Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Scenic „Srenic” » Nowe auto w rodzinie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Scenic
DW
Wcześniej jeździł: Daewoo Lanos Lanosu
  • przebieg 286 657 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2015
  • silnik 1.6 i 16V
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 561 razy
Nowe auto w rodzinie
Kategoria: inne
Przyszedł ten moment, że dotychczasowe wozidło przestało mieścić to, co mieścić powinno, więc trzeba było rozejrzeć się za nowym. Wybór nie był zbyt trudny - z dużych aut w założonym budżecie oprócz Sceniców można było znaleźć Multiple. I tyle. Multiple mnie nie odrzucają, lubię chodzić pod prąd i chętnie bym nabył tę szkaradę, ale najpierw pojechałem oglądać Scenica. A właściwie dwa, bo właśnie dwa egzemplarze stały w komisie nieopodal mojego miasta.

Bardziej do gustu przypadł mi akurat ten, którego nie kupiłem - miał ładniejszy kolor i szyberdachy. Ale ten „mój” miał pełną historię serwisową, toteż - trochę w ciemno, bo nawet bez porządnej przejażdżki - kupiłem. Z widocznych mankamentów - świecąca kontrolka oleju, ale niestety emocje przeważyły nad rozsądkiem. Do tego handlarz zaproponował, że wymieni mi olej i filtr, bo „kolega w serwisie mówił...”. Z plusów - potwierdzona wymiana rozrządu.

W interesach z panem handlarzem miałem więcej szczęścia niż rozumu. Odpowiedzialnym za świecącą kontrolkę okazał się czujnik ciśnienia oleju, a koszt - wręcz pomijalny. Musiałem jeszcze zainwestować w felgi i opony. Na aucie były koła z tzw. systemem PAX - renaultowskim runflacie, którego w Polsce prawie nikt nie obsługuje, więc koszty zmiany opon oraz samych gum są horrendalne. I to by było tyle, jeśli chodzi o koszty stricte związane z samochodem, bo jeszcze trzeba było poopłacać przeglądy, ekologie, rejestracje i takie tam.

Wkrótce założyłem instalację gazową BRC. Wahałem się, bo:
1) nie przewiduję dużych przebiegów i amortyzacja instalki może nastąpić nawet za 3 lata
2) auto ma prawie 300 tysięcy przebiegu więc z silnikiem trzeba ostrożnie.

Jednak się zdecydowałem. Stwierdziłem, że amortyzacja amortyzacją, ale przynajmniej głowa będzie mniej bolała przy tankowaniu. A co do silnika - zaufany diagnosta powiedział, że jest w bardzo dobrym stanie. Na hasło "gaz" uśmiechnął się i powiedział "Oo! To będziemy się częściej widywać!", ale on widuje różne instalacje montowane przez rozmaitych panów mietków, a ja wybrałem się do dobrego serwisu, w którym już gazowałem auto i miałem same pozytywne wspomnienia. Jak dotąd - prawie 2000 km na gazie i tfu tfu, żadnych kłopotów.
Dodano: 9 lat temu
Do Sroqraf: Aby nie być gołosłownym załączam Twoje ceny i mój przebieg miesięczny.
http://imgbox.com/dJ4F9PsB
http://imgbox.com/Hk6UaLgJ
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: ten kalkulator musi liczyć coś innego :) Czysta teoria: śr zużycie Pb 7 l x 4,6 = 32,2 za każde 100 km. Na LPG 10 l x 2 zł = 20 zł. Różnica 12 zł na 100km. Nawet jakbyś chciał zrobić jakiś wyimaginowany przegląd (na dystansie 1000 km od instalacji przegląd jest free, następny po 15 000 km za 50-100 zł itd) to żywe 960 zł. I nawet zdejmij 50 zł na Pb dla każdego 1000km (a w lecie niejednokrotnie ciepłe auto po sekundzie od odpalenia przełącza się na LPG, do kilku minut na Pb zimą) to masz 560 zł różnicy. Jedyny problem to wyrzucić te 2500-3000 zł na instalkę. Zgadzam się natomiast co do konieczności przemyślenia. Króciutkie dystanse = większe zużycie Pb zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Latem nie ma to znaczenia.
Dodano: 9 lat temu
LPG i Renault? Kolego, tutaj nie masz się czego obawiać. Przez 3 lata kulałem Megane 1,4 16V (a więc technicznie ten sam silnik) prawie 100 000 km - dobre 80 000 km na LPG. ŻADNYCH kłopotów, a instalacja nie była wcale jakaś cudaczna (Stella Power + wtryski Valtek). Pod koniec tego okresu zaczynały się kłopoty z reduktorem, ale to wina wyłącznie jakości części, a nie tolerancji samochodu. 100% poparcia, bardzo dobra decyzja. Będzie Pan zadowolony :)
Dodano: 9 lat temu
Oby się jak najdłużej i jak najtaniej kręcił. :)
Dodano: 9 lat temu
Z tym LPG to trzeba zawsze przemyśleć montaż. Gdy jeździ się dużo na krótkich odcinkach, a w dodatku robi mały przebieg roczny, to inwestycja w LPG jest pozbawiona sensu. Osobiście w tym roku zrobiłem 8000km, według kalkulatora zaoszczędziłbym na LPG 30pln miesięcznie :)
Dodano: 9 lat temu
Widzę że ścieżkę motoryzacyjną mamy podobną. Niby w lanosie wiekszych problemow z lpg nie mialem,ale na gaz raczej się już nie skuszę. Z treści wpisu można wywnioskować, że auto ci przypasowalo i niech ten entuzjazm pozostanie jak najdłużej.
Dodano: 9 lat temu
po przejechaniu 15kkm instalacja gazowa powinna Ci sie zamortyzować
Dodano: 9 lat temu
Kiedyś miałem gaz w Clio2 - przez pierwsze 50kkm było ok potem zaczęły się same problemy (falowanie obrotów, gaśniecie, problemy z zapłonem itp. itd.) . Odwiedziłem kilka warsztatów i w każdym słyszałem inna opowieść. Od tego czasu trzymam się zdaleka od gazu :)
Życze aby tobie spisywało się rewelacyjnie.
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Lanosem? Ja w Lanosie z BRC zrobiłem dokładnie 80kkm i oprócz wymiany filtrów nie robiłem nic a nic :)
Dodano: 9 lat temu
Ja na gazie przejechałem 80kkm! Obyś nie miał moich doświadczeń! [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl