Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Freemont » Freemont Klub Polska - krótki raport po 4 miesiącach: jest dobrze







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Freemont
Jeździ: Fiat Freemont
Wcześniej jeździł: Fiat Linea 1.3 Multijet 90 KM
  • przebieg 11 507 km
  • rocznik 2012
  • silnik 2.0 Multijet II 16v
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1615 razy
Data wydarzenia: 23.11.2012
Freemont Klub Polska - krótki raport po 4 miesiącach: jest dobrze
Kategoria: inne
Od założenie forum minęło 4 miesiące (start w lipcu 2012 r.). Po 4 miesiącach od startu forum, w serwisie zarejestrowało się 65 użytkowników, z których połowa posiada lub w bliskiej przyszłości będzie posiadać samochody. Dominują użytkownicy Pentastara 3.6 280 KM. Jest ich 18-u względem 12-u użytkowników diesli (na dzień 23 listopada 2012).
Mamy już pierwszego użytkownika, który zdecydował się na dołożenie do Freemonta instalacji gazowej. Okazało sie, że samochód jest bardzo ekonomiczny z takim udogodnieniem. Spalanie gazu mieści się w granicach 12-20 l/100 km. Koszt eksploatacji spadł do poziomu porównywalnego z eksploatacją diesla. Zapewne niektórzy chcieliby wiedzieć gdzie został zainstalowany zbiornik na gaz? Otóż w miejscu najlepszym z możliwych czyli na dachu... taki żarcik :-) - oczywiście pod podłogą samochodu. Koło zapasowe Freemonta jest instalowane pod podłogą niczym w ciężarówkach. Opuszcza się go korbą z lewarkiem. Nie jest ono standardowym wyposażeniem samochodu, więc zazwyczaj ta przestrzeń jest niewykorzystana. Dlatego bez problemu można zainstalować w jego miejscu butlę z gazem i nie traci się z tego powodu ani centymetra kwadratowego powierzchni bagażnika. Pewną niedogodnością jest zasięg, który wynosi do 300 km. Jednak pojemność skokowa silnika oraz generowana moc rekompensuje tą wadę. Jeśli Fiat zdecyduje się na wprowadzenie na rynek samochodu z fabryczną instalacją gazową (a testy były prowadzone w PL w 2012 r.), to sprzedaż Freemontów z silnikiem diesla spadnie do zera, ponieważ to właśnie Pentastar jest hitem docenianym w tym samochodzie przez kupujących :-)

Wracam jednak do sedna sprawy. Forum powoli się rozwija. Moje mocno optymistyczne plany zakładały, że do końca roku zarejestruje się do 50 użytkowników. Liczba ta została przekroczona już na początku października 2012 r.
Krótki okres funkcjonowania forum oraz znacznie większa niż zakładałem frekwencja dowiodły wspólnie, że moment powołania serwisu do życia okazał się dobry. Freemont to niszowy samochód, ale jak się okazuje nie tak niszowy, aby każdego użytkownika trzeba było szukać ze świecą w ręku. Jesteśmy też widziani przez Google. Sprzedaż Freemonta w Polsce na koniec października 2012 r. wyniosła ok. 260 szt., a w sumie już po naszych drogach jeździ ok. 369 samochodów. Informacje podaję z kronikarskiego obowiązku jako opiekun forum, bowiem każdy miesiąc sprzedaży samochodu skutkuje przyrostem liczby zarejestrowanych użytkowników i jest to odczuwalne z punktu widzenia administracji. Dodam jeszcze, że Freemonta nie jest łatwo kupić. Forumowicze "donoszą", że czas oczekiwania na samochód zazwyczaj nie przekracza pięciu miesięcy, a najczęściej wynosi cztery miesiące. Oczywiście można zdecydować się na ofertę samochodu z ekspozycji, ale zazwyczaj też nie jest łatwo ponieważ większość szuka samochodu z silnikiem diesla, automatem i napędem na 4 koła, a takich jest niewiele w salonach sprzedaży. Pentastary natomiast są rzadkością w salonach, ponieważ weszły na rynek w I p. 2012 r. i fabryka nie nadąża z zaspokojeniem popytu na świecie i w Polsce. Stąd tak duży okres oczekiwania na samochód.

Ze spraw doczesnych. Mój Freemont po raz kolejny musiał zostać poddany aktualizacji oprogramowania do systemu audio. Wydaje się, że radio zaczęło działać właściwie. Poprawiono też nieco ergonomię obsługi radia z ekranem 4.3", ale nie będę rozpisywać o szczegółach aby nie przynudzać. Dodam również, że do wersji finalnej jeszcze trochę brakuje. Ewentualne bugi zaczynają wychodzić po ok. 30 dniach aktualizacji. Amerykańscy i włoscy programiści walczą. Nie ma narazie skarg na działanie radia 8.4", a jest ono standardem w każdym Freemoncie od wersji wyposażenia średniej wzwyż począwszy od roku 2012. Jest też szansa na to, że pojawi się język polski. Być może to forum FKP przyczyniło się do podjęcia decyzji o potrzebie spolszczenia systemu pokładowego samochodu :-)
Ostatnia aktualizacja: 23.11.2012 17:44:46
Dodano: 11 lat temu
A no to dobrze.
Dodano: 11 lat temu
Do benny86:
Ja już widziałem kilka. To wciąż rzadki widok, ale można go trafić :).
Dodano: 11 lat temu
Brawo dla Aktywisty [bajer].
Dodano: 11 lat temu
Gdy pierwszy raz napisałeś o utworzonym klubie Freemonta postanowiłem zwracać uwagę czy spotkam taki wóz na drodze, póki co tylko egzemplarz testowy od dealera...
Dodano: 11 lat temu
Gratuluję sukcesu! [up]
Dodano: 11 lat temu
Do sequence: człowiek się na stare lata uspołecznia :-)
Co począć? :-)
Dodano: 11 lat temu
Dobry działacz [up] z Ciebie
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
40 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl