Wpis w blogu auta
Mazda 3
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1333 razy
Data wydarzenia: 16.06.2011
Instalacja Turbo Inlet Pipe
Kategoria: inne
Wczoraj cos mnie wzielo na zmiane oryginalnego TIP-a (Turbo inlet pipe). Jest to rura (w oryginale plastikowa) doprowadzajaca powietrze z dolotu (filtra powietrza) wprost do turbiny.
Aftermarketowa rure kupilem od wlasciciela MPS6. Od 3 misiecy lezal i kurzyl sie na polce, bo nie moglem poradzic sobie z jedna ze srub. Taka franca jedna - co to potrafi za skore zajsc. Znajomi z AWC polecali nafte, ale ja czlek oswiecony jestem i zakupilem specjalistyczno specjalizowany srodek srubo-bojczy. Pomoglo.
Srube odkrecilem i box od akumulatora zdjalem.
I zaczela sie masakra. Tragedii ze zdjeciem starego tipa jako takiej nie bylo, ale pierwsze zwiastuny koszmaru instalacji powoli sie uwidacznialy.
Jak to japoncy robia, ze potrafia w tak malej przestrzni upchac tak wiele? Kable, przewody, wtyki, pompy, i inne cuda - wszystko pomieszane ze soba bez skladu. Tak, ze reki nie da sie wcisnac.
Okazalo sie, ze nowy TIP jest dluzszy i co gorsza szerszy u nasady od oryginalu. Ile krwi napsulem, rak poharatalem, zeby go zdolac umiescic na miejscu. Wszystkie elmenty w komorze uparly sie, zeby mi zycie uprzykrzyc. 2 razy pod silnik wpadly mi narzedzia i 2 kurna razy musialem odkrecac oslone silnika, bo oczywiscie od gory wyjac sie nie da... reka wchodzi do polowy i klin...
Nie obeszlo sie bez problemow z natury "jestem inny - nie pasuje do tego otoczenia". Tak sie okazalo, ze dolot K&N, ktory staralem sie podlaczyc do tip-a firmy CPE. Jak to w zyciu bywa, kazda z tych firm ma wlasna filozofie budowy czesci, ich wielkosci i spasowania. W skrocie - nie chcialy ze soba wspolpracowac i sie polaczyc, scalic.. zespolic...ehh
Duma mnie teraz rozpiera, bo zwalczylem ich opor poslugujac sie wyszukanym slownictwem, sila dloni (nie piesci) i skalpelem Mozna powiedziec, ze wyszedlem z pojedynku "na tarczy" - tylko pewnosci nie mam, czy nie jest ona ze spruchnialego drewna.
Prace zakonczylem o 4 nad ranem. Na 7:30 mialem umowionego mechanika na sprawdzenie lozyska w przednim kole - piszczy cos i ociera okrutnie. Jak budzik oznajmil, ze za 2 godziny i 15min mam pobudke - wybuchlem pustym, bezdzwiecznym smiechem. Mechanik moze poczekac
Jaki jest cel tej zmiany?
Oryguinalny tip jest dosc restrykcyjny w podawaniu powietrza do turbiny. Wieksza rura oznacza wiecej powietrza. A to z kolei lepsza rekacje na gaz i zmniejszenie turbo dziury.
Czy tak jest faktycznie - dowiem sie za jakies 50km. Na razie musze dostroic komputer. Zaleca sie jazde ponizej 3krpm przez ok 80km.
Wybaczcie jakosc zdjec, ale HTC to telefon, a nie aparat :D
Ostatnia aktualizacja: 16.06.2011 15:44:42
Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
2
komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Czekam na info o efektach
Dobra robota, jestem ciekaw jakie będą efekty Twojej walki, czekam na dalszą relacje pozdrówki
a perswazja zawsze pomoże, nic na siłę wszystko młotkiem daj znać jak mazda się zestroi
pzdr