Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta BMW Seria 3 M50B20 vanos » Gwintowane zawieszenie, rozpórka, nowy mieszek ręcznego.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta BMW Seria 3
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1665 razy
Data wydarzenia: 26.03.2014
Gwintowane zawieszenie, rozpórka, nowy mieszek ręcznego.
Kategoria: zmiany w aucie
[bigok]

Od ostatniego wpisu trochę czasu minęło i nudno by było, gdyby się nic nie działo. Opiszę po kolei co się zmieniło w aucie

1. zmiana mieszka ręcznego - tak jak w przypadku mieszka zmiany biegów kupiłam czarny, jednokolorowy wykonany ze skóry. Cała procedura była praktycznie taka sama jak przy zmianie pierwszego mieszka. Krokiem pierwszym było podważenie ramki na której znajdował się mieszek. Później dostałam ramkę z mieszkiem, a więc musiałam je jakoś rodzielić - oczywiście zastałam to samo co poprzednio - poklejone jedno z drugim. Nowy mieszek założylam na ramkę, wcisnęłam, trochę popoprawiałam i po 15 minutach roboty miałam już nowy jednokolorowy mieszek

2. gwintowane zawieszenie - jak zapewne pamiętacie przed zimą pękła mi prawa sprężyna (przód) , co zmusiło mnie do szybkiego zakupu kompletu 4 sprężyn Eibach Sportline -45-50mm. Niestety po wyrobieniu się sprężyn musiałam zrobić przymiarkę swoich 17" na lato - no i cóż ...groziłoby to powyginaniem nadkola :( więc nowe sprężyny były tylko doraźnym rozwiązaniem...była więc szybka decyzja - kupuje gwint. Fakt faktem, zanim już kupowałam obniżane sprężyny już miałam w głowie plan kupowania gwintu, ale nie wiedziałam ,że nastąpi to tak szybko. Po wielu wątpliwościach, niekończących się konsultacjach z ludźmi, którzy mieli już styczność z wieloma gwintami , zadecydowałam kupić doradzanego mi MTS-a (http://zawieszenia-sportowe.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=17:info-ogolne). Przynajmniej teraz na zimę bedę mogła brać na maxa do góry, po to by na wiosne zejść w dół. MTS z zakresem -40-80mm Powinnam na nim przejechać 60 tys. km ( mój roczny przebieg to 10-15 tys. km , więc powinien na długo starczyć o ile nie wystąpią żadne komplikacje). Założony został z pomocą ArizonacarWawa , bo co dwie głowy to nie jedna i co dwie ręce to nie 4. Założyliśmy wszystko w weekend 14-15.03. Cóż..wszystko zajeło nam dwa dni, robotaliśmy w zasadzie bez przerwy no ale efekt jest. Były i kryzysowe sytuacje, ale jakoś daliśmy radę. Przód zajął nam całą sobotę, tył zaś całą niedzielę.
Talerzyki gwintu spsikałam miedzią w spreju ( chodź zdania co do jej działania w tamtych okolicach są cały czas podważane :P ,ale lepiej żeby się nie zapiekło).
Po założeniu sprawdzaliśmy auto na równościach i nierownościach - test zaliczony pozytywnie

Wyprzedzając pytania - da się jeździć na gwincie po naszych dziurawych drogach, trzeba to tylko robić z głową. Codziennie do pracy przejeżdzam przez progi zwalniające i nic nie ocieram.(fakt faktem nie jest gwint nie jest skręcony na maksa w dół, ale o krawężnikach mogę zapomnieć ;) bo stały się wyższe od samochodu a próba podjeżdżania pod krawężnik by się z pewnością skończyła urwaniem czegoś)
Czy jest twardo? powiem ,że jest umiarkowanie twardo - zębów sobie nie wybijam jadąc.
Pewnie twardziej by było gdybym na maxa skręciła w dół i pozbyła się helperów (czyli sprężyn pomocniczych) , ale takich rzeczy (na razie) próbować nie będę
Nie trzeba było znowu jechać na zbieżność , ani nic ustawiać w związku z kątem nachylenia kół. .. może z czasem pojawią się cambery ,co pozwoli mi uzyskać lekki negatyw ,ale to już patrzenie trochę dalej w przyszłość..

Spokojnie na fotkach auto jest na zimówkach jeszcze. 17" czekają no nowe opony..

3. rozpórka przednich kielichów - ponieważ pojawił się gwint , musiała się pojawić i rozpórka. Teraz jakoś całość ma ręce i nogi (i glowę) i trzyma się kupy. Jeździ się sztywniej (http://www.autocentrum.pl/technika/rozporka-zawieszenia-gadzet-czy-przydatne-rozwiazanie/ ).
Cóż..pod maską i nie tylko czeka mnie jeszcze wiele roboty , ale zakasuje rękawy i się nie opier.. ;)

Myślę ,że to by było już wszystko
[papa]
Ostatnia aktualizacja: 26.03.2014 19:08:32
Dodano: 10 lat temu
Do kstilger: Dalej na pewno jaka optyka:)
Dodano: 10 lat temu
O zmiany! Fajny zawias i do tego rozpora! Aż strach się bać co będzie dalej;)
Dodano: 10 lat temu
Do SzarnaMamba:
Co by tam nie mówili czy pisali, ciągle podziwiam i jestem pod wrażeniem Twojej zajawki [bajer]. Duży szacun [guru].
Dodano: 10 lat temu
Co jak co, ale 3 glebe musi mieć. Wygląda 100 razy lepiej.

MTS miałem montować do Vento ale nie zdążyłem :-)

Szerokości i uważaj na studzienki...
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: zobacz jakie kalibry sa zrobione na allegro, hehe a poza tym widać kolega zazdrosny jest o to bmw:)
Dodano: 10 lat temu
Do ArizonacarWawa: calibra swoją droga, ulubione auto agrotunerÓw - ale fakty są takie że Bmw swego czasu też kojarzyło się z takimi chłopkami i u niektórych widać ten stereotyp pozostał.
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: wsią to pachnie opel Calibra a nie bmw robione lepiej jak fabryczne
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: zauwaz że nie twierdzę iż użyła kontowki tylko ze tak kojarzą mi sie takie auta.:-).Nie zmienia to faktu ze kobiecie należą sie brawa za wiedzę, pasję, zamiłowanie do motoryzacji bo takich jak mamba wiele nie ma.
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: hahahahahaha..........[rotfl] - zauważ tylko jedno: Majka zrobiła glebę na oryginalnych gratach a nie jak jakiś wieśniak za pomocą kątówki
Dodano: 10 lat temu
Do mnie jakoś nie przemawiają te zmiany w szczególności obniżenie zawieszenia. Zaczyna pachnieć wsią.
Sorki mamba ale tak mi się jakoś kojarzą rasowane e36
Dodano: 10 lat temu
Do Pitbull_1983: Pit ale hydraulika jest miękka a gwint twardy więc to dwie różne sprawy :P
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: nie napisałem głupiego przecież widziałem jak citroen miał zawieszenie hydrauliczne
masz tu ->
www.youtube.com/watch?v=LIHr125z_dY
Dodano: 10 lat temu
Do gregbun: i taka odpowiedź co do zawiasu mi się podoba. Poparta własnym doświadczeniem a nie opiniami innych którzy nawet tego na własne oczy nie widzieli [up]
Dodano: 10 lat temu
Do gregbun: dlatego właśnie dyskutujemy . Jedni są za drudzy przeciw i jest git.
Dodano: 10 lat temu
Do Pitbull_1983: Pitek weź TY czasem pomyśl zanim coś znowu mądrego napiszesz [screwy].
Dodano: 10 lat temu
Do SzarnaMamba: Nie wiem czy wsadzać na przyszłość 17, czy zostać przy tych 16 tylko właśnie z gwintem, ale raczej będzie opcja nr 2 :) Dzięki za info i szerokości !
Dodano: 10 lat temu
Do P4vLOx: Jak na razie bardzo dobrze
Dodano: 10 lat temu
I jak się gwint sprawuje ? Mam plan założyć go u siebie i się zastanawiam nad tym :)
Dodano: 10 lat temu
Grube zmiany:) Wszystkiego trzeba spróbować, planuje podobną zmiane u siebie. Racja, skoro znasz droge na pamięć to wiadomo gdzie przycisnąć a gdzie zwolnić a drogi mamy coraz lepsze, przynajmniej te wylotowe i krajowe.
Dodano: 10 lat temu
Do gregbun: ależ czy ja coś mówię, od tego to jest zaczeło się od gwintu i pewnie dalsze moje pomysły bedą popierane albo i nie. Nie dziwie się.
Dodano: 10 lat temu
Do SzarnaMamba: to zupełnie Twoja sprawa co robisz ze swoim autem-dla mnie to mozesz wstawic mu 22 calowe fele pomalowane na pomarańczowo i spojler wielkosci ławki ogrodowej-nic mi do tego,ale wystawiasz swoje pomysły na publiczną ocene wiec sie nie dziw ,że jednemu sie podobają,innemu nie-i kazdy moze to skomentowac i wyrazic swoja opinie-po to chyba to zrobiłaś co nie?
Dodano: 10 lat temu
A nie lepiej kupić prosto z salonu citroena C5 co mozna ustawić na glebie, normal i terenówka jak w citroenie xanta
Dodano: 10 lat temu
Do wer1207: masz -> youtube.com/watch?v=l6fcliF5pMo
Dodano: 10 lat temu
No właśnie , czyli jak się jest sprytnym to nawet na seryjnym zawieszeniu można coś urwać, a jeżdząc po dziurach na oślep z seryjnego zrobić sieczkę. Po co mi to? po co mi to? to tak jak po co komu zbierać znaczki..każdy ma jakąś zajawkę, ja akurat mam widzimisię zrobić auto na nisko i szeroko..będzie zima to gwint pójdzie na maska do góry i tyle w temacie. Poza tym jeźdże ciągle tymi samymi drogami, znam je na pamięć i wiem jak jechać - na gwincie się jezdzi po prostu bardziej strategicznie. Następna sprawa to kto powiedział ,że nie szykuje gdzieś tam pod osłoną nocy auta zastępczego? Które auto podjeżdża pod krawężniki? Służbowe [hmm]
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86:akurat mam e39 na sportowym zawiasie od M-ki(taką już kupiłem)-musze uważać i to bardzo-zero podjeżdżania pod jakieś progi,nierównosci,uskoki itp... pare razy rozpruwałem juz plastikowe osłony,poszła obudowa wentylatora,przednie nadkola-nagminnie,micha też oberwała ale na szczęście się nie urwała,więc nie "pitole"zasłyszanych opinii tylko pisze jako użytkownik.Taki zawias jest idealny do jazdy autobanami-jak jade do włoszech przez rajch to dopiero go doceniam bo fura idzie jak po szynach,natomiast w codziennym funkcjonowaniu zdecydowanie jest mało praktyczny.ma jeszcze jedną zalete-jest niesamowicie trwały jak na polskie warunki,ale uważać trzeba extremalnie.
Dodano: 10 lat temu
Do gregbun: urwać możesz miskę olejową czy wgiąć progi jak cofasz pod burger kingiem kwestia tego czy uważasz i jak jeździsz. auto z gwintowanym zawieszenie i rozporka nie buja na boki i trzyma się drogi na tyle że na nasze polskie drogi daje to komfort jazdy (wbrew pozorom) gdyż auto na koleinach ci mniej skacze na przykład.
Dodano: 10 lat temu
Do gregbun: oczywiście jak ktoś obniży z 10cm w dół auto to już jest wyzwanie na nasze drogi ale 4 czy 6 cm to wariant optymalny.
Dodano: 10 lat temu
Do gregbun: szczerze to guzik prawda. W poprzednim aucie miałem opuszczone auto 4cm w dół i użytkowałem je na codzień i jakoś nic w czasie jazdy nie odpadło ani tym bardziej się nie urwało więc nie pitol że się nie da bo się da tylko trza chcieć i umieć. tyle z mojej strony. [skromny]
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: wg Ciebie obniżanie zawiasu na glebe to jest normalna exploatacja i żadnych utrudnień?a ci co tak twierdzą piszą bzdury...no cóz -jak masz 3-cie;4-te pasjonackie auto do kombinowania i tuningów-normalka że człowiek sie bawi w różne experymenty;ale jeśli miałoby być to jedyne moje auto to dziękuje za takie rozwiązania-co chwila coś urwane...
Dodano: 10 lat temu
sam mieszek juz robi robote ;D a co dopiero gwint :P
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
4 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl