Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Bora "Bora Bora Airlines" » mała renowacja reflektorów







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Bora
  • przebieg 268 450 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3844 razy
Data wydarzenia: 19.06.2010
mała renowacja reflektorów
Kategoria: zmiany w aucie
W końcu znalazłem czas na lekką renowację reflektorów, bo po 10 latach pleksa nie wyglądała za pięknie, a i światło było rozpraszane i w nocy się źle jechało. Za poradami z różnych forów zakupiłem papier ścierny 600/1000/1500/2000/2500 i zrobiłem polerkę, a na koniec poszła pasta lekkościerna tempo. Efekt zadowalający :) Przydało by się jeszcze od wewnątrz troszeczkę przeczyscić reflektorki, ale póki co obejdzie się :). Polecam ten zabieg jak ktoś ma zniszczone reflektorki, nic trudnego i jakby się uprzeć to w 1-2 godziny można się wyrobić :).
Dodano: 13 lat temu
Tez bym musiał się zabrać za moje reflektorki :) Jakbym miał problem też
się zgłoszę Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do mati190: nie ma problemu...pomogę jak tylko będę mógł :)
Dodano: 13 lat temu
No no duża zmiana nie spodziewałem się aż takiego efektu ja w szkodniku bym chyba musiał zrobić coś podobnego wiec jeśli nie będziesz miał nic przeciwko zgłoszę się po poradę. Pozdrawiam i szerokości
Dodano: 14 lat temu
dzisiaj sprawdziłem światełka w nocy i różnica jest kolosalna (na + oczywiście) :)
Dodano: 14 lat temu
no fachowa robota! U mnie jeszcze nie jest tak źle, choć oczywiście widać już charakterystyczne punkciki.
Ciężka sprawa z tą plexą, jak sobie człowiek chce jaśniejsze halogeny wstawić to szybciej matowieje klosz :(
Dodano: 14 lat temu
Poliwęglan lepszy itd ale weź i psikaj jakimś dziadowym płynem spryskiwaczy:d Kwartał i świeci się lampa, a droga przed autem wcale;-) Często płyn shell i bp były oskarżane o nie przystosowanie do xenonów właśnie poliwęglanem przykrywanych. Jak to zwykle bywa: coś za coś;-) a płaci zawsze klient;-)
Dodano: 14 lat temu
Do andkul2: No niestety nie. Kwestaia rocznika i samej marki. Teraz większość robi z POLIWĘGLANU. Sama plexi jest bardziej podatna na zarysowania i warunki atmosferyczne. Wykorzystywany obecnie komponent do kloszy jest podobny jak plexi ale znacznie mniej podatny jak poprzednik, nie mówiąc już o przepustiowości światła i jego strat, czy też wytrzymałości na wysokie temperatury przy oświetleniu xenonowym. Poniżej krótki opis:

Plexi jest sztywnym, transparentnym materiałem termoplastycznym. Naturalnie bezbarwny o wyjątkowej przezroczystości, doskonałej odporności na promieniowanie UV i warunki zewnętrzne, może być barwiony w celu uzyskania szerokiego zakresu odcieni i kolorów. Szeroka gama wyrobów jak płyty bezbarwne, opal, białe , kolorowe translucentne i transparentne, wykończenie powierzchni z połyskiem lub matowe stwarza nieograniczone możliwości zastosowań odpowiadającym różnorodnym zapotrzebowaniom projektantów. Daje się uzyskać prawie nieograniczoną gamę przepuszczalności światła i rozproszenia. Akryl występuje w formie wylewanych i wytłaczanych (extrudowanych) płyt, granulatu, rur i prętów. Doświadczenia wykazały, że płyty wylewane i wytłaczane mogą być stosowane wymiennie w wielu przypadkach. Jednakże wybór płyt w specyficznych zastosowaniach podyktowany jest różnicą w ich własnościach i wymaganiach.

Płyty poliwęglanowe produkowane są metodą ko-ekstruzji ( współwytłaczania ) z żywicy poliwęglanowej. Do najbardziej istotnymi cech poliwęglanu ( PC ) zaliczyć należy bardzo wysoką udarność (odporność na uderzenia 200- 300 razy większa niż dla standardowego szkła), doskonałą transparencję (LT do 92 % dla płyt litych bezbarwnych) oraz zwiększoną odporność temperaturową (możliwa praca w zakresie od - 40 do 120 °C), a także zmniejszoną palność w porównaniu z innymi tworzywami sztucznymi oraz odporność na warunki atmosferyczne (wersja
Dodano: 14 lat temu
Lampy jak nówki;-))
Dodano: 14 lat temu
a ja myslałem ze klosz w aucie jest zawsze szklany :) polerka wyszła OK
Dodano: 14 lat temu
Do leinad: Tak jak pisał JoeBo nie wyciągałem kloszy, za dużo roboty, potem ustawianie ich spowrotem :/...a wystarczy trochę uważać, a najlepiej podłożyć jakieś ochronne szmatki jak to widać na ostatnim zdjęciu po lewej, na środku można polerować z rozmachem, a przy krawędziach bardziej uważać.
Dodano: 14 lat temu
Do leinad: Widac że nie ściągał. Zobacz na szmate podłożoną pod lampe. Jeśli to tylko rysy na zew. powłoce, nie ma sensu ściągać klosza. No chyba że boisz się porysować zderzak to możesz się pokusić o wyciągniecie. Ale dużo więcej roboty przy tym. A jak zrobisz z głową to dasz rade bez ściągania.
Dodano: 14 lat temu
widać efekt. powiedz zdejmowałeś lampę do polerowania, czy robiłeś to na samochodzie? bo przymierzam się do tego samego ale nie wiem czy trzeba lampę zdjąć.
Dodano: 14 lat temu
Gratuluje. Efekt świetny. Sam niegdyś robiłem to samo w swojej mazdzie, z różnicą taką, że ja miałem klosz szklany a nie plexi. U Ciebie więcej uwagi trzeba było by nie zniszczyć plastiku.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl