Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta UAZ 469 » 30 Litrów na 80km.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta UAZ 469
  • przebieg 80 km
  • rocznik 1985
  • kupione używane w 2003
  • silnik 2.45 B
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1957 razy
Data wydarzenia: 08.10.2011
30 Litrów na 80km.
Kategoria: inne
Witam dziś chciałem Wam opisać jak bardzo na spalanie może mieć wpływ delikatna regulacja dawki gazu.
Brat twierdząc że mój UAZ na LPG ma trochę mało mocy odkręcił mu trochę dawkę gazu, rzeczywiście mocy było sporo więcej lecz obawiałem się tylko o spalanie, ale pomyślałem że sprawdzę jak wyjdzie i jak nie będzie wiele więcej to tak zostawię, wielkie było moje zdziwienie gdy wracając do domu mając jeszcze około 1,5km UAZ zaczął słabnąć, przerywać itp. na wskaźniku od gazu była jeszcze prawie połowa więc pomyślałem że to jakaś drobna awaria przełączyłem na benzynę i wróciłem do domu, w garażu okazało się że czujnik od gazu się zaciął a w butli jest pusto spalanie wyszło ponad 30l na 80km (wogóle nie jeździłem w terenie) więc troszkę za dużo.
Niestety na początku nie wiedząc że nie ma gazu myślałem że to przez tą regulacje i samemu zacząłem kręcić tymi śrubkami i znów czeka mnie regulacja od początku.
Apropo nie wie ktoś czy jest do kupienia jakiś czujnik do poziomu gazu w butli bo mój wskaźnik przy butli nie jest zbyt wiarygodny :)
Ostatnia aktualizacja: 08.10.2011 22:47:40
Dodano: 12 lat temu
Regulacja gazu w instalacji I generacji jest banalna, serio...

A ja wskaźnik z butli gdzieś zgubiłem i nie płaczę - i tak nie wiadomo, co pokazuje...
Dodano: 12 lat temu
ja przed tankowaniem zeruje licznik kilometrów xD
Dodano: 12 lat temu
Śrubą regulacyjną na wężu regulujesz ilość maksymalną gazu jaki przejdzie przez ten zawór(jak w zwykłym kranie), a śruba regulacyjna na mieszalniku jest do ustalenia składu paliwa(gaz+powietrze). Regulację na mieszalniku robisz kręcąc śrubą tak, aby uzyskać równe i jak najwyższe obroty silnika na biegu jałowym. Jak to zrobisz to dopiero wtedy zabierz się za regulację na wężu. Trzeba to wyregulować tak żebyś mógł rozwinąć maksymalną szybkość jaką chcesz jeździć bez duszenia się silnika w pobliżu tej szybkości(to jak odcięcie większej dawki paliwa). Nie jest to trudna regulacja, podejrzewam,że zrobisz to z powodzeniem sam. Jerśli będziesz miał jakiś kłopot z tym to pisz na PW. Pomogę Ci to wyregulować.
Dodano: 12 lat temu
Do debrek3: Tak to i ja potrafię regulować [rotfl]
Dodano: 12 lat temu
...u mnie też raz wyszło 30L/ 100km, tylko że u mnie to reguluje się odpowiednią siłą nacisku nogi na pedał gazu
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: OK niech to będzie lekcją dla wszystkich
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Oj tam, oj tam... Może niektórzy zaczna też się uczyć poprawnie pisać
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: o fak..[boshe] Od dziś studiuje słownik ortograficzny
P.S. mogłeś na chmurze napisać to jeszcze mógłbym edytować a teraz to już wstyd..
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Maniu, wracaj szybko do kraju... Śrubka- takie u
Dodano: 12 lat temu
Do UAZisko: jak masz prostą instalkę to możesz sam wyregulować gaz bez problemu, na tym wężu co Łysy pisał regulujesz dawkę gazu..przykręć ją prawie do końca,wciśnij gaz i powoli odkręcaj, jeśli obroty dojdą do około 3tys/min to odkręć jeszcze pół,może 3/4 obrotu,wtedy obroty powinny póść prawie do końca w górę i tak już zostaw.
Powinieneś już mieć dawkę odpowiednią, a ta mała śróbka regulująca na parowniku to od obrotów;)
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: No to ja chyba znam innych, bo oststnio widziałem jak wyjmował z butli pływak z takimi malutkimi magnesami, które przekazywały sygnał na wskażnik...
Dodano: 12 lat temu
Do UAZisko: kiedyś przerabiałem temat odnośnie tej wskazówki ale gdzie nie pojedziesz do "gazowników" to powiedzą Ci,że nie ma sensu tego robić,bo i tak nie będzie wskazywało dobrze i że lepiej jeżdzić "na kilometry"
Dodano: 12 lat temu
Do UAZisko: Z tego co mi wiadomo, to tą na parowniku lepiej nie krecić, to jest od ilości powietrza na wolnych obrotach. W escorcie też sobie pokręciłem nią i kilka dni musiałem poświęcić na powrót do normalności Ale tam to było namieszane przez garażowego montera...
Spalanie regulujesz tą na wężu... Ja robiłem to w czasie jazdy. Jak uznałem, że muli sie, to wzbogacałem mieszankę...
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Mam przy butli wskazówkę tylko że ona źle pokazuje, ale chyba będę musiał tak zostawić, bo nic na to nie poradzę.
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Kręcone było dwiema śrubkami jedna to na tym wężu parownik - mikser, druga na parowniku bodzajże od składu powietrza. Narazie wyregulowałem samemu, mocy w sam raz, wolne obroty są, zobaczymy tylko jak ze spalaniem.
Dodano: 12 lat temu
Domyślam się, że masz śrubę na wężu mikser-parownik i jeśli tylko nią kręciłeś, to nie będzie tak ciężko. Jeśli jednak bawiłeś się innymi, to juz cięższy temat i ja bym polecał wycieczkę do gazola. Tym bardziej, że on też wymieni Ci pływak w butli. Nie wiem ile kosztuje, ale nie będzie tak drogo. Za regulację powinieneś zapłacić około 30 zeta, przynajmniej w moich okolicach tyle kosztuje...
Dodano: 12 lat temu
Jak nie masz czujnika poziomu gazu w butli to radze nie wydawać kasy na to bo nawet jak go założysz to przeważnie wskazuje bardzo niedokładnie i wątpię,żebyś był zadowolony ale decyzja należy do Ciebie.
Dodano: 12 lat temu
Podkręcenie- przekręcenie. Może istnieją jakieś manometry :) musisz popytać.
Dodano: 12 lat temu
To go nieźle podkręciłeś. Przynajmniej miałeś frajdę z jazdy ale myślę, że czym prędzej te śrubki skręcisz:-) Pozdro
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
17 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl