Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo Brera [2010-2012] » Krótka przejażdżka, sesja zdjęciowa i pomiary przyspieszenia







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo Brera
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 852 razy
Data wydarzenia: 02.10.2011
Krótka przejażdżka, sesja zdjęciowa i pomiary przyspieszenia
Kategoria: obserwacja
Po ponad miesięcznej przerwie znów zasiadłem za kierownicą Brerki. Tym razem była to tylko jazda miejska, z krótkim odcinkiem na obwodnicy.
Zrobiłem też kilka fotek wnętrza, które można zobaczyć już w galerii auta.

Na koniec postanowiłem sprawdzić przyspieszenie do setki. Pomiary takie robiłem już w zeszłym roku, i chciałem je teraz porównać. Wtedy Brera miała przebiegu ponad 2 tys. km przebiegu, czyli była jaszcze w trakcie docierania, teraz jest już ponad 10 tys. km na liczniku, i silnik można uznać za całkowicie dotarty.
Według programu RaceChrono, jest spora różnica pomiędzy pomiarami zeszłorocznymi, a tegorocznymi. Nie wie czy to tylko sprawa dotarcia silnika, czy może też lepsze poznanie auta prze zemnie, i płynniejsze ruszanie. W zeszłym roku najlepszy czas jaki wykręciłem to 7.8 sekundy, a teraz aż trzykrotnie zszedłem poniżej tego wyniku, i to znacznie. Aż sam nie wiem co tych wynikach myśleć, bo są... zbyt optymistyczne!

Producent podaje, że przyspieszenie Brery z 200 konnym silnikiem TBi to 7.7 sek. do setki. Wprawdzie na hamowni wyszło, że mój silnik ma 210 KM, ale najlepszy wynik jaki uzyskałem, to 6.7 sekundy. Aż o sekundę lepszy od danych producenta! Mam spore wątpliwości, czy ten wynik jest wiarygodny... W każdym razie z informacji znalezionych w necie wynika, że program RaceChrono jest jak najbardziej wiarygodny w porównaniu z profesjonalnym G-Techem. Różnice między pomiarami obu tych programów, to maksymalnie 0.2 sekundy...

Jeszcze na koniec mała refleksja odnośnie przyspieszeń Brery w porównaniu do Tigry. Kilka dni wcześniej na tym samym odcinku mierzyłem Tigrę. Jest to prosty, dosyć krótki odcinek drogi. Przed wymianą świec Tigra miała czasy 14-16 sekund, i na tym prostym odcinku ledwo byłem w stanie dojść do prędkości 100 km/h. Po wymianie świec osiągałem ją bez problemu, i przy czasach 11-12 sekund miałem już sporo miejsca na spokojne hamowanie. Brerą, przy czasach 7-8 sekund, prędkość 100 km/h osiągałem już mniej więcej w połowie tego odcinka - różnica wprost ogromna.
Dopiero po takich spostrzeżeniach, zdałem sobie sprawę z tego, jak bardzo na skrócenie manewru wyprzedzania wpływa moc auta. Rzeczywiście mocniejsze auto może być bezpieczniejsze - przynajmniej podczas wyprzedzania...

Na koniec tych wrażeń odwiedziłem myjnię, autko wypucowałem, wytarłem, a nawet odkurzyłem.

No i jeszcze jedno. Wciąż kocham to auto, nawet chyba jeszcze bardziej niż wcześniej. Nie tylko wygląda, ale i jeździ. I chociaż nie ma przyspieszenia jak bolid F1, to wciskanie pedału gazu do podłogi jest niezwykle przyjemne...
Ostatnia aktualizacja: 08.10.2011 22:57:10
Dodano: 12 lat temu
foty zaje....... [guru] - i znowu DD ... to robi się nudne
Dodano: 12 lat temu
no to teraz wysmarować do aso pismo, że ty chciałeś auto z przyspieszeniem 7,7, a dostałeś 6,8 i że chcesz rekompensatę finansową szczerze to ja nie wierzyłem że auto z 210 końmi może aż 7,7 sekundy robić do setki, czyli sekundę szybciej niż cif taty... także ja w pełni wieżę, najwyraźniej masz więcej umiejętności niż kierowcy testowi alfy[guru] tylko się cieszyć;)
a co do bezpieczeństwa, to moc jeszcze przy ucieczce przed łosiem najeżdżającym na tył się przydaje;)
a no i bym zapomniał, foty genialne
pzdr i przyczepności
Dodano: 12 lat temu
Ten silnik dostanie nobla bo przy takiej mocy i takiej masie przyspieszać w czasie poniżej 7 sekund. Ale to może kierowca powinien, Alfa powinna Cię wziąć za kierowcę testowego.

Zdjęcia oczywiście pełna klasa.:)
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: nie nie. Obecnie nie jeżdżę wcale bo najpierw przewód sprzegła na zamówienie był robiony i trwać to swoje mysiało, a teraz kończą się robić inne poprawki względem serii. Czy uciekać ktoś komuś może da się i bez porównywania... Vigg ma ok. 20-22sek do 200km/h. Ciekawi mnie blokada wyobraźni czemuż to nie ra się od 0 rozpędzać na autostradzie? Od równo 10ciu lat zabawy takie są mi znane.
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: Już chyba nikt się nie dziwi
Dodano: 12 lat temu
Do tofana:
Nie ma to jak dobra motywacja - dzięki Ci Tofano!
Dodano: 12 lat temu
Do mariow44:
Co racja, to racja :-)
Dodano: 12 lat temu
Do And1WT:
Wyczucie auta jest rzeczywiście dużo lepsze. O wiele płynniej ruszam, biegi chyba też sprawniej zmieniam. Przy pomiarach przy 2 tys km kilka razy przekroczyłem 10 sekund, a teraz tylko raz minimalnie 9.
Tak jak napisałeś, to wszystko może mieć wpływ...
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233:
Ale się zdziwiłem - że nie przeczytałeś
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin:
Hamownia, moje subiektywne odczucia, a także te pomiary, wskazują, że silnik rzeczywiście dobrze dotarłem, choć nie do końca tak go docierałem jak w większości zalecają, ale wygląda na to, że to była dobra decyzja :-)
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar:
Dzięki :-)
A pomysły są takie, żeby... jeździć ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do kaszlarz:
Z tą średnią to różnie do tego się podchodzi. W każdym razie nawet ze średnią jest dobrze - dużo lepiej niż przy poprzednich pomiarach przy 2 tys. km :-)
Dodano: 12 lat temu
Do tabur:
Jak zwykle - dzięki :-)
Dodano: 12 lat temu
Do picabo7:
:-)
Dodano: 12 lat temu
Do PiotrPWPK:
Z mocą auta to jest tak jak w przypadku wielu innych rzeczy - można wykorzystać w dobrym celu, a można też w złym - wszystko zależy od człowieka :-)
Dodano: 12 lat temu
Do katest123:
Aż tak to widać? ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do pafka:
Wszyscy tak ci kadzą, aż już mnie to denerwuje!
Weź się w garść i zrób coś choć raz lepiej niż zawsze!
Dodano: 12 lat temu
Do de_puta_madre:
Przy Tobie włoskiego się nauczę ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do tofana:
Hehe, aż mnie na ziewanie wzięło... ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power:
Aż nieprawdopodobne... Ale nawet jak by było z pół sekundy więcej, to i tak jest świetnie
Dodano: 12 lat temu
Do sequoia1:
Hehe - dzieje się trochę w moim motoryzacyjnym życiu :-)
Jak tu nie kochać samochodów?
Dodano: 12 lat temu
Do zombbies:
Wszystkiego trzeba używać z głową. Na pewno przy wyprzedzaniu, czy przy włączaniu się do ruchu, auto mocniejsze jest bezpieczniejsze :-)

Do tych pomiarów użyłem darmowego programu RaceChrono, który pomiary robi za pomocą gps-a.
Dodano: 12 lat temu
Do rafter:
Dzięki :-)
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: Nie bądź taki skromny. Większość ludzi nie zdaje sobie co to znaczy mniej jak 7 do setki. Nawet ja.
Dodano: 12 lat temu
Do mariow44:
No może wyścigówka to za dużo powiedziane, ale dla mnie autko idealne :-)
Dodano: 12 lat temu
Do NOoLE:
No mi też, choć obawiam się, że jest to niezwykle mało prawdopodobne
Dodano: 12 lat temu
Do rafcio88:
Hehe - a może to nie jest jeszcze moje ostatnie słowo
Dodano: 12 lat temu
Brera była kupowana jako auto weekendowe, i owszem, chciałbym jeździć nią częściej, ale nie chciałbym by to było auto codzienne. Po pierwsze zaraz by mi obili ją ze wszystkich stron, a po drugie, jeżdżąc nią tak rzadko, praktycznie cały czas mam wrażenie jak bym ją dopiero właśnie kupił, także radość z jazdy jest podwójna

210 KM to już można atakować te 6.7, ale raczej nie Brerą - jest za ciężka. Może kiedyś będzie mi dane zmierzyć czymś profesjonalnym, to będę miał porównanie...

Nie mam zamiaru sprzedawać, ale kto wie czy nie będę zmuszony. Oby jednak nie...
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski:
Na autostradzie to raczej przyspieszenia od zera do setki nie sprawdzimy ;-)
A to, że przy prędkościach autostradowych byś mi uciekł, wcale nie musi oznaczać, że do pierwszej setki nie moglibyśmy iść podobnie ;-)
A jazdę do pełnego doładowania i do odcinki polecam - nie tylko na autostradzie
Dodano: 12 lat temu
Poniżej 7s to juz naprawdę świetny wynik. Na taką różnicę pewnie wpływ ma wszystko. Twoje wczucie w auto, 10KM też minimalnie pomaga, może paliwo...
Ważne że jest szybko :-)

Świetne zdjęcia.

Pozdro :-)
Najnowsze blogi
Dodano: 17 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 17 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
46 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl