Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Seat Arosa » Naprawa/wymiana mechanizmu wycieraczek







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Seat Arosa
  • przebieg 286 000 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.7 SDI
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 9108 razy
Data wydarzenia: 10.04.2013
Naprawa/wymiana mechanizmu wycieraczek
Kategoria: serwis
Wydaje mi się, że psujące się mechanizmy wycieraczek w Arosach i Lupo to częsty problem. Kilka lat temu na Allegro widziałem tylko używane mechanizmy, teraz widać już nowe zamienniki w cenie około 50 zł. plus wysyłka. Ja znalazłem mechanizm z silniczkiem za 70 zł., który odebrałem sam, więc była to dla mnie najtańsza opcja oryginalnej części, którą mogłem wcześniej obejrzeć i sprawdzić. O ile kupić brakujące rzeczy jest łatwo, o tyle dostęp do ramion wycieraczek jest bardzo utrudniony. Nie wiem jak jest z fabrycznym mocowaniem podszybia w Arosie/Lupo, ale w moim egzemplarzu podszybia wyciągnąć bez szyby się nie da. Tak więc jedyną opcją odkręcenia mechanizmu wycieraczek jest wręcz graniczne odgięcie podszybia, tak aby odkręcić dwie śruby przy wieloklinach ramion wycieraczek. Do tego zostaje jeszcze trzecia śruba, która jest widoczna pod maską. Dla osób zabierających się za taką wymianę polecam od razu odkręcić maskę od zawiasów. Będzie więcej miejsca do pracy. Jeżeli mamy gotowy mechanizm to wystarczy go przekręcić do silniczka. Ja go rozebrałem, żeby wszystkie ruchome połączenia dokładnie przesmarować. Silniczek wycieraczek kręci się w jedną stronę, a ruch powrotny jest wywołany przez mechanizm pracujący na kole. Cały mechanizm jest mocowany do silnika za pomocą trzech śrub, a możliwość ustawienia jego właściwej pozycji jest na środkowej (czwartej) śrubie. W moim przypadku źle przykręciłem mechanizm do silniczka i wycieraczki "wychodziły" poza szybę. Myślałem, że trzeba będzie wszystkie ponownie demontować, a jednak udało się zdjąć środkową śrubę mocującą i ustawić go poprawnie. Czas pracy to ponad 3 godziny siedzenia w garażu. Jednej osobie nie polecam zabierać się za taką pracę. Jeśli ktoś będzie potrzebował więcej informacji, to chętnie odpowiem na pytania.
Dodano: 11 lat temu
Dokładnie tak było u mnie. Najpierw jedno gniazdo się wyrobiło, później drugie i trzeba było zrobić całość raz i porządnie.
Dodano: 11 lat temu
Ale co się popsuło, że musisz cały mechanizm wyciągać ?
wyrabiają się tam te plastikowe gniazda w cięgnach - a nowe cięgno w serwisie VW to koszt niecałych 30 zł - przerabiałem to dwukrotnie w VWejach w tym w jednym Lupo.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl