odpala autko. Ja do mojego zalałem 10w 40 Castrol i pali na strzał przy dużych mrozach nawet po tygodniowym staniu na parkingu
Dodano: 12 lat temu
Do MAXIS:
Autko na kablach z lagunki odpaliło jak latem. Bez jęknięcia. wygląda zatem, że to aku. Dziś pojadę go wymienić bądź oddać. No chyba, że mi pomierzy go i udowodni, że to wina auta. Chyba mogę go oddać? Dziś mija 7 dni.
Dodano: 12 lat temu
Do MAXIS:
P.S. a tak poważnie to fajną mam teściową (to tak jakby tu kiedyś zajrzała :D )
Dodano: 12 lat temu
Do MAXIS:
Patrzyłem rano pod plandek i teściówka dziwnie na mnie patrzyła... hmmm taki wzrok... jak to opisać... jakby miała jakiś niecny plan względem mnie... poczekam jeszcze kilka dni zobaczymy może zacznie się uśmiechać :D to odpakuje...
Dodano: 12 lat temu
Do Zgniot: [rotfl] Do dzisiaj to już chyba skruszała wystarczająco? Teraz będzie słodka jak miód... albo wręcz przeciwnie ;)
Dodano: 12 lat temu
Do MAXIS:
Teściowa tylko została :)
Dodano: 12 lat temu
Że nie jeździ, to trudno, ciekawe tylko czy przed skrupulatnym zafoliowaniem auta właściciel wypuścił pasażerów ;)
Dodano: 12 lat temu
duża bateria, może jak robisz krótkie trasy nie nadąża się ładować, może alternator niedomaga, światło przygasło? jakie w latarni ulicznej? bo chyba wiedząc że masz słabą baterie nie włączałeś w aucie świateł? :)
Dodano: 12 lat temu
Do MAXIS: Prawda.

1. Aku
2. Rozrusznik

3. A może po prostu altek poszedł.
Dodano: 12 lat temu
Do And1WT: To może być też dobry trop zważywszy, że Batmobil na gazie jeździ więc benzyna może się tygodniami degradować wchłaniając skraplającą się wilgoć z pustego w dużej części zbiornika. Ale i tak podstawowa kwestia to, że rozrusznik przestał kręcić - pewnie z jednego z wcześniej wymienionych powodów.
Dodano: 12 lat temu
A ja bym stawiał że paliwo Ci gdzieś przymarzło...

Weż go wsadź do jakiegoś garażu (znajomy, rodzina, ktokolwiek) i niech trochę postoi. Odpal i zobacz...
Dodano: 12 lat temu
Po pierwsze kolego przy takich mrozach i jeśli robisz krótkie odcinki powinieneś naładować prostownikiem baterię. Jeśli masz w pełni naładowaną baterię a rozruch samochodu to nadal problem wtedy musisz szukać przyczyny w rozruszniku lub olej masz tak gęsty.
Dodano: 12 lat temu
spróbuj na gazie
Dodano: 12 lat temu
kolego proponuje tobie zajżeć do rozrusznika miałem ten sam problem !!!szczotki sie kończyły i skończyły sie tak że zostały same druciki od nich i robiły zwarcie !aku padł na momencie !!!!wymieniłem szczotki i akumulator na bosch silver s4 52ah 470ah i przy dzisiejszym mrozie -21 odrazu odpalił bez problemów !!!!powodzenia życzę !!!!!!pozdrawaim
Dodano: 12 lat temu
Ładowanie z alternatora pokazało 14,39 i to podobno jest ok. Więc alternator odpada. Umuszę pooglądać ten akumulator - data produkcji i takie tam jak pisaliście.
Dodano: 12 lat temu
Do MAXIS: Nu też racja.Dwa dni odpalił ale sie nie doładował i trzeciego dnia klapa.Znajomy miał problem z rozrusznikiem ładnie krecił ale pobór prądu miał taki,ze kabel się sfajczył.Niewiedział o tym ,wymienił aku i znowu miał to samo .Jak mu się zadymiło spod maski to dopiero rozeznał co i jak.
Dodano: 12 lat temu
Do MARAS68: Jeszcze może być jakiś problem z regulatorem napięcia, alternatorem i w konsekwencji z ładowaniem.
Dodano: 12 lat temu
Równie dobrze mogło sie nałożyć kilka czynników słaby aku,gęsty olej,podjechany silnik,świece,wyrabany rozrusznik.Przy takich mrozach wszystko ma znaczenie.
Dodano: 12 lat temu
Do jaworznianin: Konkretnie proszę, z czym się nie zgadzasz jako najwybitniejszy ekspert, niepodważalny autorytet, ostatni i najważniejszy głos w dyskusji?
Dodano: 12 lat temu
Do jaworznianin: 1.8 to jest 75KM w golfie a nie 90KM???
Dodano: 12 lat temu
Do MAXIS: bredzisz ale przy takiem temperaturze to wybaczalne
Dodano: 12 lat temu
Do jaworznianin: Tu jest mowa że "chyba zakręcił" - żeby odpalić to na pewno musi zakręcić a nie pojękiwać ostatkiem sił.

Myślę, że zasady sprzedaży akumulatorów nie odbiegają daleko od zasad w innych dziedzinach: do Europy Wschodniej trafiają towary które wiele miesięcy nastały się już na zachodnich półkach i nikogo nie skusiły. "Dzięki temu" np. nowy rower kupiony w Decathlonie w ramach promocji ma sparciałe opony [helm]

Kto by trwonił czas i energię w sklepie, żeby zadbać o kondycję starego-nowego akumulatora nim go sprzeda [los2]

Inna rzecz, że użytkownik nie sprawdzając stanu akumulatora sam mógł go uszkodzić w 3 dni - bo zadaje się, że rozładowany akumulator może zamarznąć już w -10*C a co dopiero przy -22?
Dodano: 12 lat temu
problem nie w aku! tylko w mobilku,silnik pewnie zajechany ;( to i najlepsza bateria go nie odpali
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Jeśli leżał zbyt długo to jednak coś złego - zwłaszcza jeśli nie był w porę doładowywany. Z przytoczonych dyrektyw producenta wynika, że fabrycznie nowy akumulator którego napięcie spadło poniżej 11V nadaje się jedynie do utylizacji.
Dodano: 12 lat temu
Ja też stawiam na to że nowy akumulator jest nienaładowany - leżał na półce jakiś czas więc to nic złego. Gęsty olej to też utrudnienie, w Ka po odpaleniu zauważyłem że skrzynie ciężej chodzi, po ok 7-8 minutach już ok
Dodano: 12 lat temu
Czy sprawdziłeś w sklepie datę produkcji i napięcie akumulatora?

Taka Yuasa np. uczciwie informuje:
1. Akumulatory powinny być zainstalowane w ciągu 15 miesięcy od daty ich produkcji. Wartość napięcia akumulatora w momencie instalacji powinna być większa niż 12,4 V (w najgorszym przypadku większa niż 12,25 V).

2. Jeżeli w wyniku długiego magazynowania napięcie akumulatora spadnie poniżej wartości 12,4 V, to akumulator wymaga doładowania. ... Po naładowaniu akumulatora należy uaktualnić datę doładowania na nalepce z tyłu akumulatora o 6 miesięcy po dacie drugiego doładowania poprzez fizyczne zaznaczenie na nalepce. (Należy pamiętać, że przed sprzedażą dozwolone są maksymalnie dwa doładowania, a akumulator nie może być sprzedany po upływie 9 miesięcy po dacie pierwszego zalecanego doładowania).

2.3 Akumulatory o napięciu poniżej 11 V należy zlikwidować (akumulatory te uległy nieodwracalnemu zasiarczeniu i nie zapewnią kupującemu odpowiednich parametrów oraz czasu eksploatacji).

Podejrzewam, że najlepsze oferty i promocje mogą wynikać z naginania tego typu zasad - no bo jak to tak: za słone pieniądze sklep ma utylizować nowy akumulator tylko dlatego, że napięcie spadło poniżej 11V. Przecież wystarczy ładowarka i super promocja 7% a zawsze znajdzie się jakiś klient[los]i po sprawie [helm]
Dodano: 12 lat temu
U mnie dziś -22 rano teraz 19 i Tapczan od strzała odpalił żeby wszystkie tak 20-latki odpalały :):):)
Dodano: 12 lat temu
ja mam od listopada aku minus 23 i odpala, małe odcinki robie ok 6 km, ostatnio było -18 i odpaliło no wiadomo ze powoli kreci. u mnie od tygodnia ponizej -10 w dzień
Dodano: 12 lat temu
Zgadzam się z taburem, sprawdź czy jest w ogóle naładowany. A to z olejem mineralnym, też ma coś wspólnego. Rozrusznik kręcąc ma ciężej, większy opór zgęstniałego lub nawet czasami skrzepniętego oleju.
Dodano: 12 lat temu
Do tuner88:
na benzynie

Do tabur:
Dziś juz nie dam rady podjechać go pomierzyć... może jutro.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl