Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mazda 6 GG LF
»
Konserwacja podwozia czyli poprawiamy fabrykę ...
Wpis w blogu auta
Mazda 6
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 11087 razy
Data wydarzenia: 10.11.2010
Konserwacja podwozia czyli poprawiamy fabrykę ...
Kategoria: serwis
Warsztat rozpoczął robotę od dokładnego umycia/oczyszczenia spodu samochodu, potem kilka godzin suszenia (włącznie z użyciem dmuchawy), następnie specjalnym podkładem wiążącym rdzę pokryto miejsca, gdzie pojawił się niechciany nalot. Po wyschnięciu podkładu nałożono wzgl. wtryśnięto środki serii Valvoline Tectyl. Na koniec mycie karoserii.
Oczekuję, że zabezpieczenie wytrzyma trzy sezony zimowe. Po 12 i 24 miesiącach pojawię się w warsztacie na przeglądach gwarancyjnych i w razie stwierdzenia wad w zabezpieczeniu będą wykonane poprawki.
Przy okazji: Pierwotnie planowałem konserwację we wrześniu, ale akurat auto było cały czas w użyciu i termin w warsztacie przepadł. Polecam wykonanie takich operacji przy wysokich temperaturach otoczenia (lato, wczesna jesień), ponieważ po umyciu wzgl. nałożeniu podkładu łatwiej wysuszyć auto, a dodatkowo konserwowane powierzchnie w wyższej temperaturze lepiej "przyjmują" nakładane specyfiki. Jeśli chodzi o porządne środki do konserwacji, to ustaliłem, że jednymi z najlepszych są produkty Valvoline i Noxudol. W PL popularny jest Bitex, tańszy, ale wyraźnie gorszy.
Ostatnia aktualizacja: 10.11.2010 23:48:08
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
To była reklama ...
Ważne, żeby przy zabezpieczeniu nie zaczopowali na nowo otworów odpływowych w progach .
U mnie spód miał w zasadzie kilka plamek rudej. Zrobiłem tę konserwację przede wszystkim ze względu na nadkola. Tzn. też są niby w idealnym stanie, ale wiadomo, ruda w tym miejscu potrafi baaardzo gwałtownie zaatakować i po pół roku od pierwszej oznaki jest tragedia. Potem darcie do gołej blachy, jakiś ocynk lub mini reparaturki, malowanie itp., a cała historia kończy się wydatkiem przynajmniej półtora kawałka ... Plus modlitwy, że nie było nawrotu choroby. Najbardziej dziwi mnie w tym wszystkim to, że taki masowy problem, który dotyczy nieprzerwanie modeli od roku 1997, nie został rozwiązany nawet w poliftowych GG/GY.
No fakt, tragedi nie ma.
Nadkola, typowa choroba 6tek I generacji, są zdrowe..
Ale Kolega-Mechanik gdzieś tam pod spodem Rudego wywęszył, tak że kiedyś się za niego wziąść będzie trzeba
@Morone: A może spód auta w nieskazitelnym stanie i nie miałeś odpowiedniej motywacji . Mnie w zimę zdarza się jeździć po terenach, gdzie samorządy mają chyba dostęp do taniej soli, sypią na maksa, coś niesamowitego ...
W przyszłym roku...