Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Freemont » Klocki hamulcowe tylne - awaria







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Freemont
Jeździ: Fiat Freemont
Wcześniej jeździł: Fiat Linea 1.3 Multijet 90 KM
  • przebieg 44 300 km
  • rocznik 2012
  • silnik 2.0 Multijet II 16v
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1679 razy
Data wydarzenia: 06.10.2014
Klocki hamulcowe tylne - awaria
Kategoria: serwis
Freemont dostał początkiem października 2014 r. komplet nowych klocków hamulcowych na tylną oś. Około trzech tygodni temu wybrałem się do Jaworzyny Śląskiej k. Wrocławia na Galę Parowozów 2014. Po dojechaniu na miejsce (dystans 420 km) przy parkowaniu usłyszałem, że z lewej strony cicho popiskuje mi jeden klocek hamulcowy. Sprawdziłem stan hamulców oraz temperaturę lewej tarczy. Była lekko ciepła podczas gdy prawa była zimna. Lewe koło miało jakąś usterkę. W tym samym dniu wróciłem do domu. Na następny dzień rano zdemontowałem lewe koło i odkryłem, że jeden z klocków klinował się w jarzmie przez co nie miał ochoty luzować po zdjęciu nogi z hamulca. Zdemontowałem klocki z felernej strony i wyczyściłem prowadnice klocków. Nazbierało się tam trochę brudu i to on był przyczyną usterki. W ten sposób zużywał się szybciej niż pozostałe. Skutek był taki, że 3 klocki miały po ok. 8 mm okładziny, a jeden felerny zaledwie 3 mm. Trochę obawiałem się czy nasze europejskie klucze będę pasować do Freemonta ponieważ jest to samochód zaprojektowany i wykonany w Ameryce. Okazało się jednak, że Chrysler użył śrub skalowanych w systemie metrycznym a nie calowym. Nie było innej rady jak wymienić komplet klocków. Zakupu dokonałem w sklepie Inter Cars, który jest zlokalizowany niedaleko ode mnie. Koszt kompletu klocków na dwa koła - 120 zł - cena chyba dobra i raczej niższa niż można by się spodziewać. Freemont dostał nowe klocki, a ja będę mieć spokój na następne 50 tys. km.

Kończąc wrócę do odległości dzielącej mnie od Jaworzyny Śląskiej. Przejazd tej trasy zajął mi 4h20 min a wszystko dzięki ekspresówkom i autostradom, na których nie przekraczałem dozwolonej prędkości. Dobrze się zaczyna jeździć po Polsce. Co by złego nie powiedzieć, jest coraz lepiej. Trasę tam i z powrotem pokonałem w ciągu 14h, z czego 5h spędziłem na miejscu.
Ostatnia aktualizacja: 09.10.2014 09:33:54
Dodano: 9 lat temu
I naprawić można własnym sumptem - idealny Fiat :)?
Dodano: 9 lat temu
Do deeptrip: dokładnie
Dodano: 9 lat temu
Do linea: No cóż, będzie musiał mi wystarczyć Twój opis ;-) Dzięki!
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Jakoś tak wyszło, że tym razem nie robiłem fotek. Impreza była zacna, bo zjechało na nią 8 parowozów - trzy z Czech i pięć naszych. Były dwie perełki - wychuchany Ty42 z Pyskowic i świeżo odnowiony OKz32 z Chabówki. Oczwyście Czeszki też się prezentowały zacnie. W Jaworzynie byłem po raz pierwszy. Zaskoczyła mała liczba odwiedzających w stosunku do Wolsztyna. Druga sprawa, to odgrodzenie prawozów od publiczności. W Wolsztynie prawozy są udostępnione odwiedzającym imprezę. Można do nich wejść, pobrudzić się, poczuć ciepło z kotła. W Jaworzynie tak nie jest. Ale pomimo tego warto było się tam wybrać :-)

Do LeVinh: Tłoczki nie sprawdziłem, ale gumowe kołnierze wyglądały na nieuszkodzone. Aby je sprawdzić musiałbym wyjąć, a tego nie chciałem robić, bo to grubsza robota i bez pomocy drugiej osoby nie dałbym sobie rady. Samochód jest młody, więc za wcześnie na takie usterki. Gdyby z tłoczkiem było coś nie w porządku, to klocki zużyłyby się równomiernie. U mnie mocno starł się tylko jeden klocek, więc wszystko wskazuje na to, że przyczyną przyspieszonego zużycia było zakleszczenie się w jażmie. Będę obserwować tą stronę i wtedy będę wiedzieć czy dobrze zdiagnozowałem usterkę czy może czegoś nie doaptrzyłem. Klocki są wspólne z Chryslerem Grand Voyagerem/Dodge Caravanem. Problemów z dostępm do części rozprowadzanych poza siecią ASO nie ma żadnych. Klocki kupiłem ot tak wchodząc z ulicy do sklepu, co mnie zaskoczyło :-)
Dodano: 9 lat temu
Przeczytaj mój wpis, a zobaczysz, że nie tylko Tobie takie wpadki się zdarzają: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/peugeot-207/bebnowe-perypetie-23750/ ;)
Dodano: 9 lat temu
Do deeptrip:
oj byly, byly, zwlaszcza w tych starszych, tzn. lata 90 i wczesniej. ja mam kilka zestawow kluczy metrycznych i SAE. uzywalem je w chryslerach. wiekszosc srub jest metryczna (zdaje sie, ze w nowszych amerykancach uzywa sie wylacznie systemu metrycznego) fakt, ale roznie bywa. Czasami sruby puchna (utleniaja sie) i nie spelniaja specyfikaji. Np. fabryczne sruby od kol w Chryslerach LX puchna o kilka rozmiarow :) Warto miec rozne klucze.

PS.
Dodano: 9 lat temu
ty lepiej sprawdz czy tloczki dzialaja poprawnie. jakos nie chce mi sie wierzyc ze "klocek" ci sie zaklinowal.

mi kiedys tloczek pekl w chryslerze T&C i zablokowal kolo podczas jazdy. zmienilem caly zacisk.


Dodano: 9 lat temu
Do Slawomirus44: jak się ma dwie lewe ręce i nie myśli to lepiej się hamulców nie czepiać bo można zrobić kuku sobie i innym
Dodano: 9 lat temu
a propos mitu calowych śrób w amerykańskich samochodach... spotkał się ktoś z Was z takimi?? Bo ja jeszcze nie miałem okazji... jak tak to w jakim samochodzie?
Dodano: 9 lat temu
Mi kiedyś w Fabii zablokowało się tylne koło. Znajomy powiedział żebym czymś stuknął to powinny puścić. Oczywiście podziałało. Ale będąc nadgorliwym postanowiłem rozebrać i sprawdzić czy wszystko Ok. Rozebrałem było OK. Będąc nadal nadgorliwym nacisnąłem, nie wiem po co na hamulec. Niestety szczęki się rozeszły i nie chciały wrócić na miejsce. Na szczęście zadzwoniłem po mechanika który przyjechał i naprawił. Wystarczyło wiedzieć gdzie podważyć śrubokrętem pewną sprężynę. Po jakimś czasie zaczął cieknąć też cylinderek co było też moją winą. Więcej sam takich rzeczy nie robię. U kolei za jakiś czas proponuję sprawdzić cylinderki hamulców. Tak na wszelki wypadek.
Dodano: 9 lat temu
Ja bym postawił 150 tysi. Co 50 tysi. to przód się wymienia a nie tył.
Dodano: 9 lat temu
Szkoda, że nie wrzuciłeś nam tu fotek z Gali Parowozów 2014, to byśmy ją przynajmniej wirtualnie odwiedzili ;-)
Dodano: 9 lat temu
Cena faktycznie ok. Czyścić Panie trzeba czyścić :-)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
7 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl