Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 146 Alfałkę » Nie taki straszny "TWIN SPARK" jak go malują :D







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 146
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 16722 razy
Data wydarzenia: 22.02.2013
Nie taki straszny "TWIN SPARK" jak go malują :D
Kategoria: obserwacja
Witam wszystkich zainteresowanych! Alfowski Twin Spark 16v kojarzy się raczej niezbyt dobrze. Dużo jest opinii na temat tego silnika i raczej są to opinie negatywne np.(Bierze olej, zrywający się pasek rozrządu, problemy z wariatorem, problemy ze smarowaniem, wycieki, często dochodzi do "obrócenia" panewki, czy też inne problemy z osprzętem itp.) Nie od dziś wiadomo że, Alfa jest samochodem specjalnej troski szczególnie jeżeli chodzi o jednostki benzynowe, zdecydowanie nie polecałbym kupna takiego auta od Tak: "A bo się mi podoba", "jest ładne", "tanie" itp. dlaczego? o tym za chwile. Chciałbym bardziej przyjrzeć się mojemu egzemplarzowi na którym się opieram. Trochę teorii: Jest to Alfa 146 z 1997r z silnikiem 1.6 16v Twin Spark o mocy 120KM i przebiegiem (Licznikowym) ok 219 000km. Posiada podwójny zapłon (stąd nazwa Twin Spark)i zmienne fazy rozrządu. Auto kupiłem ze sprawdzonego źródła, bardziej kierowałem się stanem jednostki napędowej, niż wyposażeniem, czy też stanem zawieszenia. Auto zostało kupione jako taka "maskotka do pieszczenia" :D i po ty by dawało frajdę z jazdy :P I tak też jest, po ogarnięciu zawieszenia i hamulców prowadzi się znakomicie, denerwować trochę może zbyt wysoka pozycja za kierownicą, ale to szczegół, Silnik pod względem osiągów jest znakomity, ma bardzo fajną charakterystykę pracy (coś dla młodego sportowca) Największy przyrost mocy jest wyczuwalny po ok 4,5tyś obr/min i ładnie "ciągnie" aż do końca :D na plus także zasługuje kultura pracy (żadnych drgań i wibracji) ale coś za coś. Kupując Alfę z tym silnikiem liczyłem się z tym że będzie to auto nie ekonomiczne i to się sprawdziło (spalanie 10-11 l/100km) także liczyłem się z częstym dolewaniem oleju czy też częstym "grzebaniu" w tym silniku z racji opinii które krążą, tym bardziej że znam tylko alfy z silnikami JTD i są to raczej bardzo dobre jednostki ponieważ sam taką posiadam w innym aucie. Ale... ku mojemu zdziwieniu kilometry lecą dalej a w silniku jak nic nie było, tak nic nie ma :P od czasów wymiany oleju nie dolewałem nic (za niedługo kolejna wymiana bo już prawie 10tyś km.Wlany olej To Shell Hellix Racing Syntetyczny 10w60)Nigdzie nie ma żadnych wycieków czy pocenia się jest suchutko, auto nie dymi, płyn chłodniczy cały czas w tym samym stanie. A często korzystam z mocy maksymalnej. W silinku również od nowości nie było żadnych poważnych napraw! :D Tylko ja wyznaję kilka zasad których się twardo trzymam i każdemu polecam. Przed dynamiczną (czyt. ekstremalną) jazdą zawsze silnik staram się porządnie "rozgrzać"(Nie katuje na zimnym) nie oszczędzam na oleju czy też innych ważnych dla silnika elementów, staram się jak najczęściej sprawdzać stan oleju i innych płynów eksploatacyjnych. I jak do tej pory nie robiłem absolutnie nic w silniku po za olejem, filtrami itp. Z wariatorem faz rozrządu nie mam kłopotów, silnik nie ma żadnych objawów zużycia. Ja się do diabła pytam! Gdzie jest ta słynna awaryjność Alfy i jej Twin Spark-a? :D Widocznie są wyjątki potwierdzające regułę :P Wystarczy kupić dobry egzemplarz i poświęcić mu chwilkę :P Nie polecam kupować tanich egzemplarzy "ładnie" wyglądających, często są to auta mocno zaniedbane, gdzie ktoś przypadkowo zmienił auto z punto, polo czy też innego podobnego auta a nie zmienił przyzwyczajeń i przenosi je do Alfy i nie ma zielonego pojęcia na temat tych auta czy też " świeży" kierowca który ma znikome pojęcie o motoryzacji i robi wszystko na "Drucie" Alfa nie może czekać z wymianami, wszystko powinno być robione na bieżąco i starannie, a w tedy na pewno się odwdzięczy. Skutki są widoczne od razu. Jeśli szukasz auto do jazdy, taniego w utrzymaniu omijaj alfę, szukaj VW, Opla, Fiata Itp. Jeżeli szukasz auta które ma zaprawić frajdę z jazdy i ma być czymś więcej niż tylko samochodem i masz pojęcie co kupujesz, to jak najbardziej polecam Alfę:) Alfa jest wymagająca i czasem kapryśna, ale dobrze traktowana odwdzięczy się kilkukrotnie :) Dziękuję za uwagę i pozdrawiam :D

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2013 18:11:11
Dodano: 11 lat temu
Do karol8892: Zgadzam się z tobą w 100% Niech każdy jeździ czym chce ;)
Dodano: 11 lat temu
Do niki129: I tu się z tobą zgodzę, jeśli chodzi o czasy dzisiejsze, to jak dla mnie Alfa umiera :(
Dodano: 11 lat temu
no i spotkało się dwóch sobie równych ;) Dla jednego HONDA super a cała reszta gów**, a dla drugiego alfa mistrz świata ;) Ludzie takie dyskusje nie mają żadnego sensu. Twin spark jest jaki jest, ale nie przesadzajmy nie jest aż takim strasznym gównem też - jest po prostu specjalnej troski. Ale jak ktoś ma czas i ochote robić rozrząd co 30.000 itd to nawet i TwinSpark swoje pożyje. Więc o co chodzi? U każdego producenta trafiają się jakieś buble, nie ważne czy to mercedes, mazda czy alfa romeo. Są silniki lepsze i gorsze ;) Niech każdy jeździ czym chce ;)
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: Będę trochę złośliwy , ale przynajmniej Honda jakieś samochody robi... Bo na dzień dzisiejszy Alfa robi 2 modele z czego jeden to Punto w innej budzie. Silników też własnych nie ma ( co jej chyba paradoksalnie wyszło na dobre). Nowy Spider ma być produkowany w Japonii wspólnie bodajże z Mazdą, oj "ciekawe" czasy idą dla Alfy.
Co mnie tak naprawdę smuci, bo może trudno wnioskować z moich wypowiedzi ale lubię te auta ;)
Dodano: 11 lat temu
Do matti5d: Mów co chcesz, dla mnie Honda robi jedynie świetne motocykle, jedne z najlepszych :P z resztą co możesz powiedzieć o silnikach Hondy, skoro twoje przejechały ledwo 100 000 :D
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: aha, no to faktycznie.

To kładzie się cieniem na kwestii niezawodności.
Zaryzykowałbym nawet twierdzenie, że niezawodności wszelkich japońskich marek.

Teraz poszukałem w googlach i znalazłem info, że przez fabryki Hondy przetoczyła się fala samobójstw inżynierów odpowiedzialnych za silniki, po tym gdy dotarła do nich wieść o tej haniebnej usterce w dwudziestoparoletnim Civicu z południowej Polski.
Dodano: 11 lat temu
Do matti5d: Pracuje już od jakiegoś czasu na warsztacie :P Przyjechał raz Civic V gen. do nas na lawecie właśnie 1.6 przy przebiegu nie wiele ponad 200 000 KM korbowód wyleciał bokiem, wszyscy robili foty ze zdumienia, jak znajdę to Ci podeślę foto jak nie wierzysz.
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: po pierwsze nie ma w Hondzie silnika v-tec. Jest VTEC.

Po drugie silnki zarówno B jak i D serii 1.6 sa powszechnie uznawane za bardzo trwałe, więc nie mam pojęcia o czym piszesz. Może konkretnie - co tam się psuje?

Po trzecie - mam obecnie 3 Hondy, z czego dwie 20-letnie (jedna to własnie 1.6) i nie mam absolutnie żadnych problemów z silnikami, a stan blachy w obu jest wzorowy (możesz sobie zobaczyć na zdjęciach).
Dodano: 11 lat temu
Do matti5d: Mówię o tych v-tec w Civicu a szczególnie 1.6 :P To raz, a dwa nie od dziś wiadomo, że Honda ma słaba blachę, nawet egzemplarz, do którego podesłałeś link nie jest wolny od rdzy! Jak ja bym miał dać 8,5K za gnijące auto, to dzięki ale wole jeździć tym :P
Tu daje model alfy który przejechał 870 000 KM
http://www.alfa6.net/Alfa%20Romeo%20Alfa%206%202000%20Corrado%20Tavolacci.htm
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: Silniki Hondy mają mizerną trwałość powiadasz? :)

Ten 20 letni egzemplarz z filmiku poniżej, pewnie to potwierdza.

Może znasz jakaś Alfę, która dożyła przebiegu miliona km na oryginalnym silniku?

http://www.youtube.com/watch?v=lwi1ut_PZ4s
Dodano: 11 lat temu
Do niki129: A czy ja napisałem gdzieś, że TS jest niezawodny i bezawaryjny? opisałem tylko mój przypadek. Za 8,5 tys. mogę spokojnie kupić v6 z początku produkcji. A 146 po prostu ma taką wartość. W tym dzienniku jest opisany konkretny egzemplarz. Nie udowadniam że T.S jest TRWAŁY! Opisałem tylko, że trzeba się z nim obchodzić dobrze i kupić dobry egzemplarz.
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: Jednak trochę przesadzasz. Powiedzmy sobie szczerze...
Większość Alf do 5 tys. zł na rynku to padła i studnie bez dna i nikomu bym im ich nie polecił.
Za 8,5 tys, w życiu bym nie kupił żadnej 156 2,5 V6, bo to dopiero musi być trup.
Piszesz tu nową historie i udowadniasz za wszelką cenę że TS to udane i trwałe silniki.
Jak by były takie udane i trwałe to by nie kosztowały parę zł. Wiesz... Tak jak jedna jaskółka wiosny nie czyni, tak jeden nie zepsuty przez 20 tys. km TWIN SPARK nie spowoduje zmiany zdania ogółu o tym silniku.
Zresztą jeździj dalej, pożyjemy zobaczymy ;)
Dodano: 11 lat temu
Do matti5d: Już ja znam te silniki hondy, są bardzo mocne ale trwałość mizerna:P czy są niezawodne? jeśli ma mały przebieg tak:P trochę tego było na warsztacie V- tec. po za tym honda którą podałeś jest za 8500 ma paskudny środek ala lata 80-te ale wygląd to rzecz gustu. Ja do 5000 kupuje 146 :P Jeśli bym miał taką kasę, patrzyłbym się za 156 2.5 v6 192km ale czysta moc sama z siebie, silniki pancerne, żadnych wspomagaczy typu wariator itp. i ten piękny dźwięk v6 :P
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: proszę tu masz podobne auto:

http://moto.allegro.pl/honda-civic-1-8-vti-i3038841047.html

Honda z silnika o pojemności 1.6 osiągała w latach 90 moc 170KM (oczywiście bez doładowania).
Silniki te do tej pory są niezawodne, bez względu na wiek, wykształcenie i światopogląd właścicieli :)
Dodano: 11 lat temu
Do wektor1: Każdy ma swoje zdanie, szanuje to, lecz nie do końca się zgodzę z tą opinią, wygląd to wiadomo, rzecz gustu. Akurat w moim przypadku, osłona jest aluminiowa :P Fakt konstrukcja jest skomplikowana, ale coś za coś. Konkurencja nie ustępująca osiągami, za te same pieniądze, lub mniejsze? pokaż mi takie auto o podobnym wyposażeniu, podobnej mocy i osiągach.
Dodano: 11 lat temu
Do matti5d: Też jestem tego zdania :p Ale na filmiku, Honda jest motocyklem :P
Dodano: 11 lat temu
Do wektor1: o to to to właśnie ;)
Dodano: 11 lat temu
Gratuluję dobrego egzemplarza, to jak wygrana w totka. Moim jednak zdaniem (a mam doświadczenie z trzech "salonowych " egzemplarzy) zakup samochodu tej marki i z silnikem tej serii to objaw swoistego masochizmu, polecany tylko temu, kto w imię niepojętych dla mnie racji musi coś/kogoś pieścić i nie ma lepszego obiektu. TS to konstrukcja pokrętna,jej komplikacja w żaden sposób nie przekłada się na walory użytkowe, a nawet wygląd (tandetna, udająca aluminium osłona) nie ma nic wspólnego ze stylem. Za podobne, a czasem mniejsze pieniądze konkurencja oferuje konstrukcje pewne, niezawodne, nie ustępujące osiągami, ekonomiczniejsze, a nade wszystko nie wymagające szczególnej troski (w końcu samochód ma zaspokajać potrzebę mobilności i cieszyć, a nie wymagać).
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: E tam, masz czas koncentracji jak dziecko. Zdawałeś maturę z zeszłym roku?
Dodano: 11 lat temu
Lubię Alfy, ale jakby tego filmiku nie słuchać, to jednak Honda góra ;)
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: To już jest nudne... ale jeśli lepiej się z tym czujesz to proszę bardzo... sprafcaj mojom pisofnie dalej :D może poczujesz się bardziej dowartościowany.
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: 'nie wiele' razem.
Dodano: 11 lat temu
Do niki129: Auta które użytkuje są 3, pozostałe 3 to auta "domowe" ten model alfy został zakupiony z przebiegiem nie wiele ponad 190 000...
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: No to może byś napisał ile ten silnik przejechał u Ciebie bez awarii?
Widzę że posiadasz 6 samochodów, wyżej opisana Alfa kupiona w 2012 roku, więc miliona km, nią raczej nie zrobiłeś....
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: ja tesz moke pisadź jaq hcem, ale chyba są pewne zasady.
Muza nie moje klimaty, ale powodzenia.
na Alfaholikach mało napisałeś, właściwie nic.
Alfy fajne samochody, ale podejrzewam, że ja niestety nie wykorzystałbym potencjału.
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: Piszę jak chcę i tak jak potrafię... Co do muzy, to dalej działam.
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: do pisania z bykami też nikt Cię nie zmusza...
Muzę jeszcze robisz, czy już wyrosłeś?
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: To nie czytaj! nie zmuszam...
Dodano: 11 lat temu
Do niki129: napisane jest 10 tyś od wymiany oleju a nie że ogólnie :P
Dodano: 11 lat temu
'nie ekonomiczne' razem,
tyś - znowu jakiś turbo ptyś, powinno być 'tys.'
przed 'których', 'który' przecinek, interpunkcja ogólnie,
'w tedy' - w czym?,
po co w nawiasach, lub "" z dużej litery?,
przed kolejnym 'i' też przecinek,
no i kilka akapitów mogłeś z tego zrobić, rozumiem podniecenie, ale mi niewygodnie się czyta.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl