Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 » Audi na dożywocie?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
LHR
Jeździ: Audi A4
Wcześniej jeździł: Audi A4, Alfa Romeo 156
  • przebieg 280 000 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2012
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 967 razy
Data wydarzenia: 31.01.2017
Audi na dożywocie?
Kategoria: serwis
Witajcie moi drodzy, w moim pierwszym wpisie w 2017r. i pierwszym od dość długiego czasu (jak to zwykle) na portalu, który notabene chyba zaczyna powoli umirać śmiercią naturalnie samobójczą, no cóż, administracja sama sobie strzela w kolano i prawdopodobnie przestała ogarniać portal podobnie jak większość użytkowników, cóż... smuteczek... ;(

Tyle przedwstępem, przejdę więc do wywodu, na temat mojego "użytku własnego", czuję że wyjdzie niezły elaborat, dla wytrwałych. ;)

A no mianowicie moi drodzy, jak to ze starym PRAWIE pełnoletnim autem bywa, z wiekiem i kilometrami zaczyna niedomagać, niby nic dziwnego, lecz jeśli wcześniej wpakowało się miliuny piniędzy oczekiwałoby się że będzie mniej rzeczy do naprawy, lecz niestety prawda bywa okrutna.

Muszę przyznać że dla mojego auta oraz dla mnie i mojego portfelu, rok 2016 był pod znakiem awarii.
Miałem awarię m in. turbo, maglownicy, szwankowała elektryka i jeszcze kilka rzeczy, które wyleciały mi z głowy.
Po remoncie turbiny sądziłem, że to koniec napraw na długi czas, ale szybko się okazało, że pomimo zregenerowanego turbo, auto dalej było niemrawe, a do tego, zaczęło dymić, telepać i nie palić na wszystkie cylindry przy odpalaniu "na zimnym", samochód gubił olej i płyn chłodzący (co doprowadzało do szału, i niestety mogło oznaczać najgorsze), sprzęgło zaczęło łapać na samym końcu, wyczuwalne zaczęło być telepanie przy wduszonym sprzęgle oraz wduszanie wymuszało już użycia dość sporej siły, a także ruszanie na skrzyżowaniu czy pod wzniesienie zaczęło być utrudnione.
Zawiozłem samochód do warsztatu, zostawiłem auto na dzień by zostało dokładnie sprawdzone przez mojego mechanika, i niestety sprawdził się najgorszy z możliwych scenariuszy:
1. wymiana sprzęgła kpl.
2. kapitalny remont silnika (po raz 3...)
3. regeneracja wtryskiwaczy
Na pierwszy ogień poszło sprzęgło, pogodziłem się z tym iż przyjdzie wydać ponad 3000zł na komplet z kołem dwumasowym, jednakże po wymontowaniu skrzyni biegów i wyciągnięciu sprzęgła, okazało się, że poprzedni właściciel chcąc (chyba) oszczędzić kolejnemu wydatków, zamiast dwumasy zamontował sztywne koło, co obniżyło znacznie wydatek, aczkolwiek w dalszym ciągu nie był to mały wydatek.
Miesiąc później oddałem auto na remont silnika, (wybrałem ten sam warsztat gdzie sprawdzano mi samochód i wymieniono sprzęgło, no, ogólnie zawsze tam serwisuje samochód oprócz silnika, ten warsztat w którym zazwyczaj serwisowałem silnik już wcześniej 2x "naprawiali" i pomimo usilnych starań usterka wracała po paru miesiącach... i weź tu serwisuj samochód, nie wiadomo co robią...). Wymienione zostały wszystkie możliwe uszczelki, szpilki głowicy, sama głowica została ponownie splanowana, poszły nowe płyny eksploatacyjne, świeży olej i nowe świece. Kolejny wydatek liczony w tysiącach...
Już po nowym roku trzeci raz, tym razem na regeneracje pompowtrysków a następnie ustawienie kąta wtryskiwania.
I kolejne parę stówek.
Tak więc koszta po podliczeniu pozwoliłyby na zakup podobnej audi, tylko starszej rocznikowo...

Suma sumarum, koszta kolosalne, praktycznie 4 wypłaty przeznaczone zostały na naprawę, auto "ożyło", chociaż gdyby były ponownie jakieś problemy to dostałem gwarancje, jak coś nie tak, to jadę i będzie robione :P
Czy to koniec wydatków? Nie, obecnie jestem już tak bardzo pewny swojego auta, że w najbliższej przyszłości zafunduje mu nową mapę silnika, a co! :D A także dla spokoju sumienia zlecę wymianę oleju w skrzyni biegów.
Przyszłość auta najprawdopodobniej będzie taka, iż dostanie dożywocie, bo tak dofinansowane auto sprzedać to idiotyzm.

Pozdrawiam, gratuluję wytrwałości :D
Dodano: 7 lat temu
No tak, auto prawie pełnoletnie ale jak widać po wielu przejściach. Nie podajesz przebiegu la e sądząc po zakresie napraw czy usterek auto ma przebieg b.duzy. Niestety auta takie wymagają nakładów, czasem mniejszych a czasem większych. Wiem bo mam Beetla 15 letniego i od czasu do czasu coś wyskoczy! :) Tylko należałoby się zastanowić, czy dożywocie do słuszna droga, bo może ona być krótka! :)
Dodano: 7 lat temu
Do LouisRenegade: Póki buda trzyma się, to można inwestować, bo nic nie odpadnie :)
Dodano: 7 lat temu
Oj wiele osób posiadających nowsze auta dużo więcej wydaje. Mnie w tym roku mój też trochę więcej kosztował i też nie mam zamiaru się go pozbywać, przynajmniej wiem co w nim jest, w następcy może być jeszcze gorzej a na nowe mnie nie stać.
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Żeby sprzedać audi po takim serwisie musiałbym się napić płynu hamulcowego :P
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Cytując Twoją wypowiedź:
"Nie lepiej po prostu przesiąść się na klasę niżej, ale nowszą? Albo na prostego, starego benzyniaka z małym przebiegiem?"

Racja, ale... mówimy Louisowi takie rzeczy właśnie teraz, gdy utopił u mechanika tylu Królów Polskich?
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Prawilnie mówisz ;)
Dodano: 7 lat temu
Do LouisRenegade: Trzaskasz kilometry to w końcu musiałeś coś włożyć. Raz zrobisz komplet i będziesz jeździł dalej.
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Golf mnie nie ciągnie po kieszeni, jego zakup był przemyślany: prosty mały benzynowy silnik, brak wielowahacza, ocynk i przede wszystkim idealny stan. Po zakupie wydałem tylko przymusowo 600pln na nowy rozrząd, reszta to moje kaprysy :)

W styczniu jeździłem tylko po mieście na krótkich odcinkach do 10km i spalanie wyszło 9l/100km - myślę, że niedogrzany diesel spaliłby podobnie. Nie martwię się od wtryski, turbo, dwumasę, zamarzające paliwo, czy odpali w mróz po nocy, nie ładuję akumulatora - po prostu jeżdżę :) Czasami tylko dam mu przysmak - doleję mu oleju w nagrodę za dobre sprawowanie :)

1.9 poniżej 200.000km sporo - http://tnij.org/iv89dsa
Dodano: 7 lat temu
Powiem tak: kupując diesla trzeba mieć na uwadze, że wcześniej czy później będzie czekała naprawa/wymiana: wtrysków, turbo, dwumasy itp. Nie można wierzyć innym że przejechał ileś tysięcy i nic nie robił, no owszem może się tak zdarzyć, ale w bardzo niedługim czasie otrzyma niespodziankę w postaci padniętych wtrysków lub czegoś innego, no chyba że wcześniej sprzeda, to nowy właściciel zabuli i będzie mięsem rzucał że diesel gunwo. No i właśnie stąd się biorą stereotypy.
W moim przypadku nieszczęśliwie trafiło się że w przeciągu paru miesięcy przerobiłem wszystkie typowe "choroby" diesla po kolei.
Aczkolwiek nie zmienia to faktu, że jest to dobry samochód, w ciągu 4 lat użytkowania i przejechaniu prawie 100tys. km trzymał się dzielnie, wozi mnie wszędzie gdzie zechce, raz jedyny gdy padło turbo to mi zaniemógł, ale i to doturlał się pod garaż i dopiero wtedy zdechł całkiem :).
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Dlatego pisze - uzywany, to benzyniak. Nawet w DE nie znajdziesz 1.9 z przebiegiem ponizej 300 tys...
Sam widzisz to pewnie po Twoim Golfie - nie ciagnie Cie po kieszeni az tak. Moje auta pochlanialy tez pakiet startowy okolo 1700-1800, ale nie wiecej ;)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Rozsądny pakiet startowy? To kup teraz takie Audi przed naprawami i dojdziesz do wniosku, że zmieniłeś auto na takie samo :)
Dodano: 7 lat temu
Ja nie chcę nikogo osądzać, ale jak kolega pisze, że wydał kilka stówek za regenerację pompowtrysków - kilka stówek to kosztuje naprawa jednego, to teraz wyczuj co robili - chyba czyścili :)

Przykład: "ten warsztat w którym zazwyczaj serwisowałem silnik już wcześniej 2x "naprawiali" i pomimo usilnych starań usterka wracała po paru miesiącach... i weź tu serwisuj samochód, nie wiadomo co robią..."

Prawda jest taka, że jak sam nie masz pojęcia i nie zdiagnozujesz co jest zepsute i nie dopilnujesz, że to zrobią, to mogą Ci "po naprawie" wkręcić, że wszystko robili, a za miesiąc auto znowu klęknie.

Dlatego na forach przewija się tyle tematów na temat diagnostyki samochodów, bo mechanicy robią, kasują za naprawy, ale nie mogą zrobić :)
Dodano: 7 lat temu
No to nieźle Cię pociągnęło :(
Dodano: 7 lat temu
Może to ze mną coś jest nie tak, ale jak ostatnio czytam tutaj te wpisy... To ja się zastanawiam jak się to wszystko Wam uzgadnia w budżecie.
Jazda 17 letnim autem, dieslem to zawsze wydane tysiące na naprawy. Szczególnie, gdy chodzi o Audi, które nie jest tanie w naprawach - nawet z legendarnym 1.9 TDI. Poza tym nawet po tych naprawach nie wiesz co kolejne wysiądzie.
Nie lepiej po prostu przesiąść się na klasę niżej, ale nowszą? Albo na prostego, starego benzyniaka z małym przebiegiem? Sam piszesz, że za kwotę napraw można było kupić drugie Audi... Dodaj to do wartości swojego auta, odejmij trochę na rozsądny pakiet startowy i pomyśl czym teraz mógłbyś jeździć ;)
Dodano: 7 lat temu
NO niezłe wydatki, fakt pozbywać się teraz tak doinwestowanego auta byłoby głupotą. Luckyboy ma rację ze skrzynią. Ja bym już w takim aucie nie kombinował szkoda dodatkowej kasy.
Dodano: 7 lat temu
Wymiana uszczelki pod głowicą to nie "2. kapitalny remont silnika (po raz 3...)" - wymiana wyniesie ok 1000pln. Wymiana sprzęgła (też ok. 1000pln), regeneracja maglownicy czy pompowtrysków, to skutki dużego przebiegu. Jak zmienisz mapę silnika, to jeszcze skrzynie biegów będziesz regenerować, bo zabije ją brak dwumasu. Jak jeździ się starym autem, to od czasu do czasu trzeba coś zrobić, bo zużywa się. Pociesz się, że nowe kosztuje sporo więcej ;)
Dodano: 7 lat temu
no nie ma nic innego jak dozywocie ale jak bys nie naprawiał;p to by tez miało dożywocie bo nie dało się juz pewnie jeździć:P ze tak powiem jeszcze go wskrzesiłeś pytanie na jak długo:P
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl