Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C4 Picasso 'Picador' » Forever Young!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4 Picasso
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1498 razy
Data wydarzenia: 29.01.2015
Forever Young!
Kategoria: inne
Picador waśnie obchodzi jubileusz, a właściwie to dwa. Pierwszy i najważniejszy to przekroczenie magicznych 200 tysięcy kilometrów przebiegu. Co ciekawe dobiegł do tego czasu w niezłej formie, co nie umknęło serwisantom w ASO i co mnie cieszy, tym bardziej, że kiedy go kupowałem, straszono mnie, że auta te po przekroczeniu 150tyś.km zaczynają być bardzo kosztochłonne. A gdy go kupowałem miał przejechane 147,181tyśkm. Drugi jubileusz to skończone 4 lata u mnie na służbie, auto zakupiłem 25.01.2011r.

Poniżej pokrótce opiszę wszystko co związane z tymi jubileuszami.

200 000km

Dwieście tysięcy do dużo i mało. Kiedy jeździłem Lanosem, a miałem go od zakupu, wydawało mi się że taki przebieg to kres możliwości auta. W przypadku Lanosa tak właśnie było, wszystko się zaczynało sypać, więc po 13 latach użytkowania i 215tyśkm przebiegu go sprzedałem. W przypadku Citroena C4 Picasso inaczej na niego patrzę, choćby z tego prostego powodu, że kupiłem go używanego i już z pewnym bagażem doświadczeń. Liczyłem się z pewnymi wydatkami, o których czytałem tu i tam. Te wydatki po części przyszły, ale nie były takie tragiczne jak myślałem.

Jeśli chodzi o serwis, auto serwisuję od początku w ASO. Mam wrażenie, że elektryka jak i silnik są tak wrażliwe, że wiedzę o ich eksploatacji mają tylko tam. Poza tym, jaki serwis podałby mi, ile mam jeszcze płynu Eloys do obniżenia temperatury spalania sadzy na filtrze FAP (zostało 1,25l)? Być może moje podejście jest niezbyt popularne, ale ja po prostu tak mam. Ale może dzięki temu auto odwdzięcza mi się do tej pory bezawaryjną jazdą, bez niespodziewanych niespodzianek ;).

Dlatego też, w związku z przeglądem skierowałem swe kroki do ASO Citroena w Tarnowie. I tu wielka niespodzianka a może i total szok [totalszok]! Od 1.01.2015 w Tarnowie został zlikwidowany salon Citroena. Nie wierzyłem, dopóki nie zobaczyłem zamkniętych podwoi serwisu i salonu z logiem … KIA!!!! Podjechałem do serwisu KIA i tam dowiedziałem się, że serwis ten będzie prowadził również serwisowanie aut Citroen, ale salonu nie będzie!!!! Sprzedaż samochodów w Tarnowie tak spadła, że nie opłaca się firmie utrzymywać salonu. Ciekawe jakie marki znikną jeszcze w Tarnowie?!

Cóż, nie pozostało nic innego jak umówić się mimo wszystko na serwis, choć, gdybym wiedział o sprawie wcześniej, pewnie pojechałbym do serwisu w Nowym Sączu!

Teraz pokrótce co zostało zrobione i za ile :)!

- czynności serwisowe pn.przegląd 200 000km (diagnostyka, kasowanie błędów)
- wymiana filtrów: oleju, p.pyłkowego, paliwa, powietrza
- wymiana oleju TOTAL Ineo 5W30 4 litry
- wymiana płynu hamulcowego TOTAL HBF 4.0 DOT4
- wymiana kilku uszczelek i tulejek


Wnioski: Komputer nie wykrył żadnych nieprawidłowości. Dopalony filtr FAP w 90%, prawidłowe kąty wyprzedzenia wtryskiwaczy. Silnik nie bierze oleju, nie zauważam również ubytków płynu chłodniczego. Ze stwierdzonych „usterek” to: urwane mocowania przepustnicy i mały prąd rozruchu w akumulatorze. O ile z pierwszą usterką można żyć (nowa przepustnica to koszt ok.1 tyś.zł), akumulator trzeba będzie wymienić. Zmierzony prąd rozruchu 200A, znamionowy 800A, co jednak nie przeszkadzało odpalić Picadora po nocy spędzonej na polu przy 12 stopniowym mrozie. Ale cóż, po 7,5 roku akumulator może nie być w szczytowej formie :;)! Wybór padnie pewnie na Cenrta Futura CA640. Mam Centrę w Gonzo i sobie chwalę!

Jeśli chodzi o koszty, to miła niespodzianka! Od jakiegoś czasu Citroen oferuje promocję pn. Wiek mierzy się w rabatach. Jeśli masz auto w wieku 4-5 lat to na oryginalne części i robociznę dają rabat w wysokości 20%. Dla aut powyżej 6 lat rabat wynosi 25% i taki też mi udzielono na wszystkie prace (również te wykonane nie na oryginalnych częściach – o tym poniżej). Jak myślę, ma to na celu przyciągnięcie użytkowników starszych auto do ASO. Szczytna inicjatywa!

P.S.
Akumulator kupiony i na swoim miejscu. Ponieważ hołduję zasadzie, pierwsza myśl jest najlepsza, dlatego nabyłem Centre Futura CA640.

Dodatkowe prace serwisu!

W ramach prac zleconych przeze mnie dokonano podpięcia instalacji elektrycznej świateł do jazdy dziennej oraz wykasowanie wyświetlającego się na desce błędu związanego z demontażem świateł przeciwmgielnych. Na DLR-ach jeździłem już trochę, bo od 23.08.2014r. kiedy to ClinicCar dokonał ich montażu.



http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/citroen-c4/ledowa-zeppelinowa-mania-26378/



Niestety nie udało nam się z Jarkiem tak podpiąć DLR-ów, jakbyśmy chcieli. Pomógł w tym serwis, który już kiedyś to robił. Jeden z kabli należało podpiąć pod komputer, żeby światła działały jak należy. Ponadto, tylko serwisowy komputer pozwolił na wyeliminowanie pojawiającego się wciąż komunikatu, związanego z likwidacją świateł przeciwmgielnych. Teraz wszystko gra!



4 rok użytkowania



Rok wcześniej, pisałem we wpisie, co działo się przez trzy kolejne lata, bo to czas, po którym można już coś o aucie powiedzieć.



http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/citroen-c4/francuska-trylogia-24892/



Teraz przytoczę kilka statystyk w minionego, 4 już roku eksploatacji Picadora!



IV rok



Przebieg: 11 369 km

Wydatki paliwowe: ilość tankowań: 15, koszty: 4194,80 zł
Ubezpieczenie: 580,00 zł (OC)
Opłaty urzędowe i przeglądy: przegląd rejestracyjny: 99 zł

Eksploatacja:
- opłaty parkingowe i drogowe: 492,00zł
- wymiana opon: 150,00 zł
- konserwacja podwozia i profili: 700,00zł
- zakup i montaż DLR’ów: 374,99zł (koszt zakupu: 185,00 zł, koszt montażu i podpięcia 189,99zł)

Serwis:

- Przegląd 200tyś.km: 809,83zł. Przegląd obejmował: wymianę oleju Total Ineo ECS 5W30, wymianę płynu hamulcowego Total HBF 4.0 DOT4, wymianę wszystkich filtrów, jakieś tam drobiazgi): 809,84zł (koszt części 539,86 zł, robocizna 269,98 zł)
- wymiana świec żarowych (brak dopalania filtra FAP, uszkodzone 2 świece): 1031,84 zł (527,18zł robocizna, 352,87 zł świece 4 szt., 150,00zł diagnostyka komputerowa, dopalanie filtra FAP)
- zakup akumulatora Centra Futura Carbon Boost CA640, 64Ah 640A: 370zł
- naprawa opony: 18,00zł

Koszty paliwowe: 4194,80zł
Serwis: 2229,67zł
Eksploatacja: 1716,99zł
Opłaty i ubezpieczenia: 679,00 zł
Łączne koszty: 8819,66 zł
Koszty jednostkowe: paliwowy 0,37zł/km, łączny 0,78zł/km
Średnie zużycie paliwa: 7,44l/100km
Jazda miejska 55%
Narastająco koszty jednostkowe: paliwowy 0,39zł/km, łączny 0,80zł/km

Na koniec garść Picadorowych danych statystycznych:

Zużycie paliwa:
cykl miejski 7,6l/100km (wg katalogu 7,3l/100km)
cykl mieszany 7,09 l/100km (wg katalogu 5,9l/100km)
cykl drogowy 6,69 l/100km (wg katalogu 5,1l/100km)

Średni koszt na miesiąc: 933,98 zł

Średni przebieg roczny: 12955km

Średni koszt 1km: 0,85 zł
- paliwowy: 0,39 zł
- serwisowy: 0,19 zł
- inny: 0,27 zł
Ostatnia aktualizacja: 06.05.2015 19:53:24
Dodano: 9 lat temu
Do pol144: W takim razie jest nas tu takich kilku! [up] ;)
Dodano: 9 lat temu
C4 ładna linia nadwozia
"być może moje podejście jest niezbyt popularne..."
ja ze swoim pikusiem zaraz po zakupie też do ASO i jak
u Ciebie przegląd + wymiana filtrów, oleju, płynów (hamulcowy,chłodniczy)itd...
więc nie jesteś odosobniony ze swoim podejściem :)
pozdrawiam
Dodano: 9 lat temu
Do tomibaranek: Czy okaże się naprawdę udany to czas pokaże! :) A co do ceny za 3 zeta to jest to scenariusz całkiem realny. Wczoraj zona tankowania Gonzo po 4.14 za litr na Shellu. :)
Dodano: 9 lat temu
Gratuluje pięknej rocznicy ! Pozazdrościć tak udanego egzemplarza, chociaż sam nie mam co narzekać na swojego Szczeniaka. Auto nie daje po sobie poznać tego konkretnego wyniku przebiegu :) Powodzenia podczas dalszej eksploatacji i ropy za 3zł !!
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Pocieszające słowa :)
Dodano: 9 lat temu
wybitnie dobre silniki. Katujemy je w firmowych furgonach i sa nie do zajechania. A uwiez mi staramy sie z calych sil by auto po 3 latach zostalo wymienione na nowe.
Dodano: 9 lat temu
Do motorzysta: Centra w Gonzie na razie hula już 3 zimę. Ale ponieważ auto jeździ krótkie trasy, więc coś ostatnio długo kręci :)
Dodano: 9 lat temu
Do Sroqraf: Też mam ze 3kg mniejszą masę auta! :)
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: No mnie też przeraziła ta locha co siedziała pod osłoną! 740A i rozmiary jak w ciężarówce. Teraz mam Eurostart'a - ciekawe jak długo pociągnie.
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Kozak! ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Nie ma się co tego bać, choć wiem, że w Chevroletach Cruze (ma kolega) jest z tym problem. Filtry się często zapychają i tylko serwis może je odblokować.
Dodano: 9 lat temu
Do Sroqraf: Ciekawe jest to, że fabryczny jest taki wielki (gabarytowo) i pojemnościowo. Poprzedni miał prąd rozruchu 500/800A Szukając w internecie po wszystkich producentach akumulatorów wszystkie dedykują w granicach 640-650A. Centra ma 640A i jest krótsza o 5cm.
Dodano: 9 lat temu
Do Qchar: A jak stoi wieczorem w garażu taki samotny i jeszcze po ciemku, to chodzę i głaszcząc po masce szeptam mu do ... lusterka
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Wiem wiem, a fanem Excela jest od ... samego początku Excela, tzn. wersji 4.0. Wcześniej działałem na QuatroPro a jeszcze wcześniej na polskim Multiplanie.
Dodano: 9 lat temu
No skrupulatności Tobie nie można odmówić :) Ale jak patrzę na akku, to widzę swój (ten, który własnie wymieniłem), więc pewnie też był od początku skoro Citroen takie montuje.
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Przy takim traktowaniu to zapewne :)
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Karmiłem, karmiłem i to całkiem sporo. Droczę się z Tobą trochę. Ty też stałeś się miłośnikiem Excel'a jak Marcin? ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Dziękuję koledze za obszerne wyjaśnienie. Zapewne ono ucieszy wielu mających obawy so do zapychania filtra.

Ile to legend się naczytało...

Wniosek że silniki diesla z Francji z dolewanym płynem sa rewelacyjne i nie ma się co bać filtra.
Ja identycznie jak kolega rano robię 8 km w dwie strony popołudniu już 38 km w dwie i moge nieco osie rozpędzić (nie autostrada).
Także coraz mniej obawiam sie DPF-u czy FAP-u.

Zresztą tysiące osób stoi w korkach w Paryżu, Hamburgu czy Londynie i jeździ do pracy kilka kilometrów. Ci ludzie mieliby straszne problemy z dieslem ale widać wystarcz y 1-2 razy w miesiącu przegonić auto 10-15 minut na 2500-3000 obr/ min ay problem ustał.
Pracują nad tym aby coraz nowsze diesle sprawiały coraz mniej problemów związanych z filtrem
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Drogi Marcinie, czyż nie ty karmiłeś mnie opowieściami o wiele dłuższymi i czasu zabierającymi?! ;)
Dodano: 9 lat temu
Do dada89: Dzięki za słowa otuchy [up] ;)
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Za jakie grzechy karzesz mi tyle czytać? Co jam Ci zawinił i czyże zasłużył, że karmisz mnie czymś takim, Ty swego kompana? Kompan jam jest wierny ale z wyjątkami i czy to przez nie karzesz mnie tymi mękami? Opanuj się Piotrze z Tarnowa przed górami! Chcesz, żebym przez Ciebie nakrył się ja... ;-)

Dla zmyły w prozę poszedłem [smiech2] Kto wie gdzie patrzeć i czego się spodziewać to rytm odnajdzie...
Dodano: 9 lat temu
200 tysi to jak na takie auto nie przebieg. Życzę kolejnych kilometrów tak gładko pokonanych!
Dodano: 9 lat temu
Do Qchar: Tys prowda! ;) Mam nadzieję, że jeszcze wiele spotów obskoczy! [up]
Dodano: 9 lat temu
Hej :) jak to się mówi ? Jak kto dba tak ma [up] i oby tak dalej
Dodano: 9 lat temu
Do Laasi: Nie ma sprawy, jak tylko nadarzy się okazja, jestem za! Wiesz że nasze Cytryny są wieczne więc doczekają spotkania ;)
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Zanim to nastąpi to musimy się spotkać ha ha.
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar:
Do usług ;).
Dodano: 9 lat temu
Do FranzMaurer: No mus! Muszę się tylko wykurować i pomyślimy bliżej ferii!
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar:
Jak zobaczę na żywo, to się wypowiem ;). Musimy zrobić spota na mieście, a potem... Przedyskutować sprawę :).
Dodano: 9 lat temu
Do Laasi: Ej, nie prędko! Mam w planach jeszcze 3 lata, ale co z tego wyniknie i czy nie będzie dłużej, kto wie?! Ja na razie serwis ASO daje radę, ale któż jak nie oni!
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
1 komentarz
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Zima za pasem, śnieżyć ma od 1 listopada, więc na początek przyszłego tygodnia zaplanowałem zamianę kół! Jednak felgi „zimowe” pozostawiały wiele do życzenia. Brałem pod uwagę ...
17 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
T-roc, Sportsvan i i-10 wymiana kół na koła zimowe. T-roc i Sportsvan w zakładzie wulkanizacyjnym i tam zostaną koła letnie a i-10 zajmę się osobiście :-) Dla Sportsvana to będzie ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl