Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy mkzibi » BMW E34 - jak dobrać amortyzator przedni







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika mkzibi
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 9278 razy
Data wydarzenia: 31.12.2010
BMW E34 - jak dobrać amortyzator przedni
Kategoria: inne
W E34 rozróżniamy dwa rodzaje amortyzatorów z różnymi siedliskami:

1. Zwykłe łożyskowe (wyróżniają się tym, iż nakrętka od amortyzatora schowana jest w siedlisku i powinna być zakryta małym kapselkiem mocowanym tylko w środkowej części siedliska), gdzie występowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:
- krótki trzpień dł. od 40 - 55 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)
- krótki trzpień dł. od 40 - 55 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)
2. Obrotnice (wyróżniają się tym, iż nakrętka od amortyzatora wystaje nad siedlisko i powinna być zakryta dużym kapslem mocowanym w otworze kielicha zakrywając całe siedlisko), gdzie występowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:
- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)
- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M16 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)

TRZPIEŃ to ten odcinek amortyzatora, który mieści się w siedlisku. Ze względu na wielu producentów amortyzatorów, długości trzpieni podane są w pewnym zakresie.

Wymiary amortyzatorów rożnych typów podałem na kolejnych rysunkach i zdjęciach:
Rys. 1 Wymiary amortyzatora odo mocowania łożyskowego (zdjęcie poniżej).
Rys. 2 Wymiary amortyzatora do mocowania siedliskowego (zdjęcie poniżej).
Zdjęcie 3 i 4. Wygląd mocowania siedliskowego
Zdjęcie. 5 i 6 Wygląd mocowania łożyskowego
Zdjęcie. 7 Łożysko mocowania obrotnicowe
Zdjęcie. 8 Łożysko mocowania łożyskowego
Ostatnia aktualizacja: 31.12.2010 16:16:22
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl