Wpis w blogu auta
Peugeot 307
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 674 razy
Data wydarzenia: 13.07.2018
Dokupiłem kuni.
Kategoria: zmiany w aucie
Mała dłubaninka w oprogramowaniu i wyszło to co na wykresie. Przy okazji wywalony EGR, bo już zaczynał świrować.
Przy standardowej jeździe różnicy specjalnie nie stwierdziłem. Co innego jak depnąć mu konkretnie, albo zredukować przed wyprzedzaniem i ogień na tłoki. Różnica jest kolosalna. Auto ciągnie do 3 tys. obrotów. Nie mam zamiaru w ten sposób użytkować auta. Sprzęgło, skrzynia biegów i inne przeguby raczej by mi tego nie wybaczyły. Prawdziwy zysk z całej zabawy objawił się przy stałej jeździe po S1. Przepisowe 115-120 to jakieś 2500-2600 obrotów, a maksymalny moment obrotowy przesunął się z 2150 na 2400 RPM. Bocianom lżej się klekocze i coś jakby nieco ucichły. Przed modyfikacją komputer wskazywał zużycie ponad 7 litrów przy tych prędkościach. Obecnie jest to w granicach 5,5 litra.
I taka ciekawostka na koniec. Przedtem przy mega oszczędnej jeździe komp zawyżał spalanie o 0,8 litra. Przy w miarę normalnej jeździe bez ekologicznych skrajności różnica wynosiła 1 litr. Po modyfikacji wskazania komputera dokładnie zgadzają się z wynikiem ręcznych obliczeń.
Średnie spalanie z dotychczasowej jazdy generalnie nie zmieniło się i pozostaje w granicach 5,2 jednak po esce przejechałem w ramach testów tylko jakieś 200 kilometrów z testowych 600. Uważam, że przy przewadze jazdy z prędkościami 100-120 spalanie średnie powinno spaść.
Badziew nie dodaje zdjęcia. Może tak pójdzie.
https://imgur.com/a/cmPC6du
Ostatnia aktualizacja: 22.07.2018 21:55:24
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Stajnię powiększyłem, a Mazdą jeździ teraz moja córka. Bloga trzeba zrobić, bo się podziało.
Ps a stajnie powiększyłeś?