Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Megane "RENIA" » Albo gadam po chińsku albo ...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Megane
  • przebieg 216 740 km
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.6 i
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1400 razy
Data wydarzenia: 20.04.2012
Albo gadam po chińsku albo ...
Kategoria: inne
...trafiłem dzisiaj na "fachoffców".
Co jakiś czas w moim samochodzie coś się dzieje. Auto ma w końcu 14 lat. Otóż opisywany niżej problem zaczął się pojawiać jakiś tydzień temu. Auto po odpaleniu na benzynie i próbie ruszenia dławi się i lekko szarpie. Pedał gazu wciśnięty do dechy i nic. Dopiero po około 10 sek. i próbach ruszenia auto z szarpnięciem rusza. Problem jest tylko po wcześniejszym odpaleniu samochodu. Obroty spadają ale auto nie gaśnie.
W środę byłem u miejscowego mechanika-elektryka samochodowego, który ma możliwość podpięcia pod komputer.Po wytłumaczeniu o co kaman i próbie jazdy obstawił szwankujący czujnik położenia przepustnicy. Wykluczył podsuwające przeze mnie pomysły o których dowiedziałem się z forum meganek czyli filtr paliwa,pompa paliwa przepustnica albo uszczelki w niej,lewe powietrze a nawet silnik krokowy. Dodam,że nie zapala się żadna kontrolka. Jak zwykle nie miał czasu,żeby podpiąć pod komp. i na tą czynność jestem umówiony na poniedziałek.
Dzisiaj natomiast po dwóch dniach męczenia się z ruszaniem byłem we Wrześni w polecanym warsztacie samochodowym.Wcześniej oczywiście zadzwoniłem i przedstawiłem problem i kazano przyjechać na 12 w celu podpięcia pod komputer( o co prosiłem w rozmowie-miało kosztować góra 30 zł.)-tak powiedział właściciel warsztatu.
Powtórzyłem problem majstrowi(również wykluczył moje pomysły-przypuszczenia),że problem jest tylko na benzynie!!! a on wyregulował mi gaz! wkładając chyba jakiś miernik(dokładnie nie wiem co to jest) w rurę wydechową i poprzez spaliny regulował. Koszt 40 zł. Fakt faktem regulacja się przydała.
Później się okazało,że nie mają programów,żeby sprawdzić na kompie! Jak to, szef mówi tak a majster tak?!
Po odpaleniu problem się powtórzył i majster powiedział,że może faktycznie ten czujnik się wali a może to pompa???
Na nic zdały się moje słowa,że przyjechałem tu z problemem na benzynie. On tłumaczył,że chodziło mi o gaz.
W poniedziałek pojadę do mechanika z mojej mieściny, może on potwierdzi jednak swoje przypuszczenia.
Może dzisiaj ten fachoffiec był rozkojarzony,może słońce za mocno grzało? Kto wie. Jak Wy sądzicie co to może być?
C.D.N.


Ostatnia aktualizacja: 03.05.2012 14:45:55
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Tyż prowda lysy " alt=""/>
Dodano: 12 lat temu
浅谈在中国
Dodano: 12 lat temu
Gratuluje Dziennika Dnia ;)
Dodano: 12 lat temu
Marzec ul. Południowa, U Fabisia - Witkowska koło biedronki, Frankowski - gdzieś na Słonecznej, a najlepiej - Bosh service - czyli Czerniak ul. Fabryczna za wprawiadniem szyb.
Ktoś na pewno Ci zdiagnozuje. Aha. Renault robi RĄCZKA ul. Głęboka - porządny, sprawdzony zakład od Renówek. Szerokości!
Dodano: 12 lat temu
Do VWajnert: W poniedziałek jadę na komputer,wtedy powinienem wiedzieć co jest grane. Kupię ten preparat i spróbuje dać mu po zaworach
Dodano: 12 lat temu
Do luckyboy: Nigdy nie miałem pełnego zbiornika,nawet połowy. Parę razy było prawie połowie ale zazwyczaj trzymam tą 1/4.
Dodano: 12 lat temu
Do Michal29Kotera: A gdy masz pełny zbiornik to też masz taki problem?
Dodano: 12 lat temu
Do Michal29Kotera: widzisz - tak jak giernal pisze - tylko że ja dodatkowo leje środek do czyszczenia wtrysków... mi także pomagało trochę ostrzejszej jazdy na PB
Dodano: 12 lat temu
Miałem kiedyś podobną historię! Podpiąłem auto pod kompa, skasowałem błędy, przeczyściłem przepustnicę i nic.
Pomogło dopiero przegonienie auta na dłuższej trasie z prędkościami autostradowymi. Do dziś problem się nie powtórzył i sam nie wiem, co to było - http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/volkswagen-polo/slepy-strzal-ale-celny-12650/. ;)
Dodano: 12 lat temu
gratuluje wyróżnienia dziennika[puchar] [papa]
Dodano: 12 lat temu
Do VWajnert: Myślisz,że wtryski są zapieczone?? Jeżeli uda mi się kupić to wleję do baku
Dodano: 12 lat temu
kilkaaa aut na gaz posiadałem osobiście, kilka aut miał ojciec - wszystkimi się tak jakoś zajmowałem... w przypadku benzyny najczęstszym problemem właśnie było to, że auto po pewnym przebiegu coraz gorzej chodziło na PB.
W moim przypadku pomagało kupno środka do czyszczenia wtrysków (1X -2x zł na stacji paliw) i wlanie całego do baku - im mniej paliwa tym środek w większym stężeniu - 1/4 baku jest ok - bo ten środek jest na cały bak ;) - i przejazd kilku/kilkunastu km na PB dość dynamicznie - niech środek przez cały układ paliwowy ładnie przepłynie dosyć szybko...
Koszt operacji ok. 30 zł - chyba zawsze pomogło z tego co pamiętam :)
Dodano: 12 lat temu
Do luckyboy: Nieważne czy stał całą noc czy pół godziny. Myślisz o pompie paliwa? Dodam,że staram się pilnować,żeby w zbiornik był w 1/4 zalany.
Dodano: 12 lat temu
Skoro na gazie pracuje to odpada ukl. zaplonowy (swiece, kable, czujnik polozenia walu). Obstawiam coś z układem paliwowym, ewentualnie przeplywomierz/map sensor - jeśli występuje. Sytuacja dzieje się tylko po nocnym postoju, czy cały czas?
Dodano: 12 lat temu
Też kiedyś trafiłem z golfem na niezłych Mietków. Jak mi wymienili aparat zapłonowy, to auto pluło benzyną z rury, szarpało i gasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, obroty wariowały... po wielu badaniach na ich komputerze, przyczyny nie znaleźli... w końcu się wq***, kupiłem na szrocie inny aparat i poprosiłem o montaż znajomego, po montażu i regulacji jak ręką odjął...;)

Dobry fachowiec dzisiaj to skarb.[up]
Dodano: 12 lat temu
Do wiesuaf: Muszę i sobie zakupić taki kabelek,kazda diagnostyka to dwa takie kabelki mnie to kosztuje.
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: dokladnie. Aczkolwiek na zimnym silniku takiego problemu nie bylo. A przy uszkodzeniu czujnika komputer pokazywal mi tez probblem z sondą. Jednak odnosnie sprawy z renia obstawialabym problem z kablami
Dodano: 12 lat temu
Do katest123: Fakt, to potwierdza regułę, że tylko na ciepłym auto nie odpala.
Na zimnym również nie odpali gdy czujnik będzie pokazywał 0rpm, a przy przyspieszaniu będzie źle dawkowało paliwo co akurat dosyć przydatne jest by działało poprawnie:-)
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: całkiem niedawno - wczoraj przerabiałam to w volvo v40 w dwulitrowej benzyniie
Dodano: 12 lat temu
Do Michal29Kotera: Oni są odporni na sugerowaną wiedzę i porady użytkownika.
Dodano: 12 lat temu
Do katest123: Nie, nie wiesz i psujesz ludziom w głowach. Nie tylko na rozgrzanym i nie liniowo działa to wszędzie. To zapewne z własnego przykładu wzięłaś - diesel. A każdego silnika komputer potrzebuje wiedzieć jakie są aktualne obroty wału korbowego i sposobów padania tego czujnika jest naście - łącznie z jego obecną temp.
Dodano: 12 lat temu
Do mario72: Próbowałem szukać w necie,pytałem też znajomych,no coś chciałem się dowiedzieć co to może być!
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Chodzi mi po głowie,iż może to być mały problem
Dodano: 12 lat temu
Do katest123: Kasiu na forum meganek wyczytałem,że jest taka możliwość,że czujnik położenia wału korbowego też może mieć coś wspólnego.
Dodano: 12 lat temu
Dlatego warto wyposażyć się samemu w kabel diagnostyczny, nawet najgorszej jakości. Sam posiadam kabel za całe 30zł i świetnie służy - każda usterka pojawiająca się w silniku jest szybko wykrywana. Program diagnostyczny można ściągnąć w internecie :)
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: tylko jeśli padnie czujnik położenia wału to samochód przygasa albo całkiem gaśnie juz na rozgrzanym silniku
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: No próbowałem ich nakierunkować ale sam wiesz. Czytałem na forum i ludzie mają problem z przepustnicą
Dodano: 12 lat temu
Próbowałem nawet pompować przez pedał gazu i kable sprawdził miejscowy mechanik
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: Będzie teraz całe dochodzenie u ośmiu mechaników, a ostatni stwierdzi jakiś trywialny problem z kablami bądź stykami. Standard [rozpacz] A ile pójdzie kaski i nerwów... [totalszok]
Dodano: 12 lat temu
Miałam podobne akcje w fieście... wymiany wymagały przewody wysokiego napięcia. Identycznie się auto zachowywało.

I nie wciskaj gazu w podłoge puść gaz całkiem i po 5 sekundach powoli wciskaj gaz...
Najnowsze blogi
Dodano: 12 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl