Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy humvee5 » Ancien regime, czyli "stare rządy"







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika humvee5
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1093 razy
Data wydarzenia: 25.02.2017
Ancien regime, czyli "stare rządy"
Kategoria: inne
Plastikowa tandeta mało komu teraz się podoba. Coraz lepiej - także na naszym rynku - sprzedają się produkty renomowanych marek. To coś na kształt tęsknoty za stabilnością monarchii po latach bezładnej rewolucji. Dwadzieścia lat temu, gdy przesiadaliśmy się na Lanosy i Matizy, nie mieliśmy pojęcia, o czym dziś będziemy mówili.

A co mam na myśli?

1) Chociażby to, że najczęściej wyświetlane w ogłoszeniach przez użytkowników internetu w Polsce używane modele Audi doskonale odpowiadają zwolennikom ancien regime'u. Nawet VW Golfy IV i V nie są już autami, po które ustawiają się kolejki jak w LIDL-u. Produkty renomowanych marek, wykończone z dbałością i wykonane z niezwykle odpornych materiałów, bardziej zasługują na wyłożenie oszczędzonych pieniążków. I dlatego tak dobrze sprzedają się u nas Audi A4, A3 i A6.
*
2) Zjawisko popadające ostatnio na portalu "pod regułę", jakoby popularne "plastikowe tandetne" marki zbrzydły użytkownikom. Naszym dwóm Fiatistom zdarzył się epilog z ulubioną marką, ponieważ stabilność monarchii znajdują w marce niemieckiej lub mającej korzenie niemieckie. Tak, Opel, wiemy że to czytasz - twoja Astra K jest najchętniej kupowana przez polskich klientów indywidualnych. Najwyraźniej wiesz, co robisz.
*
3) Tym właśnie różnią się niemieccy producenci od rozmaitych francuskich i włoskich oszołomów, że mają do siebie dystans. A klienci wiedzą, na co lepiej wydać tak ciężko zarobione pieniądze. Tak jest - na Was patrzymy, Chłopaki.
*
4) A mimo to nie zgadzam się z tym, co napisałem - bo doskonałość jest nudna, bywa przereklamowana i z ostatniej chwili: nie trwa wiecznie, czego przykładem blog MaArka77 i lifting Golfa VII w ogóle. Nie można całe życie podlegać "starym rządom" - i od czasu do czasu lepiej wrócić do czegoś na "f" [hihi]
Ostatnia aktualizacja: 25.02.2017 20:45:50
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Tu się z Tobą nie zgodzę, bo nowa Insignia Grand Sport rozpala we mnie podobne do Twoich emocje... A wyraźnie jest rozwinięciem obecnej linii Astry.

Rozumiem Twój tok myślenia i nie traktuję go, że jesteś za krótki :). Jednak Ty też spróbuj zrozumieć mój. Fiat w pewnym sensie "rozpuścił" mnie designem Bravo, a wcześniej Stilo. I teraz Tipo - niestety - swoim wnętrzem nie wpisuje się w moje oczekiwania odnośnie tej marki. Kolejnym dowodem w mojej teorii jest fakt, że podoba Ci się nowy i30 ;), który wnętrzem (choć to też nie moja bajka) też wyprzedza Tipo. Wchodzimy tu i wyżej w gusta :). Dlatego - m.in. - wybrałem Astrę, która na tle konkurencji i w mojej konfiguracji, mnie kręci. Ale to moja osobista ocena i nikt nie musi się z nią zgadzać :).
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: nowa lepsza od starej, ale trochę za dużo w niej bezładnej stylistycznej ewolucji Opla, która Insignię pozbawiła pierwiastka retro, a Corsę okaleczyła. Z kolei Astra J cierpiała na nadwagę i też była burżuazyjna, choćby przez to.

Tipo ma burżuazyjny plastik... bo wygląd zewnętrzny jest OK. Pisałem zresztą. I powtórzę, że dostarcza mi pięknych bodźców, bez których jestem/czyję się jakby chory. I Astra mi się estetycznie podoba, ale nie "kręci". Mam nadzieję, że rozumiesz moją bezładną pisaninę (na pewno nie jest ona ancien regime... chyba zaniżam poziom, udowadniając swój brak racji/słabe argumenty). "Jestem za krótki"?


P.S. Właśnie oglądam czerwone i30 SW w "RAPORCIE TURBO" i patrząc na nadwozie oraz na wnętrze czuję się chory - somatycznie chory. Starzeję się? [los2]
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Otóż to...

Może i jest podobna, ale wg. mnie widać progres i nową linię Opla, która bardziej mi odpowiada. Wewnątrz z kolei jest zdecydowana różnica.
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: to prawda, zegary powinny być okrągłe i bez tej żarówiasto-chałupniczo-gutenbergowskiej czcionki :P

Przejaskrawiałem trochę z Astrą i designem, ale minimalny niedosyt dotyczy tego, jak podobna jest J do K.
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Ja kebaby lubię, choć obecnie unikam ich jak ognia...[los2]

A skoro faworyzujesz "czerwony amore", to chyba się odmładzasz .

No, S-Design...[bajer] Zewnętrznie od razu zyskał, ale temu kokpitowi wg. mnie nic nie pomoże...:P Gdyby jeszcze chociaż zegary zmienili... I ciekaw też jestem ile Fiat zaśpiewa za taki wypas...:)

A design Astry aż taki mdły nie jest :). Gdyby był, to wierz mi, że nie zamówiłbym jej. Tak jak było w przypadku IV przed zakupem Białego.
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: a jednak się pomyliłem. Zdjęcie z ogłoszenia w necie sugeruje, że pod salonem stoi biały, pięciodrzwiowy Tipek (niestety biały) w wersji Pop, czyli bieda. Chyba to właśnie mnie odrzucało. Ostrzyłbym sobie zęby na czerwonego amore, czyli nie kombi...

Do ebdrinker: współczuję Marcinowi (Franz). Jak zobaczy, na co nie zaczekał... [rozpacz] Białe, wypieszczone, z ksenonami.
Zresztą... Fiat chyba spodziewał się, co o nim napiszę i postanowił przejść od bezładnej rewolucji do ancien regime'u. Można pić wódkę z niedbale wykonanego zielonkawego szkła jak w PRL-u i zagryzać suchą bułką z kaszanką na gazecie, ale można też jeść rozpływające się mięso homara, którego nigdy nie jest za dużo. Szkoda, że wnętrze Tipo 4-d jest miejscami podobne do mortadeli z mięsnych resztek. Szkoda, bo jego nadwozie dostarcza pięknych bodźców, bez których czuję się chory - somatycznie chory.


Do FranzMaurer: obawiam się, że design Astry takich bodźców jest pozbawiony i przypomina bezlistne drzewa zimą w krajobrazie zamienionym w nieostrą maź...
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: co sądzisz o S-Design? Mnie się podoba [bajer]
http://www.samar.pl/__/3/3.a/92512/Fiat-Tipo-w-wersji-S-Design.html?locale=pl_PL
http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-genewa-2017/genewa-2017/news-fiat-s-design-ekskluzywne-tipo,nId,2362238
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: nie wiem, nie znam się, nie wypowiadam się, kebabami nie odżywiam się [hihi]

Przejazdem (spieszyło mi się znowu!) zobaczyłem, co piszczy w salonie Fiata. Próbowałem się umówić raz internetowo na jazdę HB i ktoś mi chyba oddzwaniał ([niewiem]). Zajęcia nie pozwoliły mi jednak dotrzymać terminu - cóż, trudno. Na placu stały dwa sedany bez blach (biały i szary - oba kolory raczej do odstrzału), do jazd próbnych - dobrze znany sedan. Wewnątrz stał czarny HB do pooglądania i - jeśli wierzyć wiewiórkom - SW. Może kiedyś uda mi się podjechać i obwąchać tego "jestem za krótki" [hihi].

Wpadł mi dziś w oko na ulicy srebrny (ładny jest!), ale faworytem jest "czerwony amore". Chyba się starzeję...
[los2]
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Szkoda żeby nowe piszczało...;)
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: ale jako nowe ani piśnie...
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker i brzozzhems:
Byle tylko ten wzrost sprzedaży nie odbił się Fiatowi czkawką. Chcę wierzyć, że to słabszej jakości wnętrze będzie dobrze spasowane i po dwu czy trzech latach eksploatacji nie zacznie wszystko trzeszczeć bądź zmieniać strukturę. Bo wtedy dopiero zacznie się nagonka na Tipo, a pierwsi psioczyć będą Ci, którzy od razu zapomną, że kupili auto zdecydowanie tańsze od konkurencji...
Oczywiście ta hipotetyczna sytuacja będzie miała miejsce tylko u nas ;).
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Szarża też musi być ;).
Dodano: 7 lat temu
Do Wisnia_46: o, czyżbyś poczuł miętę do ancien regime'u? [bajer]

Do brzozzhems: Tipo zafundował nam "zaskoczkę" w postaci designu, który miejscami przypomina... aktualne modele BMW. Hatchback i kombi w kształcie tylnych lamp mają coś z Avensisa i Alfy Giulietty. Czyli tyle nawiązań za tak niewiele. Nawet jeśli przy doposażeniu Tipo robi się drogie, rabaty osładzają temat [up] chociaż trochę.

Do FranzMaurer: ważne, żeby gwiazdki nad beretem się zgadzały

Do ebdrinker: nie, wprost przeciwnie. I mnie się podoba, a błyszczące-matowe plastiki można serwować jako temat do dyskusji przed knajpą z kebabami [food]
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: No...jak poniżej. Ten co pije tylko EB ma rację. Może ludzie chcą takiego Fiata?
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: A sprzedaż Fiata w Polsce w styczniu +_107,5% , w górę m.in. we Włoszech (+14,5%), Niemczech (+25%) i Francji (+24,1%) oraz w Hiszpanii (+41,6%), Belgii (+22,3%) i Szwajcarii (+31,4%). Fiat gniota wart? [hihi]
Dodano: 7 lat temu
Nie wiem,dlaczego ale powiem tak bardziej podobają mi się,samochody Stare niż nowe znajomy ma Audi A6 C4 2.8E Na wtrysku 193 koni i postanowiłem że jak będzie sprzedawać to biorę ;) Ale,on jej nigdy nie sprzedam wiec pewnie kupię coś nowszego od Starej Audi (Fiat Bravo II/Alfa Romeo 159) bo z tych nowych podobają mi się tylko włoskie. Chociaż co do Starych to naprawdę włoskie auta są tragiczne... Audi,jest dobrze wykończone wygodne no ale że takie Audi A4 B5 Zdobyło jedną gwiazdkę w testach NCAP ? Wstyd! a... E36 Zdobyła tyle co seicento haha. Ale i tak wolę stare auta.
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
To po każdym zostaje ;).
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: gniot pozostał po [banghead] crashteście. A raczej gniotsa... [los2]
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Widziałem, widziałem ;) - wciąż sprawdzam, nie wiem dlaczego [los2] - między 3 a 5 tysi można urwać w zależności od wersji ;).

Tipo nie zasługuje na miano włoskiego gniota. Po prostu Fiat wie lepiej. Jak zawsze [hihi].
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: teraz podobno i u Fiata ruszyły rabaty - dealerzy dostają pierwsze sztuki i oferują rabaty do rabatów.

"Cieszy mnie ten fakt" [palacz]


Tipo, czemuś ty zdobyło trzy/cztery gwiazdki (nie, nie Astry)? [niewiem]. Tak jest, na ciebie patrzymy... [bajer], włoski gniocie [wpysk]
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1:
Cieszy mnie ten fakt [hihi].
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer:
Tu się z PANEM zgadzam
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1:
Tak, tak - oczywiście .
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger:
A było takie, jakie nie jest
Dodano: 7 lat temu
na tym to wszystko polega, zeby nic nie bylo takie jak bylo;)
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer:
Marcin, przecież listwa jest bardzo ważna - jak ona podkreśla piękną linię auta........
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Wygrał rozsądek i praktyczność... Gdyby Fiat kontynuował projekt Bravo albo lepiej konfigurował cennik, nie miałbym żadnych wątpliwości :).

A ta lepiej "zrobiona" różni się delikatnie linią (lepiej wpasowany ekran radia) i kolorem listwy ozdobnej...[los2]
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: innymi słowy, wolisz "stare rządy" i chcesz ancien regime'u, czyli niemieckiej marki. Stabilność wygrała z bezładem.

Do brzozzhems: na wiosnę pojadę sprawdzić. Niektórzy nie wiedzą (za późno do salonów przywieźli obie 5-drzwiowe wersje Tipo), że "nie-sedany" są droższe m. in. ze względu na lepiej "zrobioną" deskę rozdzielczą.
Dodano: 7 lat temu
[puchar]
Dodano: 7 lat temu
Ach ten Aegea....heczbek i kombi są lepiej zrobione ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
8 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl