Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 307 Bociany » Dokupiłem kuni.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 307
  • przebieg 146 935 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2017
  • silnik 2.0 HDi 8V
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 674 razy
Data wydarzenia: 13.07.2018
Dokupiłem kuni.
Kategoria: zmiany w aucie
90 bocianów mechanicznych spokojnie wystarcza do mojej dziadkowo-przepisowej jazdy ale na ekspresówce, bądź autostradzie nie wyglądało to zbyt ciekawie. Głośno spod maski i spalanie sporo w górę. Seria przed modyfikacją jak się okazało zachowana - wszystkie bociany na pokładzie :D Jak na czternastoletnie auto chyba nieźle :)
Mała dłubaninka w oprogramowaniu i wyszło to co na wykresie. Przy okazji wywalony EGR, bo już zaczynał świrować.
Przy standardowej jeździe różnicy specjalnie nie stwierdziłem. Co innego jak depnąć mu konkretnie, albo zredukować przed wyprzedzaniem i ogień na tłoki. Różnica jest kolosalna. Auto ciągnie do 3 tys. obrotów. Nie mam zamiaru w ten sposób użytkować auta. Sprzęgło, skrzynia biegów i inne przeguby raczej by mi tego nie wybaczyły. Prawdziwy zysk z całej zabawy objawił się przy stałej jeździe po S1. Przepisowe 115-120 to jakieś 2500-2600 obrotów, a maksymalny moment obrotowy przesunął się z 2150 na 2400 RPM. Bocianom lżej się klekocze i coś jakby nieco ucichły. Przed modyfikacją komputer wskazywał zużycie ponad 7 litrów przy tych prędkościach. Obecnie jest to w granicach 5,5 litra.

I taka ciekawostka na koniec. Przedtem przy mega oszczędnej jeździe komp zawyżał spalanie o 0,8 litra. Przy w miarę normalnej jeździe bez ekologicznych skrajności różnica wynosiła 1 litr. Po modyfikacji wskazania komputera dokładnie zgadzają się z wynikiem ręcznych obliczeń.

Średnie spalanie z dotychczasowej jazdy generalnie nie zmieniło się i pozostaje w granicach 5,2 jednak po esce przejechałem w ramach testów tylko jakieś 200 kilometrów z testowych 600. Uważam, że przy przewadze jazdy z prędkościami 100-120 spalanie średnie powinno spaść.

Badziew nie dodaje zdjęcia. Może tak pójdzie.

https://imgur.com/a/cmPC6du
Ostatnia aktualizacja: 22.07.2018 21:55:24
Dodano: 5 lat temu
Do Marcin1985: mi gość w mazdzie powiedział że to dokładnie to samo jest jeszcze w mazdzie 6 wersja 145km jak dobrze pamiętam
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Ja znam takich co wtryski i przewody cisninia nie wytrzymały po trasie 100km na 100%.
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: zwał jak zwał:) obcina pracę przepustnicy w wyższych zakresach podobno:)
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Blokadę to możesz mieć w skuterze :) W samochodzie masz inny program.
Dodano: 5 lat temu
Do glotox: jak zdejmiesz to po gwarancji ale i na to jest sposób
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Ja bym zdjął blokadę. Każdy z was pisze o silniku, ale są jeszcze inne części auta. :)
Dodano: 5 lat temu
Do glotox: ja w mazdzie mam fabrycznie 120 koni a to ta sama wersja co 165 koni tylko zablokowana jest ;) wiec można zdjąc blokadę i mieć za darmo 165km :P a nawet wiecej po pod 180 wychodzi na hamowni z tym że tutaj bez zadnego moda :)
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: I wszystkie części są takie same. :) Podoba mi się takie podejście do tematu.
Dodano: 5 lat temu
Do darhad: Bardzo często słabsza wersja mocy jest tylko na papierze, a silniki na hamowni legitymują się o wiele większą mocą, co było powszechne dla TDI PD.
Dodano: 5 lat temu
Do glotox: Dlaczego masz takie sceptyczne podejście do tematu? Z tego silnika seryjnie wyciągano 109KM i 320Nm, więc przy 250Nm jest jeszcze spory zapas bezpieczeństwa, wszak to nie jest jakaś olbrzymia zmiana typu 400Nm ;)
Dodano: 5 lat temu
Do glotox: Liczy się stan samochodu, a nie wiek. Zajeżdżoną chabetę faktycznie takim zabiegiem szybko dobijesz. Osiągi przed zmianą wyszły seryjne nie licząc zacinającego się z lekka EGR, który to wynalazek został odpowiednio ;) potraktowany.
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: Teraz jadąc 110-120 jestem bliżej maksymalnego momentu obrotowego niż poprzednio. Dlatego auto lepiej jedzie przy tej prędkości ale mniej pali i na tym mi zależało. Rozpędzając się robię to w miarę spokojnie. Jazda zbyt dynamiczna i nadmierne wykorzystywanie dodatkowych koni przy przyśpieszaniu to od razu większe spalanie. Tak jak piszesz z powietrza się nic nie bierze.
Dodano: 5 lat temu
Do darhad: Jeśli masz zrobione tak jak piszesz to życzę szerokości. Tylko ja bym się dwa razy zastanowił robiąc cokolwiek w aucie 14 letnim.
Dodano: 5 lat temu
Do glotox: Jeśli podnosić moc powyżej granicy rozsądku, a raczej granicy wytrzymałości seryjnych bebechów to masz zupełną rację. Dajesz wtedy kewlarowe sprzęgło, zakuwasz silnik za parę tysięcy, mocniejsze wytryski, zmieniasz dolot i tak dalej. Przy delikatnych zmianach wystarczy modyfikacja samego oprogramowania i będzie to jeździć jeśli nie będzie pałowane. Często samochody mają te same podzespoły ale silniki są o różnych mocach i wtedy spokojnie tą słabszą wersję można nieco podrasować bez żadnej ingerencji w mechanikę.
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Z głową to robi fabryka i dlatego jest różnica w cenie auta. A takie garażowe pseudotuningi to niestety wieśtuning. Dobrze zrobić to trzeba praktycznie 1/3 samochodu zmienić.
Dodano: 5 lat temu
Do darhad: no jeżeli by o ekologie chodziło to jak by się dało lepsze osiągi i mniejsze spalanie to raczej by producenci tak robili
Dodano: 5 lat temu
Do glotox: nie słyszałem za bardzo albo nikt sie nie chwali aby po czipie mu auto się na częsci rozpadało tzn skrzynia sprzęgło itp oczywiście jak jest to zrobione z głową
Dodano: 5 lat temu
Więcej mocy i mniejsze spalanie? A niby jakim cudem - z powietrza? :)
Dodano: 5 lat temu
Żeby tylko te bociany czego Ci nie przyniosły.
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Fajnie się zwiększa moc, ale pomyśleć trzeba o innych częściach auta. I tu jest odpowiedź na Twoje pytanie. Cena idzie w górę.
Dodano: 5 lat temu
teraz to bociany wyscigowe:)
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Ekologia jak sądzę. Norm by nie wyrobili, które po pijaku Juncker wymyśla.

Stajnię powiększyłem, a Mazdą jeździ teraz moja córka. Bloga trzeba zrobić, bo się podziało.
Dodano: 5 lat temu
zawsze się zastanawiam dlaczego seryjnie tak nie jest jak po modach? przecież producentom powinno zależeć na niższym spalaniu no chyba że to tylko twoje nie do końca dobre obserwacje spalania:P

Ps a stajnie powiększyłeś:P?
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl