Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf GOLF MK 4 » Naprawa tylnego spryskiwacza w GOLFIE MK 4 !!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
  • przebieg 888 888 km
  • rocznik 2001
  • kupione używane w 2008
  • silnik 1.4 16V
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 25960 razy
Data wydarzenia: 15.06.2011
Naprawa tylnego spryskiwacza w GOLFIE MK 4 !!
Kategoria: inne
Świeci Ci się kontrolka otwartej tylnej klapy bagażnika, przez co nie możesz spokojnie uzbroić alarmu bo włącza się on mimo iż klapa jest zamknięta na 100% ?

Obraca Ci się dysza spryskiwacza razem z wycierwczką zamiast stać nieruchomo ?

W końcu płyn wylewa się z klapy bagażnika i dziwisz się skąd to cieknie ?

PROBLEM ZAZWYCZAJ TKWI W UKRĘCONEJ MIEDZIANEJ RURCE, KTÓRA DOPROWADZA PŁYN DO DYSZY !! - Znajduję się ona w mechaniźmie wycieraczki tylnej

1.) Rozkręcamy tapicerkę bagażnika, śruby znajdują się w "uchwytach" pomagających zamknąc bagażnik

2.) Tapicerka posiada zaczepy, więc delikatnie na własną odpowiedzialność albo odrywasz ją rękoma, albo w początkowej fazie delikatnie podważasz śrubokrętem, aż parę zaczepów popuści.

3.) Przechodzimy do wycieraczki, podważamy maskownicę/zaślepkę tylnej wycieraczki i ujrzymy śrubę. Odkręcamy ją śrubokrętem płaskim 13 (zdj.1)

4.) Zazwyczaj ramię wycieraczki bywa bardzo zapieczone !! Ja Popsikałem ramię w miejscu zdjętej śruby WD40 i po 5min DELIKATNYMI ruchami w lewo i w prawo, delikatnie pociągając do siebie ramię zdjąłem.

5.) Przechodzimy do bagażnika i odkręcamy 3 śruby, mocujące mechanizm kluczem/śrubokrętem z nasadką 10mm.

6.) Odpinamy wężyk i wtyczkę

7.)Mamy mechanizm tylnej wycieraczki na ziemi. (zdj.3)

8.) Wykręcamy śrubki w mechaniźmie.

9.)Zdejmujemy odkręconą metalową osłonę mechanizmu.

10.)Wyjmujemy czarny plastik, do którego wpinany jest wężyk (wychodzi on już zazwyczaj razem z naszą UKRĘCONĄ RURKĄ)

11.) Ponieważ rurka się ukręciła jakaś jej część została w TRZPIENIU NA KTÓRYM MONTUJE SIĘ WYCIERACZKĘ, DO KTÓREGO WKRĘCANA JEST DYSZA, musimy rozwiercić trzpień.

12.) Więc do momentu "popuszczenia" ;) :) wierciłem wiertłem 4mm.

13.) Teraz należy wykonać zestaw naprawczy !!

14.) Mój zestaw naprawczy to RURKA OD BALONA i RURKA OD LIZAKA, rurka od balona jako grubsza umieszczona została na samym dole, rurka od lizaka ładnie wsuwa się bez klejenia w r. od balona (UWAGA, CZASAMI RURKI OD BALONA SĄ ZA DUŻE, WTEDY MOŻNA RURKĘ OD LIZAKA WPRASOWAĆ W KOSZULKĘ TERMOKURCZLIWĄ KTÓRA ZASTĄPI BALONONĄ RURKĘ). Wtedy w rurkę od lizaka na samym końcu wprost IDEALNIE WKRĘCIMY DYSZĘ SPRYSKIWACZA !! (zdj. 4,5)

15.) Wsunąłem "zestaw naprawczy w osłonę, prowizorycznie bez skręcania złożyłem mechanizm, aby zobaczyć jak to by wyglądało. (zdj. 6,7)

16.) Rurka od lizaka wystaje, więc trzebą ją obciąć na równi z trzpieniem.

17.) Składamy mechanizm, skręcamy ; przykręcamy go do klapy (narazie PROWIZORYCZNIE, żeby w razie niepowodzenia nie męczyć się z ponownym rozkręcaniem wszystkiego)

18.) Jeżeli nic nie cieknie wszystko działa ROBOTA SKOŃCZONA ;) :)



Ostatnia aktualizacja: 15.06.2011 22:49:48
Dodano: 13 lat temu
Fachowo wykonana naprawa!
Dodano: 13 lat temu
Do kitu, bo zawsze przy naprawach nie mam cyfrówki :D

Bolączka typowa tak, czeka mnie jeszcze wymiana mikrowłącznika w klapie, bo cieknący płyn chyba mu "pomógł" ;) :)
Dodano: 13 lat temu
Typowa bolączka czwórek... dobra robota tylko te zdjęcia Ci się rozmazały.;)
Dodano: 13 lat temu
Robota dobra, ale zdjęcia do kitu.
Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Daj ostrzejsze zdjęcia, jeśli możesz. Na tych niewiele widać.
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl