Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » najdroższy ból BMW







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
  • przebieg 285 697 km
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1059 razy
Data wydarzenia: 25.03.2012
najdroższy ból BMW
Kategoria: serwis
Mamy już wiosnę wiec czas przyjżec się jak auto przetrwało łagodną ale srogą zimę po naszych polskich poligonach. Nie znam się na zawieszeniu a z zawodu mechanik ze mnie jak każdy właściciel swoich 4 kółek (poza mechanikami ;) ) wiec postanowiłem że zaprowadzę auto do specjalisty który zna BMW od podszewki i wie jak ewaluowały dane modele, oraz jakie zmiany przynosiły nowe generacje. Sytuacja wyglądała u mnie tragiczne ponieważ, podczas jazdy w zakrętach auto strasznie bujało gdzie ograniczenie było do 60 a ja miałem krzyże w oczach przy 45 a to już nie są żarty dla auta które jedzie ponad 200km/h. W szczecinie mam takiego jednego fachowca który wie co w aucie piszczy a co jest dobre a co nie. Szczęście było że w ogóle zostałem obsłużony bo nie jedna beema do niego wpada a majster ma zamówień na ponad 1,5 miecha do przodu, wiec to też fart był. Cała naprawa trwała 2 dni al portfel przeszła drastyczne odchudzenie, ale liczyłem się z tym i odkładam co roku jakieś zaskórniaki na naprawy. Auto pod domem wiec w tym roku z naprawami koniec. Do reportażu dołączam kilka zdjęć a jutro części powędrują na złom, jak ktoś by chciał do niego tela to mogę dać, dodam tylko że Mechanik buja się w tej marce ponad 30 lat wiec to nie jest byle kto.

Wszystkich części nie potrafię wymienić ale to co mogę to wymienię:
-tuleje pływające 2 sztuki (małe krążki)
- Amortyzatory przód tył
-poduszki pod silnikiem (znajdują się nad amorami z przodu)
-parę gum nie potrafię powiedzieć gdzie one były
-podkładka pod kielich czy coś takiego (uszkodzone było łożysko a całość trochu się wygięła )
Dodano: 12 lat temu
zawsze ma ,a te czesci sie zuzywaja i to dosyc szybko na naszych pieknych drogach-a najbardziej zima i przełom zimy i wiosny kiedy rozpadliny i dziury straszą na maxa...beemy i tak maja wytrzymalsze zawiechy od wiekszosci samochodów-zreszta moze u mnie wolniej ten proces przebiega bo w zime staram sie oszczedzac "normalne"furki a używam głownie terenówy-to jest idealites auto na nasze polskie zaje...drogi-z drugiej strony nie mam za bardzo wyjscia-mieszkam na total zadupiu a w zime w nocy jak mam telefon ze za pól godziny mam byc na sali operacyjnej to terenówa jest bezcenna-zwłaszcza taka toporna jak jeep
Dodano: 12 lat temu
Do gregbun: od nowości nie wymieniane wiec miało prawo sie rozwalić
Dodano: 12 lat temu
E tam adi-szkoda że sie nie zgadalismy-ogarnelibysmy większosc tego co na fotach w pare godzin na kanale-no ale ważne że zrobione-bezpieczeństwo najważniejsze.Zima +nasze piękne drogi robia swoje,choc w e39 jedyne na razie co z zawiechy przez póltora roku wymieniałem to łaczniki stabilizatora,a w tej co rozbiłem przez 4 lata raz łaczniki i amorki z przodu-poza tym nie dotknałem sie zawiechy-a powiem że sprawdzam zawieszenie czesto czy wszystko wporzo,nie ma luzów itd-nie naleze do osób które oszczedzaja na bezpieczenstwie,wiec chyba e39 jakies odporniejsze na nasze drogi od e46
Dodano: 12 lat temu
Do adiskorpion7: Dobrze powiedziałes,bo na szczękach są okaładziny[up]Wiesz,myslałem że w Twojej Becie są tarcze z tyłu hamulcowe
Dodano: 12 lat temu
Do kurcok: nio w środeczku masz szczeki a ja na to okładziny powiedziałem ;DDDDDDD
Dodano: 12 lat temu
Do adiskorpion7: Masz okładziny?tzn że na bębnach z tyłu,chyba że zle kojarzę.Ja mam klocki
Dodano: 12 lat temu
Do kurcok: ja jeszcze wymienię okładziny na ręcznym ale to już sam zrobię bo nie jest to trudne jak zawieszenie, ale u mnie było dużo więcej niż tyś ale w końcu były 4 amory, fakt byłem gotowy na taki wydatek ale miałem zrobić coś jeszcze jednak muszę odłożyć to na inny etap napraw czy dopieszczenia ;) dziękuje wszystkim że spojrzeli na mój wpis

PS. Dziś miałem przegląd i dowiedziałem się że zawiecha jest w super stanie; nic dziwnego skoro w przeciągu 2 lat wymieniłem cały przód i połowę tyłu zawieszenia. Oczywiście zaliczony przegląd, a jutro okładziny do ręcznego zakupie
Dodano: 12 lat temu
Kasiory pękło,ale coś za coś[up]Ostatnio wymieniałem amory i pare żeczy jeszcze doszło i tysiak zostawiony.
Dodano: 12 lat temu
Do bushido8: szczerze nie myślałem że buma jest taka sztywna :D, to na torze nawet z standardem musi być niesamowicie przyczepna, muszę powiedzieć że każdą nierówność czułem i każdy asfalt słyszałem :)
Dodano: 12 lat temu
No to powinna bunia teraz śmigać aż miło . pozdrawiam .
Dodano: 12 lat temu
kasy trochę poszło ale teraz zakręty Ci nie straszne:) oby jak najdłużej.
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: niestety na wprost fajnie się jedzie ale w zakrętach krzyże w oczach, bałem się na długim lewym 5 jechałem przy zjeździe z autostrady, ale jestem i tak pełen podziwu że amory przetrwały 11 lat. Jeśli jeździłeś kiedyś ikarusami to wrażenia podobne a raczej identyczne :D, a za kilkanaście dni przegląd wiec i tak i sak musiałem to zrobić i tak i siak, PS. Od października odwlekałem tą wizytę ile sie dało aby wytrzymać do tej pory aż załatają te dziury, przynajmniej te większe ;)
Dodano: 12 lat temu
Teraz przynajmniej na długo masz święty spokój[up]
Dodano: 12 lat temu
Portfel odchudzony ale dywan w garażu masz zarąbisty
Dodano: 12 lat temu
No to kilka tysiaków zniknęło z portfela :-(
Cóż, utrzymanie auta kosztuje, a podejrzewam, że i tak za długo zwlekałeś z tą robotą, więc już nie miałeś na co dłużej czekać...
Dodano: 12 lat temu
Do adiskorpion7: ja ten rok też muszę jeszcze przejeździć na 15stkach- kupiłem nowe opony w ubiegłym roku i szkoda by ich było...
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: na oku mam felgi Mpakietu z e46 ale te zawieszenie tak mi uszczupliło portfel że koniec w tym roku na drogie wydatki, ale są też tego plusy = prawie całe nowe zawieszenie mam :D a już na pewno z przodu. ;)
Dodano: 12 lat temu
a myślałem że tylko ja po poligonach śmigam ;)
amory i sprawna zwiecha to podstawa bezpiecznej jazdy[up]
Dodano: 12 lat temu
u mnie było tak samo na zakrętach...po wymianie zawieszenia tylko szerszych opon i większego rozmiaru felgi mi brakuje żeby jeszcze szybciej wchodzić w zakręty:)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl