Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Rover 200 Rowerek » Instalacja Tarcz Indiglo (nareszcie)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Rover 200
  • przebieg 74 460 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.4 Si
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 6452 razy
Data wydarzenia: 12.02.2012
Instalacja Tarcz Indiglo (nareszcie)
Kategoria: zmiany w aucie
Witam

Chciałem dzisiaj pochwalić się Wam moimi nowymi tarczami Indiglo. Bardzo długo marzyłem o tym wynalazku, aż w końcu udało mi się go zdobyć. Montaż tarcz (we własnym zakresie) nie jest skomplikowany chociaż dosyć pracochłonny:

1. Najpierwej musimy zdemontować liczniki z deski rozdzielczej. Najpierw odkrecamy plastikową maskownicę - dwie śróbki umieszczone są u góry, a dwie za gumową osłonką przy kolumnie kierownicy, a także dwa zatrzaski, które tak mocno trzymają, że chyba jeden mi się złamał.
2. Po usunięciu maskownicy mamy dostęp do liczników. Przytwierdzone do deski rozdzielczej są czterema śrubami. Po ich odkreceniu musimy jeszcze odpiąć dwie wiązki przewodów z tyłu liczników i możemy delikatnie wyciągnąć nasz zestaw wskaźników.
3. Aby dobrać się do poszczególnych liczników czeka nas jeszcze troszkę dłubaniny. Musimy zdemontować plastikową szybkę - zamocowana jest na zatrzaski oraz plastikową maskownicę - też zatrzaski. po tych operacjach mamy dostep już do poszczególnych liczników.
4. Można tarcze zakładać na liczniki bez ich wyjmowania ze wspólnej centralki, ale jest to dosyć niewygodne dlatego zdecydowałem się na operacje indywidualne;)
5. Każdy z liczników zamocowany jest trzema śrubkami, które należy oczywiście odkręcić i bardzo ostrożnie wyciągnąć licznik
6. kolejnym krokiem jest odkręcenie dwóch śrubek przytrzymujących cyferblat, którymi przykręcimy także tarcze Indiglo. Z tego co się orientuję w niektórych modelach należy tarcze przykleić do orginalnych cyferblatów taśmą dwustronną (dołączona w zestawie;)).
7. Po delikatnym, acz stanowczym wciśnięciu na miejsce tarczy Indiglo skręcamy całość, uważając aby nie przesadzić z dokręceniem na maksa, bo wtedy można uszkodzić tarczę.
8. Wycinamy otworki na kable
9. A teraz najtrudniejsze, czyli podłączenie do instalacji elektrycznej. "+" musi być podłączony do "+" instalacji elektrycznej auta, a "-" do "-". Przeciwne połączenie może zniszczyć inwenter. Ja podłączyłem do jednej z lampek podświetlających liczniki i działa bez zarzutu.
10. Teraz wszystko skręcamy i już gotowe.
Ostatnia aktualizacja: 12.02.2012 18:43:06
Dodano: 11 lat temu
Pięknie świecą
Dodano: 12 lat temu
Efekt zdecydowanie wart włożonej pracy.
Dodano: 12 lat temu
Do kijaszek: Odkładałem z zaskórniaków. Długo;)
Dodano: 12 lat temu
Tylko pozadroscic! :D
Swojego chcialem tak przerobic, ale zawsze wazniejszy byl pelny bak ;)
Dodano: 12 lat temu
Efekt bomowy Dałeś mi do myślenia
Dodano: 12 lat temu
efekt bombowy:)
Dodano: 12 lat temu
Świetny opis, ja u siebie bym chciał zmienić tylko podświetlanie, też mi się nie podoba bursztynowe, ale zegary mi odpowiadają.
Dodano: 12 lat temu
Do Euzebiusz: Jak Tobie się podoba, to już nikomu nic do tego...
Dodano: 12 lat temu
No kolego też się zastanawiam nad takim montażem a nawet już prawie zamówiłem tylko nie mogę zdecydować się na kolor... super efekt
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: W nocy tarcze swiecą niezbyt intensywnie, więc nie porazają mych gałek;) Dzisiaj sprawdziłem...
Dodano: 12 lat temu
Jak montowałem aluramki do Bravo, to też licznik rozbierałem - sporo z tym zabawy było, ale i satysfakcji niemało, gdy było po wszystkim.

Ładny efekt i dokumentacja należyta :)
Dodano: 12 lat temu
Całkiem niezłe to wygląda w Twoim samochodzie bo w niektórych np. w BMW to padaka !
Dodano: 12 lat temu
Bajera[up]
Dodano: 12 lat temu
tutorial [up], jakoś tak jasno się na zegarach zrobiło
Dodano: 12 lat temu
Instrukcja obsługi montażu pierwsza klasa!!! Cyferblaty mogą być!!!
Dodano: 12 lat temu
Modyfikacja się powiodła i pełen sukces. Wyglądają dosyć dobrze chociaż ja nie jestem zwolennikiem używania niefabrycznych elementów w samochodzie. Ale teraz twój Roverek będzie bardziej indywidualny.
Dodano: 12 lat temu
Do baaartez:Jak nadejdzie noc to będą;)
Dodano: 12 lat temu
Bardzo ładnie to wygląda i wykonałeś kawał dobrej roboty[up] Dodaj jeszcze jakieś nocne fotki.[papa]
Dodano: 12 lat temu
dziennik super napisany[up] co do tarcz, mi sie nie podobają... Koleś miał w Ibizie i może to wygląda fajnie, jednak wali po oczach i w dłuższej podróży nocą jak dla mnie jest uciążliwe...
Dodano: 12 lat temu
Do mamlecz: Wiesz, tutaj nie chodzi o przerobienie auta na pseudo-sportowe. Tarcze są znacznie bardziej wyraźne, a nocne podswietlenie Rovera (bursztyn) nie było najlepsze. Tutaj mam wszystko wyraźne i widoczne. A poza tym podoba mi się;)
Dodano: 12 lat temu
Do tabur: Tak, i w końcu widzę w dzień czy mam włączone światła. Rover nie ma kontrolki świateł, a podświetlenie orginalne bardzo niewyraźne.
Dodano: 12 lat temu
Doceniam wkład pracy, ale wolę klasyczne liczniki, szczególnie w stukonnych potworach ;)
Dodano: 12 lat temu
Nieźle! Zwłaszcza prędkościomierz wydaje się czytelniejszy.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl