Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C4 Biała Perła » Drgania kierownicy powyżej 140 km/h







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4
  • rocznik 2013
  • silnik 1.6 16v VTi
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 6144 razy
Drgania kierownicy powyżej 140 km/h
Kategoria: obserwacja
Wczoraj doświadczyłem w mojej białej perełce pewnego niepokojącego odczucia.
Przy pięknej pogodzie, jadąc drogą ekspresową postanowiłem "trochę dać w pędzel" rozpędzając auto do 150 km/h. Zauważyłem, że po przekroczeniu 140 km/h pojawiają się drgania kierownicy. Drgania nie są duże, ale wyczuwalne i oddziałują z dużą częstotliwością. Może była to wina nawierzchni, może źle wyważonych kół, a może są to jakieś pierwsze symptomy usterki lub rozregulowania zawieszenia.
Nigdy wcześniej nie doświadczyłem w tym aucie czegoś podobnego. Zastanawiam się, czy to faktycznie mogła być wina nawierzchni. Zmniejszenie prędkości do 130 km/h w zasadzie spowodowało ustąpienie drgań.
Mimo wyczuwalnych drgań auto przy prędkości 150 km/h nadal pewnie i bez problemu się prowadziło, a układ kierowniczy reagował na wszystkie manewry normalnie. Tylko ten dyskomfort w postaci drgań.
Może ktoś zaobserwował w swoim aucie coś podobnego i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Dodano: 8 lat temu
Uzupełnienie tematu drgań na kierownicy. Po zmianie kół na zimowe drgań brak! Czyli, jednak wyważenie kół. Pytałem w serwisie, czy wyważają - odpowiedź oczywiście, że wyważają! Ponieważ koła hostuję w serwisie, robią to pomiędzy sezonami. Tak przynajmniej twierdzą. Zobaczymy jak będzie po zmianie kół na wiosnę. Ale najważniejsze, że to koła a nic w zawieszeniu.
Dodano: 8 lat temu
Najpierw pojechałem do jednego serwisu oponiarskiego. Problem bicia kierownicy występował nadal. Pojechałem do drugiego serwisu oponiarskiego - wyważyli i jest dobrze -drgania ustały. Jak widać warsztat warsztatowi nierówny. Wreszcie można znowu się cieszyć z jazdy. Jak u Ciebie? Dałeś sobie z tym radę czy nadal kiera bije?
Mirek
Dodano: 9 lat temu
Miałem podobne drgania przy tej prędkości. Dzisiaj auto odebrane z przeglądu jeżdżone spokojnie, zero bicia. Jutro trochę docisnę "na niemieckiej autostradzie" i dam Tobie znać czy bije nadal. Mamy te same felgi - oby nie one były główną przyczyną - trochę się po dziurach natłukło...
Dodano: 9 lat temu
Do elanski2:
Przy niższych prędkościach objawy mogą nie wystąpić ;). Zrób testy jak piszesz, powinno dać Ci odpowiedź i pomoc.
Dodano: 9 lat temu
Do patiomkinA: zauważyłem, że ciężarków trochę mam na feldze, tylko po jednej stronie. Ale zawsze mógł jakiś odpaść i koła są niewyważone. Co do opon, to wyglądają na zdrowe.
Dodano: 9 lat temu
Często podczas wyważania wulkanizatorzy często zakładają przeciwwagę co bardzo obciąża układ jezdny i daje podobne efekty jak opisujesz.Poprawnie wyważone felgi mają ciężarki tylko po jednej stronie.Sprawdź ,czy masz dużo odważników na felgach.Może podczas ostrego hamowania przydarłeś opony i trzeba wykonać optymalizację.Jak mi powiedział pewien wulkanizator: nawet krzesło możesz wyważyć ale na nim nie pojedziesz.
Dodano: 9 lat temu
Do elanski2: Mam te same opony, sprzedali mi je razem z autem. Teraz to ich drugi sezon i co zauważyłem po zimie jak ściągnąłem GoodYery, że są głośniejsze od zimowych :). Rok temu jechałem przez Słowację i na autostradzie też mi przy 130 trochę biło i nie byłem pewny czy to opona czy nawierzchnia.
Dodano: 9 lat temu
Wyważenie koła bądź przygięta felga na jakiejś dziurze! Posprawdzaj koła i wyważ na nowo a drgania na 90% ;) ustaną!
Dodano: 9 lat temu
Widzę, że "skorzystałeś" z ostatnich dni niższego taryfikatora;p A co do bicia to ja spotykałem się przeważnie z największymi drganiami przy prędkości ok 120km/h, a diagnozę zacząłbym od testu na innej drodze. Co do wyważenia to jeśli zdarza ci się myć auto myjką to mogłeś zmyć ciężarek, albo poprzez jakąś głębszą dziurę.
Dodano: 9 lat temu
Jeśli mówimy o doświadczeniach - mogę potwierdzić opowieść ANNA83. Pojechałem sobie na źle wyważonych kołach za granicę :( Niestety zaczęło walić od 130km/h i całą Austrię musiałem przejechać wolniej niż pozwalały przepisy. Po ponownym wyważeniu problem zniknął.
Dodano: 9 lat temu
Miałam identczną sytuację (może odrobinę mniejsza prędkość była), a przyczyną okazały się źle wyważone koła. Przy mniejszych prędkościach i drogach o słabszyn natężeniu ruchu praktycznie nie było czuć żadnych drgań.
Dodano: 9 lat temu
Do speedi: Opona Michelin Energy Saver indeks prędkości H do 210 km/h. Wiek i zużycie opony w poniższym poście - raczej to wszystko odpada. Pozostaje:
1) nawierzchnia - do sprawdzenia na innej;
2) wyważenie - jak test 1 wykaże to samo;
3) wizyta w serwisie - jak 1 i 2 nie dadzą odpowiedzi.
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: Opony mają wylatane nie więcej niż 20T km, 2 lata używania, więc to raczej nie zmęczenie. Ale wyważenie trzeba sprawdzić. Najpierw zrobię test na innej drodze, żeby wykluczyć nawierzchnię.
Dodano: 9 lat temu
Nie wiem ile masz nalatane na oponach, ale osobiście spotykam się z tym, że jak opona jest już zmęczona, to właśnie przy dużych prędkościach zaczyna bić pomimo wyważenia. Wtedy zawsze mówię, że już "zeszmaciły się" i są do wymiany. Możesz spróbować ponownie wyważyć opony. Pewnego razu dopiero 3 zakład wyważył dokładnie kołą i nie biły na autostradzie - wielu ma zdezelowane wyważarki :)
Dodano: 9 lat temu
Do FranzMaurer: Koła były wyważane przy wymianie zimowe/letnie. Mam komplet letnich na alusach, zimówki na stalowych. Czy, gdyby koła były źle wyważone, nie byłoby podobnego odczucia drgań na kierownicy już przy niższej prędkości?
Dodano: 9 lat temu
Na tą dolegliwość może składać się wiele czynników np.: stan nawierzchni, indeks prędkości opony, jej zużycie, wiek, prawidłowe wyważenie. Musisz popróbować na innych drogach może winny był tylko stan nawierzchni.
Dodano: 9 lat temu
Raczej stawiałbym na wyważenie. Któryś z ciężarków.
Dodano: 9 lat temu
Do glosny: co oznacza "trochę" poniżej krytycznej prędkości? Czy 150 km/h to za dużo?
Dodano: 9 lat temu
Zanim zdiagnozuje dolegliwość fachowiec sugeruję aby jeździć "trochę" poniżej krytycznej prędkości (dla Twojego auta)
Dodano: 9 lat temu
Jeśli nie wyważałeś kół, to zacząłbym od tego. Sprawdź też dokręcenie szpilek. Spróbuj też testu na innej drodze, ale nawierzchnia ekspresówki raczej nie powinna oferować Ci takich doznań ;).
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
5 komentarzy
Dodano: 21 godzin temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
3 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
4 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl