Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Goferatti







Prześlij sugestię
Dodano: 14 lat temu, przez kacz0r
Byłem dzisiaj na okresowym przeglądzie auta, i niestety gofer go nie przeszedł. Chodzi głównie o p i e r d o ł y, a dokładnie - brak gumy zawieszenia tłumika, jakiś mały wyciek oleju, oraz tylne amortyzatory na granicy zużycia. Po badaniu amortyzatorów wyszło: Oś przednia lewe i prawe koło po 73% Oś tylna po 43% hamulce, oraz reszta zawieszenia OK. Ustawione zostały również światła. dali 2 tygodnie na wymianę tych elementów i postaram się jak ...
Dodano: 14 lat temu, przez kacz0r
Z pomocą dobrego kumpla wymieniliśmy dziś(właściwie to wczoraj - jest po 24:00) uszczelkę miski olejowej, oraz olej - 15W40 Lotos. Tłumik wymagał usunięcia dziury na łączeniu rury od kolektora i tłumika środkowego, zrobiliśmy to przy pomocy aluminiowej taśmy klejącej i silikonu wysokotemperaturowego. Efekt więcej niż zadowalający, nie "p i e r d z i"(głupia cenzura) i można posłuchać w końcu radia na normalnej głośności ;). Po wymianie oleju również trochę ...
Dodano: 14 lat temu, przez kacz0r
Zgodnie z zapowiedzią byłem dziś u mechanika wymienić elastyczne przewody hamulcowe. Generalnie poszło sprawnie i dość szybko, miałem nadzieję, że uda się uratować sztywne przewody - te od pompy hamulcowej, jednak złośliwość układu hamulcowego pokazała swoje - jeden nie chciał się odkręcić, więc wyciął i wstawił nowy. Koszt całej operacji to 103pln - robocizna(80pln)+przewód sztywny(20pln)+2 odpowietrzniki(3pln). Przewody elastyczne miałem już dawno, leżały w ...
Dodano: 14 lat temu, przez kacz0r
Zakupiłem dzisiaj Uszczelkę miski olejowej, oraz zawór zwrotny paliwa.(25+33 PLN) Zaworek założony, jutro przy pierwszym odpalaniu sprawdzę jak sie sprawdza. Umówiłem się też z mechanikiem na wymianę elastycznych przewodów hamulcowych - w piątek odstawiam auto, zakładając urwanie sztywnych przewodów przy odkręcaniu, co często się zdarza, koszt całości wyniesie ok. 150 PLN. Trochę dużo, ale czego się nie robi dla swojego autka :D.
Dodano: 14 lat temu, przez kacz0r
Kilka dni temu z pomocą kumpla wymieniłem poduszki amortyzatorów, oraz tarcze hamulcowe. Za ok. 2 tygodnie mija termin badania technicznego, więc trzeba wymienić jeszcze kilka elementów: PRIORYTETOWO: - Elastyczne przewody hamulcowe(próbowałem to dzisiaj ruszyć, ale się nie udało, mocno zapieczone, podjadę jutro do jakiegoś warsztatu, to raz dwa wymienią) - Uszczelka miski olejowej - Olej + filtr - poprawić łączenie tłumika środkowego z rurą kolektora(wymianę ...
Dodano: 14 lat temu, przez kacz0r
W związku ze zbliżającą się wiosną i ociepleniem zrobiłem listę usterek, które mam zamiar usunąć jak tylko nadarzy się okazja(czyt. jak się ociepli) - piszczenie w prawym przednim kole - stukanie przedniego zawieszenia, przy wolnej jeździe na po dziurawej drodze - podejrzewam gumy amortyzatorów przy kielichach. - cieknąca miska olejowa - nowa uszczelka - poprawić łączenie tłumika środkowego z rurą kolektora(wymianę opisywałem w dzienniku pokładowym) - rdza ...
Dodano: 14 lat temu, przez kacz0r
Dowiedziałem się, że może jednak moje obawy sa bezzasadne, a kompresję w warsztacie mogli źle zmierzyć, pomylić się, czy mieć zepsute przyrządy...(Dla tych co nie znają historii polecam przeczytać pozostałe wpisy ;) ) Żeby się dowiedzieć na 100% co dolega gofrowi, muszę sprawdzić układ paliwowy na nieszczelność i jak tylko się ociepli - wymienię wszystkie tuleje rozrusnika. Ostatnio oświeciło mnie, że ten ostatni coś słabo kręci, mimo naładowanego, w miarę ...
Dodano: 14 lat temu, przez kacz0r
Postanowiłem dzisiaj wymienić tłumik środkowy, ponieważ stary nie nadawał się już do użytku. Niestety nie mam dostępu do kanału, czy podjazdu, więc musiałem sobie poradzić inaczej - wszystko utrwalone na zdjęciach ;). Jeszcze na łączeniu z kolektorem "dmucha" i "p i e r d z i(cenzuruje nawet to słowo?!)", jak znajdę jakiś wolny kanał czy podjazd to poprawię.
Dodano: 14 lat temu, przez kacz0r
Po dwóch ostatnich tankowaniach zdziwiłem się jesli chodzi o spalanie - jest nadzwyczaj wysokie - ponad 6L/100km(po wczorajszym tankowaniu 6,19), gdzie w lato nie przekraczał 4,7 przy spokojnej jeździe. Z jednej strony dziwne, a z drugiej nie - przez słabą kompresję muszę długo kręcić, żeby załapał i jeden cylinder(z największą kompresją) łapie i przepala na darmo paliwo, podczas gdy inne ani drgną dopóki silnik się nie rozgrzeje od kręcenia.
Dodano: 14 lat temu, przez kacz0r
Właśnie odebrałem auto, już po diagnostyce i moje największe obawy zostały potwierdzone :(. Pomiar kompresji: 1- 17, 2- 18, 3- 15, 4- 23, nieszczelność przez pierścienie tłokowe. Kompresja powinna być ok. 30, więc znacznie odbiega od normy, szykuje się remont silnika, albo wymiana. Szukam właśnie jakiegoś warsztatu, który się podejmie remontu w rozsądnej cenie.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl