Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Nissan Sunny » Cieknąca pompa wtryskowa







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Nissan Sunny
  • przebieg 177 954 km
  • rocznik 1990
  • kupione używane w 2012
  • silnik 2.0 D
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2159 razy
Data wydarzenia: 14.10.2012
Cieknąca pompa wtryskowa
Kategoria: awaria
Witam wszystkich Autocentrumowiczów. Zauważyłem niedawno jakąś plamę sporych rozmiarów pod silnikiem. Po wnikliwej analizie i oględzinach doszedłem do wniosku,że cieknie olej napędowy z pompy wtryskowej. I tu prosił bym o pomoc kolegów i koleżanek którzy sami naprawiali w swoich nissankach takie wycieki. Cieknie dokładnie z łączenia górnego dekielka z pompą. Z tego co wyczytałem z serwisówki to znajdować powinna się tam uszczelka. I moje pytanko czy jak już odkręcę ten dekielek i go podniosę to czy mi nic nie wystrzeli(jakieś sprężynki,kuleczki)?
Za wszelkie rady wielkie dzięki.


18:00 WYCIEK OPANOWANY

Kilka fotek z naprawy.

I może jeszcze jakaś instrukcja dla zainteresowanych.

1. odpinamy kostki 2 szare kostki z pompy widoczne na 1 zdjęciu
2. zdejmujemy 2 gumowe przewody -powrót
3. zdejmujemy linkę gazu
4. odkręcamy i wyjmujemy czujnik (czarny na samej górze)
5. wszystkie mocowania które nam będą przeszkadzały w zdjęciu dekielka pompy
6. dokręcamy śrubkę widoczną na zdjęciu 24-25 tę na samej górze u mnie 12
7. następnie tę podłużną pod spodem foto 26-27 klucz 10
8. odpinamy sprężynę i zdejmujemy wszystko co na fotografii 28-29-30
9. następnie zapamiętujemy położenie na wieloklinie i też demontaż foto 31-33
10. odkręcamy dekielek i lekko go unosimy
11. przez otwór po śrubie powrotnej widać sprężynkę i takie tam blaszkę to tę blaszkę popychamy w kierunku napędu pompy foto 46 blaszka z dziurą w którą się wsuwa element widoczny na fotografii 43
11.ja odessałem strzykawką paliwo z pompy następnie łączenie dekielka z pompą przetarłem acetonem i posmarowałem silikonem przeznaczonym do aut. tak samo zrobiłem z dekielkiem.

Mam nadzieję że komuś się przyda ta instrukcja i zdjęcia.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2012 18:36:10
Dodano: 11 lat temu
Do kazan014: Porobisz wszystko i będzie dobrze, oby z Twoim obecnym faretm rozrząd do przyszłego tygodnia wytrzymał.
Dobra fotorelacja, jakbyś jeszcze nieco opisał demantaż to byłoby całkiem git.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Na pewno moja wina. Zrobiłem już ze 5000 a jeszcze żadnych pasków nie wymieniłem. Za tydzień miałem robić rozrząd i wymieniać wszystkie paski. Dziś przyszły kurierem tarcze i klocki na przód. Wszystko na raz się domaga naprawy.
Dodano: 11 lat temu
Do kazan014: Kolego, na spokojnie. Całe szczęście, że na trasie Ci pasek nie poszedł. Widocznie go zaniedbałeś.
Dodano: 11 lat temu
Za chwilę dorzucę zdjęcia z naprawy pompy wtryskowej.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Dzięki za zainteresowanie ale wykazałem się niecierpliwością i na uszczelkę nałożyłem warstwę sylikonu. Zrobiłem już ponad 50km i nic nie cieknie. Aczkolwiek szczęście się na moment ode mnie odwróciło. Wracając uradowany że pompka nie leci strzelił mi pasek od alternatora. Dobrze że do domu miałem jeszcze jakieś 500m bo na alternatorze jest urządzenie do robienia podciśnienia i straciłem całą moc hamowania. Z 60km/h hamowałem ze 200m. Ale usterka już usunięta. Pozdrawiam wszystkich.
Dodano: 11 lat temu
Raczej nic nie powinno wystrzelić. Pod dekielkiem znajduje się wałek sterujący zaworami. Najlepiej będzie jak rzucisz temat na forum swojego modelu.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl