Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra 1.6 Si » Czas na nowy akumulator







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
EL
Wcześniej jeździł: Opel Omega, Opel Vectra
  • przebieg 178 006 km
  • rocznik 1993
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.6 Si
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 6988 razy
Data wydarzenia: 10.09.2010
Czas na nowy akumulator
Kategoria: zmiany w aucie
Wraz z nastaniem chłodnych, a właściwie zimnych, jesiennych nocy (mimo, że teoretycznie mamy lato; a ja osobiście nie miałbym nic przeciwko przedłużeniu się ciepła i słonecznej pogody - ale cóż na to nie mamy wpływu) pojawił się problem z akumulatorem - a konkretnie z brakiem mocy.

Naładowany do pełna akumulator po dwóch dniach stania w nieużywanym aucie był tak słaby, że nie miał siły przekręcić rozrusznikiem. Światła, centralny zamek, radio - owszem działały, ale o odpaleniu samochodu nie było mowy.

Wszystko posprawdzałem: poziom elektrolitu w celach był prawidłowy, "oczko" zielone, ładowanie 14,2V, a pobór mocy przy zamkniętym aucie i właczonym alarmie był marginalny (nie byo więc mowy o wyładowaniu z powodu jakiegoś zjadacza prądu typu świecąca się ciągle żarówka), napięcie spopczynkowe wynosiło 12,4V.
Kilka razy naładowałem akumulator do pełna i za każdym razem po kilkudniowym postoju było to samo - brak mocy na obrócenie rozrusznikiem. Co ciekawe okazało się, że nawet gdy akumulator był praktycznie bez mocy "oczko" było cały czas zielone, a nie czarne czy białe. Kilka miesięcy temu ten wskaźnik jeszcze działał i przy słabym naładowaniu "oczko" było czarne.

Nie było więc wyjścia i musiałem kupić nowy akumulator. Poszukałem trochę i postanowiłem zamienić moją starą Vartę 44Ah 420A na nowego WORLDCOMa 50Ah 450A.

Teraz nie ma już żadnych problemów z odpalaniem i nadchodząca zima również nie straszy ;)
Ostatnia aktualizacja: 16.09.2010 16:12:39
Dodano: 13 lat temu
Dobry opis i piękne zdjęcia. Objawy na " starym " AKU typowe do spadku pojemności czyli najważniejszej cechy akumulatora. Napięcie dobre , oczko świeci , gęstość elektrolitu w normie a akumulator słaby. Masa czynna /a'la błoto/ zamknięta w tzw. kopertach - siatkach wysypuje się z tych kopert / ze starości , wstrząsów / i osiada na dnie. Pojemność akumulatora spada. Zjawiska te nasilają się w okresie zimy z przyczyn oczywistych. Operacje pseudo ratunkowe wystarczają na krótką metę. Wymiana jest przymusowa. Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl