Wpis w blogu auta
Renault Megane
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 26604 razy
Data wydarzenia: 07.07.2012
Awaria dmuchawy
Kategoria: inne
Po dotarciu do domu zacząłem poszukiwania w internecie (ech... czym byłby świat bez internetu...) i znalazłem - winny jest regulator obrotów dmuchawy nazywany gdzieniegdzie opornicą lub rezystorem a dokładnie dwa tranzystory mocy, które są na nim zamontowane.
Ponieważ lubię dłubać zabrałem się za wymontowywanie tego układu. Po wyjęciu układu stwierdziłem że te tranzystory będę w stanie wymienić sam. Udałem się do sklepu elektronicznego i zakupiłem dwie sztuki tranzystorów (2x16zł) i zabrałem się do
wymiany. Szczęśliwy i zadowolony z efektu udałem się do auta w celu montażu naprawionego elementu. Po zamontowaniu włączyłem zapłon i dmuchawa działała prawidłowo. Odpaliłem silnik i włączyłem klimę i stało się... znów dmuchawa umarła . Pewnie oprócz tego jeszcze jakaś inna usterka jest - pomyślałem. Posprawdzałem wiązkę elektryczną w okolicy dmuchawy w poszukiwaniu zwarcia, ale nic nie znalazłem. Druga myśl - trafiłem na lewe tranzystory.
Nie chciałem ryzykować i kupować kolejnej pary tranzystorów ponieważ to może tylko generować koszty jeśli to inny element jest winny awarii, więc zacząłem poszukiwania na allegro i natknąłem się na użytkownika karlino : http://allegro.pl/show_user.php?uid=136131 który zajmuje się regeneracją opornic w przystępnej według mnie cenie. Z czystym sumieniem mogę polecić tego człowieka jeśli ktoś potrzebuje naprawy tego elementu.
Teraz dmuchawa działa prawidłowo.
Poniżej zdjęcia obrazujące dostęp do opornicy dmuchawy z krótkim komentarzem.
Ostatnia aktualizacja: 25.07.2012 11:05:29
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Idź tak na wszelki wypadek i zobacz, gdzie jest "aku" w Peugeocie . Najbardziej prawdopodobna lokalizacja to wnęka na koło zapasowe